Ihana kun jouluna joku muistaa ja antaa sinulle lahjan. En ymmärrä ihmisiä jotka valittaa joululahjoista
Yksimäisenä ihmisenä tuntuu hyvältä jos saa joltain paketin tai edes kortin. Oli sisällä sitten mitä.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Näin sinkkuna minustakin tuntuisi kivalta, jos saisin edes yhden paketin. Perheelliset sisarukseni taas haluavat, ettei aikuisille anneta lahjoja sukujoulussa.
Sepä se mutta kun ei edes perhellisten sisaruksien joulun viettoon sinkku naista tai poikaa ,miestä ei kutsuta.Nyky aikaa halutaa olla myös rauhassa oman perhen kanssa.,kuin perhe tuttavien.
Tuo on aika yksilökohtaista. Minä taas en halua mitään lahjoja. En tarvitse mitään ja jos tarvitsen, niin mielummin hankin itse. En halua kotiini mitään turhaa krääsää ja vaatteet villasukkia myöten ja jopa suklaani valitsen mielummin itse. Kaunis joulukortti kyllä ilahduttaa.
En osta lahjoja kenellekkään. Lopetimme lahja joulut jo iät ja ajat sitten. Keskitytään vain ruokiin ja muuhun joulu fiilistelyyn. Ei älytöntä rahan tuhlausta. Ei ökyä vaan aika minimalistista.
Lapsiperheelliset ostavat omat lahjansa eikä lapsettomien tarvitse rahoittaa niitä kun me halutaan päästä lahjatouhuista kokonaan pois. Ei joka vuosi vietetä koko joulua ollenkaan jos ei kiinnosta tai voidaan lähteä ulkomaille. Näen punaista näistä pakkolahjoista. Palauttaisin jos väkisin tuupattaisiin lahjaa kun jostain perinteestä haluaa irti kokonaan.
Minä ymmärrän, että monikaan ei halua turhaa krääsää. Valitsen itse lahjani. Villasukat menee sekajätteeseen samoin kaikki itse tehdyt lahjat.
Miksei aloittajalla ole ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän, että monikaan ei halua turhaa krääsää. Valitsen itse lahjani. Villasukat menee sekajätteeseen samoin kaikki itse tehdyt lahjat.
Sosiaalisten tilanteiden pelko
Toivottavasti saat lahjan, kyllä ne mun mielestä kuuluu myös alkuisten jouluun. Mä en halua lahjoja, tavaraa on tarpeeksi ja jos jotain tarvitsen niin osaan sen parhaiten ostaa itse.
Näitä ei aikuisille lahjoja-systeemejä hieman ihmettelen siinä kohtaa et jos se lapseton täti ostaa lahjat koko sivun lapsille niin olisi kyllä kohteliasta muistaa tätiäkin takaisinpäin edes joulukukalla tms.
Vierailija kirjoitti:
Laita ne sukat mieluummin keräyslaatikkoon kuin roskikseen. Tai vie vaikka läheiseen vanhainkotiin tms.
Näin sinkkuna minustakin tuntuisi kivalta, jos saisin edes yhden paketin. Perheelliset sisarukseni taas haluavat, ettei aikuisille anneta lahjoja sukujoulussa.