Jos ei toivo että ex on onnellinen, tarkoittaako että ei ole päästänyt irti?
Itse huomasin etten pysty tälle tyypille onnea vilpittömästi toivottamaan.
Toivon että en näkisi häntä koskaan ja ikään kuin unohtaisin hänen olemassaolonsa. Paras tila olisi täydellinen välinpitämättömyys, jossa hän ei olisi kukaan (minulle).
Mutta tällä hetkellä hän ilmeisesti merkitsee minulle jotain kun noin ajattelen.
Ja mistä tämä minulle tuli mieleen, niin mindfulness harjoituksesta, jossa piti toivoa lopuksi kaikkien maapallon ihmisille "kaikkea hyvää" ja toivon että olisimme onnellisia. En halunut hänelle toivoa.
Kommentit (42)
Voi tarkoittaa tai olla tarkoittamatta. Selvästi sinulla jotain ikäviä tunteita on häntä kohtaan, mutta mahdotonta sanoa johtuvatko ne romanttisista tunteista, jostain ikävistä kokemuksista vai muusta tuskasta.
Toivominen ei kerro siitä, ettei olisi päästänyt irti, vaan siitä, että on antanut anteeksi.
Exäni oli suhteen loppuvaiheessa täysi kusipää minua kohtaan. Toivon hänelle pitkää parisuhdekokemusta kusipääelämyksen vastaanottavana osapuolena.
En oikein ymmärrä, miksi kaikille maapallon ihmisille pitäisi toivoa hyvää. Paskoja ihmisiä on olemassa, ja heille on ihan ok toivoa paskoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, miksi kaikille maapallon ihmisille pitäisi toivoa hyvää. Paskoja ihmisiä on olemassa, ja heille on ihan ok toivoa paskoja asioita.
Perustuu vetovoiman lakiin. Vaikka oma elämäni on esimerkki siitä, että se toimii, en silti varauksetta siihen usko. Mutta niin paljon uskon, etten uskalla kokeilla tuota pahan toivomista.
En huolestuisi siitä toivooko exälle onnellisuutta vai ei. Exäsi ei tiedä mitä ajattelet hänen onnellisuudestaan Voit olla täysin irti päästänyt hänestä ilman mindfulnessin onnentoivotuksia. Ennemminkin kiinnittäisin huomiota siihen oletko kykenevä näkemään ympärilläsi kiinnostavia mahdollisia seurustelukumppaneita ja rakastumaan, kuin siihen toivotko exälle onnellisuutta. Väittäisin, että silloin olet päästänyt hänestä irti ja valmis menemään eteenpäin.
Kai se on vaan joku juttu, että pitää päästää irti negatiivisista ajatuksista niin voi itse paremmin.
Mutta eikö oo erikoista, että ei VOI toivoa paskiaiselle hyvää, vaikka tietää ettei se sitä tiedä, toivotko hyvää vai huonoa? Kun ei se toive tai toivomattomuus kuitenkaan vaikuta sen paskiaisen elämään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Voi tarkoittaa tai olla tarkoittamatta. Selvästi sinulla jotain ikäviä tunteita on häntä kohtaan, mutta mahdotonta sanoa johtuvatko ne romanttisista tunteista, jostain ikävistä kokemuksista vai muusta tuskasta.
Ikävistä kokemuksista, mutta varmaan jos pelkällä tunteella päättäisin ottaisin hänet takaisin. Mutta järjenääntä on kuunneltava! Vielä on minulla ihmisenä kasvamista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuu vetovoiman lakiin. Vaikka oma elämäni on esimerkki siitä, että se toimii, en silti varauksetta siihen usko. Mutta niin paljon uskon, etten uskalla kokeilla tuota pahan toivomista.
Itse en usko. Maailma on täynnä esimerkkejä siitä, ettei se todellakaan toimi.
Taitaa olla aika yleistä, varsinkin jos ero on ollut kipeä. Joihinkin täysin muinaisiin eksiin pystyn jo suhtautumaan ihan neutraalisti, eli mahdollinen onnensa ei hetkauta suuntaan eikä toiseen, mutta viimeisimmälle en sydämessäni pysty toivomaan erityisemmin mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kai se on vaan joku juttu, että pitää päästää irti negatiivisista ajatuksista niin voi itse paremmin.
Mutta eikö oo erikoista, että ei VOI toivoa paskiaiselle hyvää, vaikka tietää ettei se sitä tiedä, toivotko hyvää vai huonoa? Kun ei se toive tai toivomattomuus kuitenkaan vaikuta sen paskiaisen elämään mitenkään.
Jos sanoisin "toivottavasti ex on onnellinen" valehtelisin. Voisin sanoakin, mutta se olisi valhetta.
Ap
Tärkein tavoite olisi, ettet miettisi toivotko hänelle hyvää tai pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävistä kokemuksista, mutta varmaan jos pelkällä tunteella päättäisin ottaisin hänet takaisin. Mutta järjenääntä on kuunneltava! Vielä on minulla ihmisenä kasvamista.
Ap
Anna itsellesi aikaa. Ihan kuin yrittäisit suorittaa jotain eheytymistä. Tärkeintä on mitä käytännössä _teet_ eli et esimerkiksi tutki exäsi somea tai pähkäile koittaisiko lämmitellä vielä välejä.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein tavoite olisi, ettet miettisi toivotko hänelle hyvää tai pahaa.
Sitä ehkä aloituksessani yritin kuvata.
Toisaalta ei minusta kovin hyvä harjoitus tuo...
Ap
Minulla taas sellainen, että ei oikeasti kiinnosta yhtään mitä eksälle kuuluu. Jos kuuluu hyvää, niin ok. Jos menee huonosti, niin ok. Ei kiinnosta tippaakaan.
Olo kevenee kun jättää ne pas*iaiset taakseen eikä enää kanna mukanaan heitä tai heidän muistoaan.
Ainoa muisto mikä kannattaa ottaa on se että tunnistaa sen olon jonka heidän käytöksensä sai aikaan, osaa olla varovainen jatkossa.
~ Kannattaa viedä roskat jäteastiaan ja jättää ne jätehuollon hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sanoisin "toivottavasti ex on onnellinen" valehtelisin. Voisin sanoakin, mutta se olisi valhetta.
Ap
Sama täällä, vaikka erosta on jo kymmenen vuotta. Mutta sen toivon, että hänellä menee riittävän hyvin ollakseen hyvä isä lapsilleni. Jos ei olisi yhteisiä lapsia, niin sitten asia olisi evvk.
En minäkään toivo exälle mitään hyvää. Hyvin välinpitämättömästi suhtaudun. Täysin vieras ihminen, vaikka on lasteni isä. En halua olla tekemisissä, koska on sellainen, jonka kanssa en tekemisissä olisi, jos nyt tutustuisin. Siitä en tosin pääse yli miten lapsia kohtelee eikä tarvi päästäkään.