Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usein puutuvat kädet?

24.08.2008 |

Hei,

ongelmanani ovat usein puutuvat kädet ja sormet. Puutuminen ei rajoitu vain yöaikaan eikä mihinkään tiettyyn asentoon, vaan saattaa tapahtua vaikka auton ratista pidellessä tai tässä tietokonetta naputellessa, vaikka liikutan kättä koko ajan. Ennen raskautta ongelmaa ei ole ollut (paiitsi jos olen nukkunut käden päällä...), mutta nyt ilmiö on päivittäinen. Lisäksi oikean käden sormet ja nivelet tuntuvat puutumisen jälkeen lähes kipeiltä. Turvotus voi tietysti vaikuttaa asiaan, minulla sitä on kuitenkin suht vähän.

Olen yrittänyt "pumpata" sormia näissä tilanteissa verenkierron parantamiseksi, mutta onko muita apukeinoja? Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa?

Saneline 33+2

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni alkoi esikoisesta jo heti puolivälin jälkeen ja loppui kokonaan n. kuukausi synnytyksen jälkeen. Tässä toisessa raskaudessa ei ole ihmetyksekseni ollut lainkaan (kop kop), joten näköjään on ihan raskauskohtaistakin. Yleensä kai puutuminen johtuu rannekanava-ahtaumasta jota voi siis olla ilman raskauttakin, mutta raskauden aikana tulee helpommin, kun elimistössä on sisäistä (siis ulos näkymätöntä) turvotusta. (Ei mitenkään lääketieteellinen selitys ollut tämä :))

Se puutuminen voi olla tosi kiusallista, itse en saanut välillä purkkeja auki ja monet asiat olivat hankalia, mutta se menee yleensä tosiaan ohi, kunhan vauva on syntynyt.

Osse rv 29+4

Vierailija
2/2 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on tosi tavallista loppuraskaudessa ja synnytyksen jalkeen (muuten vaivaa lahinna paljon paatetta tyokseen napyttelevia). Liittyy jotenkin turvotukseen nivelissa jotka sitten painavat hermoja -> puutuminen. Itse sain laakarilta oisin pidettavat rannetuet reseptilla esikoisen synnytyksen jalkeen, auttoi vahan. Vaiva loppuu kylla yleensa itsestaankin jonkin verran synnytyksen jalkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla