Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ystäväni" osoittautui ghostaajaksi

Vierailija
06.12.2022 |

Yksi entinen ystäväni (tai sellaisena häntä ainakin pidin) lopetti puheluihini vastaamisen, ilman mitään selitystä. Myöhemmin sain häneen yhteyden prepaid-liittymälläni. Kyllä hän silloin vastasi, tuntemattomaan puhelinnumeroon, ja oli vähän yllättynyt. Se jäi siihen se yhteydenpito. Toivottavasti se ghostaajaämmä kokee itse joskus vastaavaa. Ja hän oli vielä hyvästä perheestä ja hyvin kasvatettu, kunnollinen ihminen. Ei se aina takaa käytöstapoja.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, että laitoin hänelle sinä vuonna vielä joulukortinkin, mutta hän ei laittanut minulle. Eräälle toiselle kaverille kuitenkin laittoi. 

Ap

Ai jessus että kuullostat muuten raskaalta ihmiseltä

Ja sinä taas kuulostat epäempaattiselta. Arvaa, tuntuiko mukavalta kun itse edelleen laittaa kortin ja toinen ei? Ja missähän sen ihmisen empatiakyky on, kun laittoi kuitenkin kortin sille yhteiselle ystävällemme, muttei minulle?

Ap

Sinun pitää lopettaa korttien lähettely sille ihmiselle. Ei pidä lähteä kyselemään muilta, ovatko nämä saaneet kortteja. Sinun ihmisarvosi ei ole kiinni tästä ihmisestä vaan siitä, että arvostat itseäsi niin paljon, että otat oikein kunnon katkeran irtioton myös hänestä. Hän oli paska ihminen, sinä et sitä vain ennen tiennyt, nyt elämässä eteenpäin.

En minä enää tuon jälkeen hänelle korttia ole lähettänytkään. 

Ap

Vierailija
42/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, että laitoin hänelle sinä vuonna vielä joulukortinkin, mutta hän ei laittanut minulle. Eräälle toiselle kaverille kuitenkin laittoi. 

Ap

Ja sinä taas kuulostat epäempaattiselta. Arvaa, tuntuiko mukavalta kun itse edelleen laittaa kortin ja toinen ei? Ja missähän sen ihmisen empatiakyky on, kun laittoi kuitenkin kortin sille yhteiselle ystävällemme, muttei minulle?

Ap

Sinun pitää lopettaa korttien lähettely sille ihmiselle. Ei pidä lähteä kyselemään muilta, ovatko nämä saaneet kortteja. Sinun ihmisarvosi ei ole kiinni tästä ihmisestä vaan siitä, että arvostat itseäsi niin paljon, että otat oikein kunnon katkeran irtioton myös hänestä. Hän oli paska ihminen, sinä et sitä vain ennen tiennyt, nyt elämässä eteenpäin.

Ap

Se on hyvä. Minäkin satuin tykkäämään korttien lähettämisestä ja tykkäisin varmaan edelleenkin. Ne ovat tosi kauniita, on kiva valikoida postimerkkejä jne. Mutta joulukorttilistani on supistunut paristakymmenestä vain muutamaan, jotka annan suoraan käteen ja sen jälkeen, kun olen itse ensin saanut kyseisiltä ihmisiltä kortin. Muita en todellakaan enää lähetä. Se on harmillista, mutta ei voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Kuinka paljon siitä sitten on jo aikaa kun viimeksi lähetit?🤣

Vierailija
44/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Minulla on joulukorttien osalta lista, kenelle olen lähettänyt ja kuka on lähettänyt takaisin. Seuraavana vuonna en sitten lähetä niile, joilta en edellisenä vuonna saanut korttia. Moni on lopettanut korttien lähettelyn, joten onneksi lista lyhenee vuosi vuodelta.

Joo, ymmärrän tuon, mutta tässä tapauksessa olimme kyllä molemmat lähettäneet joulukortit toisillemme aiemmin, ja tämä entinen "ystävä" lähetti kuitenkin kortin eräälle yhteiselle ystävällemme. Eli ei nyt ollut samasta asiasta kyse. 

Ap

Vierailija
45/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut on ghostattu ja olen tehnyt sen itsekin. Jos toinen ihminen vie kaikki energiat eikä haluta olla sellaisen kanssa tekemisissä niin on enemmän kuin ok antaa sellaisen ihmissuhteen mennä. Ei kukaan ole tilivelvollinen selittelemään miksei halua olla tekemisissä. Varsinkaan jos tietää että toinen osapuoli alkaa vänkäämään vastaan.

Näinhän se tokikin on. Tosin täytyy muistaa, että osa ihmisistä on hyvin paljon "herkempiä" tekemään päätelmiä siitä, että nyt ei olekaan enää kivaa, jätetään se kaveri. Itselleni tapahtui niin, kun äitini kuoli ja isäni sairastui vakavasti. 15 vuoden kaveruus ei kestänyt sitä, että olisin kertonut myös vakavista asioista.

No, sittemmin näille hyvän päivän tutuiksi osoittautuneille itselleen tulikin samanlaista elämässä, kun minulla nämä vanhempia koskevat murheet olivat alkaneet tavallista aiemmin. Tuli jotain vuodatusta viesteillä yms. Otin hyvin laimeasti osaa enkä lähettänyt edes mitään virtuaalihalauksia.

Ap:n juttuihin kuitenkin sanon, että hän vaikuttaa nyt stalkkaavan tuota ghostaajaansa. Sellaiseen ei pidä ryhtyä. Jotain ylpeyttä pitää ihmisellä olla. Kyllä elämä hoitelee ne "energiasyöppöjä" pelkäävät ihan muutenkin.

Ei kaikki kaveruus ole mitään syvää ystävyyttä. Ihmisellä on erilaisia tarpeita ja erilaisia ihmisiä elämässään. Tuntuu, että muilta odotetaan vähän liikaa vaikka se kaveruus on ns pussikalja kaveruutta. Jonkun kanssa pitäisi voida vaan saada lähteä kaljalle ilman, että odotetaan yhtään mitään ja jos et täytä tätä tarvetta voikin haukkua muille miten paska kaveri olet.

Näinhän sitä voisi ajatella muuten, mutta miksiköhän sitten henkilö lähtee vuodattamaan omia vanhempiaan koskevia huolia sille, jota piti liian raskaana silloin, kun tällä oli vaikeaa? Minäpä kerron miksi.

Osa ihmisistä kun on jonkinlaisia yksinkertaisia pässinpäitä, joilla ei riitä empatiakyky kuvitella asioita vasta kuin sitten, kun ne osuvat omalle kohdalle. Siksi nämä ihmiset eivät esimerkiksi kykene olemaan ystäviä kuin juuri samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Usein se toki sujuu sitten ihan kivasti, mutta valitettavasti samanikäisetkin ystävät välillä elävät elämäänsä eri tahtia ja silloin se sitten kostautuu.

Mutta niin. En ole kuin ap, joka on nyt ripustautunut ystäväkseen kuvittelemaansa ihmiseen. Minulle on onneksi koko elämäni ollut hyvin selvää, että osoittaudun epäsopivaksi ihmisille, joten näihin ei ole ylipäätään syytä luottaa. Välillä tulee jokin positiivisuuden puuska, jossa paljastan haavoittuvuuteni jollekin pitkään tuntemalleni ihmiselle, mutta saan kyllä siitä aina sellaisen kurinpalautuksen että tuntuu. Siinä kohtaa sitten todellakaan en lähde kyselemään perään vaan lopetan kaikki yhteydenottoyritykset omaltakin puoleltani heti. 

Kun minä menetin äitini arvostin sitäkin ystävää joka puhui muustakin kuin vain menetyksestäni. Sain hetken tilaa hengittää.

Vierailija
46/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun kannattaa katsoa peiliin ja miettiä mikä sinussa aiheutti tuon.

Vierailija
47/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ghostaajaämmä?

Tässäpä ap antaa meille mallia siitä miten hyvä ystävä toimii...

Ei jumalauta... Käännät tämän noin päin, vaikka nimenomaan hän oli se "ystävä" joka toimi törkeästi ghostaamalla. Ei kai minun enää sellaisen teon jälkeen tarvitse harmitella että nimitän häntä ghostaajaämmäksi. Hänhän se ensin käyttäytyi törkeästi, joten hänelle ihan oikein tuo nimitys. 

Ap

Sinua ei ghostattu, sinut poistettiin elämästä. Aikuisena ihmisenä olet kykenevä päättelemään miksi. Emme ole enää siinä elämänvaiheessa missä ihmiselle pitää selittää mikä hänen toiminnassaan on vialla. Jokaisen aikuisen pitää itse tietää ne omat toksiset tapansa ja ymmärtää että kaikki niitä ei jaksa, eikä tarvitse jaksaa. Lueppa nyt läpi kaikki mitä olet kirjoittanut ja mieti millainen sinä olet. Jos oma ystäväsi olisi samanlainen niin jaksaisitko? Ja koska vaikutat poikkeuksellisen rajattomalle niin ymmärrä, että normaaleilla ihmisillä on rajat. 

Vierailija
48/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun puheluihin ei vastattu, toistuvasti. Mikä ihme sai sut soittamaan prepaidista sen jälkeen? Tuntuu stalkkaamiselta..

Vierailija
49/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Minulla on joulukorttien osalta lista, kenelle olen lähettänyt ja kuka on lähettänyt takaisin. Seuraavana vuonna en sitten lähetä niile, joilta en edellisenä vuonna saanut korttia. Moni on lopettanut korttien lähettelyn, joten onneksi lista lyhenee vuosi vuodelta.

Joo, ymmärrän tuon, mutta tässä tapauksessa olimme kyllä molemmat lähettäneet joulukortit toisillemme aiemmin, ja tämä entinen "ystävä" lähetti kuitenkin kortin eräälle yhteiselle ystävällemme. Eli ei nyt ollut samasta asiasta kyse. 

Ap

Älä nyt enää ripustaudu siihen korttiasiaan. Jos henkilö ei sinulle vastaa enää edes puhelimeen, niin tietenkään hän ei lähetä sinulle vielä joulukorttejakin. Se on jo ekstraa muutenkin. Hän on päättänyt, ettei ole enää sinun kaverisi. Et voi häntä siihen pakottaa sitten millään eikä se olisi viisastakaan. Tee nyt sama päätös omalta puoleltasi: Tämä henkilö ei ole sinun ystäväsi. Piste.

Vierailija
50/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut on ghostattu ja olen tehnyt sen itsekin. Jos toinen ihminen vie kaikki energiat eikä haluta olla sellaisen kanssa tekemisissä niin on enemmän kuin ok antaa sellaisen ihmissuhteen mennä. Ei kukaan ole tilivelvollinen selittelemään miksei halua olla tekemisissä. Varsinkaan jos tietää että toinen osapuoli alkaa vänkäämään vastaan.

Näinhän se tokikin on. Tosin täytyy muistaa, että osa ihmisistä on hyvin paljon "herkempiä" tekemään päätelmiä siitä, että nyt ei olekaan enää kivaa, jätetään se kaveri. Itselleni tapahtui niin, kun äitini kuoli ja isäni sairastui vakavasti. 15 vuoden kaveruus ei kestänyt sitä, että olisin kertonut myös vakavista asioista.

No, sittemmin näille hyvän päivän tutuiksi osoittautuneille itselleen tulikin samanlaista elämässä, kun minulla nämä vanhempia koskevat murheet olivat alkaneet tavallista aiemmin. Tuli jotain vuodatusta viesteillä yms. Otin hyvin laimeasti osaa enkä lähettänyt edes mitään virtuaalihalauksia.

Ap:n juttuihin kuitenkin sanon, että hän vaikuttaa nyt stalkkaavan tuota ghostaajaansa. Sellaiseen ei pidä ryhtyä. Jotain ylpeyttä pitää ihmisellä olla. Kyllä elämä hoitelee ne "energiasyöppöjä" pelkäävät ihan muutenkin.

Ei kaikki kaveruus ole mitään syvää ystävyyttä. Ihmisellä on erilaisia tarpeita ja erilaisia ihmisiä elämässään. Tuntuu, että muilta odotetaan vähän liikaa vaikka se kaveruus on ns pussikalja kaveruutta. Jonkun kanssa pitäisi voida vaan saada lähteä kaljalle ilman, että odotetaan yhtään mitään ja jos et täytä tätä tarvetta voikin haukkua muille miten paska kaveri olet.

Näinhän sitä voisi ajatella muuten, mutta miksiköhän sitten henkilö lähtee vuodattamaan omia vanhempiaan koskevia huolia sille, jota piti liian raskaana silloin, kun tällä oli vaikeaa? Minäpä kerron miksi.

Osa ihmisistä kun on jonkinlaisia yksinkertaisia pässinpäitä, joilla ei riitä empatiakyky kuvitella asioita vasta kuin sitten, kun ne osuvat omalle kohdalle. Siksi nämä ihmiset eivät esimerkiksi kykene olemaan ystäviä kuin juuri samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Usein se toki sujuu sitten ihan kivasti, mutta valitettavasti samanikäisetkin ystävät välillä elävät elämäänsä eri tahtia ja silloin se sitten kostautuu.

Mutta niin. En ole kuin ap, joka on nyt ripustautunut ystäväkseen kuvittelemaansa ihmiseen. Minulle on onneksi koko elämäni ollut hyvin selvää, että osoittaudun epäsopivaksi ihmisille, joten näihin ei ole ylipäätään syytä luottaa. Välillä tulee jokin positiivisuuden puuska, jossa paljastan haavoittuvuuteni jollekin pitkään tuntemalleni ihmiselle, mutta saan kyllä siitä aina sellaisen kurinpalautuksen että tuntuu. Siinä kohtaa sitten todellakaan en lähde kyselemään perään vaan lopetan kaikki yhteydenottoyritykset omaltakin puoleltani heti. 

Kun minä menetin äitini arvostin sitäkin ystävää joka puhui muustakin kuin vain menetyksestäni. Sain hetken tilaa hengittää.

En tiedä, miten tämä nyt liittyy mihinkään. Mutta tottakai minäkin olisin arvostanut myös sellaista ystävää, joka olisi puhunut muustaKIN. Olisi voinut puhua kaikenlaisista asioista yhdessä, mutta siihen ei sitten ollutkaan enää tällä toisella halua. Nyt olisi, kun hänellä on omassa elämässään samoja asioita, mutta olen päättänyt, että en siihen ryhdy. 

Vierailija
51/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaamisen sijaan olisi kannattanut lähettää viesti: "Kuule, olet ihan kiva tyyppi, mutta meillä ei ole mitään yhteistä. Hyvää loppuelämää!"

Vierailija
52/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen poistanut elämästäni kaikki energiasyöpöt. En ole kenellekään mitään velkaa ja haluan viettää aikaani täyspäisten ja empatiaan kykenevien ihmisten kanssa.

Kannattaa nyt nostaa se katse peiliin ja miettiä niitä omia vikoja ja puutteita ystävänä.

Ei minussa ole ystävänä vikoja tai puutteita. Ja mitä empatiaan tulee, niin se nainen ei ainakaan osoittanut kovinkaan suurta empatiaa tehdessään noin. Hän sanoi vain, että älä nyt ota tätä mitenkään itseesi. 🙄

Ap

Olitko sitten jatkuvasti yhteydessä? Meinaan, ihan oma lähipiirikin meinaa välillä viluttaa kun päivittäin pitää päivitellä jostain liibalaabasta ja jotkut taas viestittelevät siihen tyyliin että juuri kun olet vastannut ja lasket puhelimen kädestä niin tulee uusi viesti jne.

Yleensä, ainakin luulisi että tuollaiseen ghostaamiseen on joku syy, viimekädessä se että hän ei pidä/halua sinun seuraa ja/tai kokee sinut ahdistavaksi jollain tasolla. Ehkä hän on pitänyt sinua korkeintaan "tuttuna" mutta sinä jonain läheisempänä? En tiedä, vaikea näillä tiedoilla analysoida kun ei historiaa tiedä.

Ei, en minä liian usein yhteyttä pitänyt, ei ole siitä kyse. Se nainen tosin on muutenkin jonkin sortin erakko eikä hänellä paljoa ollut ystäviä. Ei opiskeluaikanakaan halunnut viettää hirveästi aikaa meidän muiden kanssa vaan oli aika paljon kotona. 

Ap

Sinä haluat pelastaa hänet yksinäiseltä elämältä?

En, ei ole siitä kysymys. 

Ap

Mistä sitten?

Ihmisestä, joka tuotti minulle pettymyksen: hän lopetti ystävyyden ghostaamalla, vaikka olisi voinut vaan vastata puheluihin ja kertoa, miksi ei halua enää olla tekemisissä. 

Ap

Itselläni oli joskus ystävä jonka elämästä vain lähdin. Itse olen rauhallinen, elämääni tyytyväinen, osaan olla myös yksin. Tämä ystävä oli isoääninen kaiken kommentoija joka ei osannut yhtään kuunnella tai antaa muille tilaa. Jos joku kertoi elämästään niin hän ryhtyi kesken lauseen kertomaan mikä on toisen asioihin oikea ratkaisu. Omista asioistaan kertoi itseään vuoroin kehuen, vuoroin vähätellen ja uhriutuen, vielä kolmekymppisenä hänen identiteettinsä oli koulukiusattu uhri jonka kokema häpeä, epävarmuus ja tuska olivat paljon suurempaa kuin muiden. Ei koskaan edes ehtinyt kuulla omista vaikeista kokemuksistani kun oli niin kiire kertoa toistuvasti omistaan. Omasta mielestään oli oikein avulias ja mukava ystävä kaikille. Täysin erilainen käsitys itsestään ja sosiaalisista taidostaan kuin muilla oli. Useamman vuoden yritin viettää aikaa ja sitten lopetin. Ehkäpä teillä oli samantapainen tilanne. Myös sinä koet tietäväsi ja tuntevasi ystäväsi ajatukset ja syyt ja luonteen vaikka jo tuo tilanne kertoo ettei niin ole. Kukaan ei ole sinulle mitään velkaa.

Vierailija
53/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemustaon kirjoitti:

Ghostaamisen sijaan olisi kannattanut lähettää viesti: "Kuule, olet ihan kiva tyyppi, mutta meillä ei ole mitään yhteistä. Hyvää loppuelämää!"

Niin olisi. Ja tämäkin "ystävä" oli ollut luotettavan oloinen ja hyvin kasvatettu, mutta ei se mitään näköjään takaa. 

Ap

Vierailija
54/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksesta en tietysti tiedä mitään. Mutta tällä palstalla oleva käsitys siitä, ettei kukaan "ghostaa" ilman syytä vaan että ghostattu on aina tehnyt jotain väärin tai ollut rasittava semi-stalkkeri tai energiasyöppö, ei kyllä ole totta. Olen itse sivusta nähnyt monta esimerkkiä siitä, että joku leikkaa jonkun pitkäaikaisen kaverin kokonaan pois elämästään suunnilleen olkapäitä kohauttaen, kun ei ole enää aikaa tai on uusia mielenkiintoisempia kavereita tai tällä vanhalla kaverilla menee nykyään huonommin eikä sellaisia jaksa katsella.

Hyväksikäyttäjät ovat ensimmäisenä ghostaamassa muita, joista ei ole heille enää hyötyä.

Vierailija
55/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen poistanut elämästäni kaikki energiasyöpöt. En ole kenellekään mitään velkaa ja haluan viettää aikaani täyspäisten ja empatiaan kykenevien ihmisten kanssa.

Kannattaa nyt nostaa se katse peiliin ja miettiä niitä omia vikoja ja puutteita ystävänä.

Onko kyse taas siitä, ettei ole voivoteltu empaattisesti mukana ongelmille ja huolille, vaan tarjottu ainoastaan kylmiä ratkaisuehdotuksia.

Vierailija
56/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tapauksesta en tietysti tiedä mitään. Mutta tällä palstalla oleva käsitys siitä, ettei kukaan "ghostaa" ilman syytä vaan että ghostattu on aina tehnyt jotain väärin tai ollut rasittava semi-stalkkeri tai energiasyöppö, ei kyllä ole totta. Olen itse sivusta nähnyt monta esimerkkiä siitä, että joku leikkaa jonkun pitkäaikaisen kaverin kokonaan pois elämästään suunnilleen olkapäitä kohauttaen, kun ei ole enää aikaa tai on uusia mielenkiintoisempia kavereita tai tällä vanhalla kaverilla menee nykyään huonommin eikä sellaisia jaksa katsella.

Hyväksikäyttäjät ovat ensimmäisenä ghostaamassa muita, joista ei ole heille enää hyötyä.

Jotkut jättää puolisonsakin olankohautuksella paremman löytäessään. Aina ei saa selitystä miksi. Joskus joutuu vain hyväksymään sen vaikka kipeää tekee.

Vierailija
57/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväsi kyllästyi sinun jatkuviin soittoihin ja halusi omaa rauhaa ja ghoustasi sen takia?

Vierailija
58/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäväsi kyllästyi sinun jatkuviin soittoihin ja halusi omaa rauhaa ja ghoustasi sen takia?

Soittoni eivät olleet niin jatkuvia, että niihin olisi normaali ihminen voinut kyllästyä, ja ystävähän on yleensä kiinnostunut ystävänsä asioista. 

Ap

Vierailija
59/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessat jotka esittää jotain muuta ovat näitä pahimpia ghostaajia.

Heillä on epävarmuuksia ja ääretön huomionhakuisuus, vaikka miten puolustelisivat ja sanoisivat muuta.

Vierailija
60/68 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä sen katsotaan olevan täysin asiallista käyttäytyä kuin mulgero muita ihmisiä, jopa ystäviään kohtaan, tullut usein huomattua näistä palstan mielipiteistä. Kaikki käytöstapoja peräänkuuluttavat on näiden mukaan itse jotain ongelmatapauksia jotka sietääkin heittää kaivoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän