Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei retro sisustus kelpaa?

Vierailija
21.01.2023 |

Kaikki vieraani ja kumppanini ovat kauhistelleet 70 lukuista oranssia muovimatto lattiaani (joka löytyy myös pesuhuoneesta) ja keltaisiksi lakattuja puupintaisia keittiön kaapistoja. Mitä niin kauhistuttavaa niissä on? Kuitenkin retroja huonekaluja kuten penkkejä ja pöytiä ostetaan sisustuselementeiksi ja seinille viritellään vanhoja ikkunaruutuja joiden lasiin kirjoitetaan jokin mietelause. Jopa vanhoja heinäseipäitä käytetään sisustukseen?
Sitten kuitenkin hirmu tyrmistys jos talo on oikeasti retro?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun sisustuksen pitäisi "kelvata" muille? Eikö pääasia ole, että se on itsellesi mieluisa?

Vierailija
2/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ruma on rumaa, eihän sitä voi kauniimmin sanoa. Mutta jos itse viihdyt, niin sillä ei ole mitään väliä mitä muut ajattelevat. Valitse seurasi paremmin, jos et välitä muitten katseista ja mielipiteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun sisustuksen pitäisi "kelvata" muille? Eikö pääasia ole, että se on itsellesi mieluisa?

Häiritsee se jos puolisoehdokkaat ei siedä yhtään. Minä olen valmis sietämään heidän viherkasvit ja hankalat lemmikit, joten eikö se olisi tasapuolista?

Vierailija
4/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee se jos puolisoehdokkaat ei siedä yhtään. Minä olen valmis sietämään heidän viherkasvit ja hankalat lemmikit, joten eikö se olisi tasapuolista?

Mitä vikaa viherkasveissa on? :D

Vierailija
5/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa mitä muilla on, en tiedä miksi kauhistelleet siis. Itse olen taas luontointoinen ja vähän futuristinen suuntaukselta. Vaikka on myös muuta hyvää muotoilua. Retroharrastajia on paljon, ei osunut vieraisiisi sellaista.

Vierailija
6/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ruma on rumaa, eihän sitä voi kauniimmin sanoa. Mutta jos itse viihdyt, niin sillä ei ole mitään väliä mitä muut ajattelevat. Valitse seurasi paremmin, jos et välitä muitten katseista ja mielipiteistä.

Aika vaikea löytää naista joka niitä sietää. Yhdelläkin oli terassikalusteet tehty kuormalavoista ja kämppä oli sisustettu vanhoilla tavaroilla antiikkisesta matka-arkusta poljettavaan ompelukoneeseen, mutta minun pesuhuoneen lavuaari jossa oli omat hanat kuumalle ja kylmälle vedelle kuten myös muovimattolattia tuntui herättävän pakokauhua?

Vierailija
7/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikea löytää naista joka niitä sietää. Yhdelläkin oli terassikalusteet tehty kuormalavoista ja kämppä oli sisustettu vanhoilla tavaroilla antiikkisesta matka-arkusta poljettavaan ompelukoneeseen, mutta minun pesuhuoneen lavuaari jossa oli omat hanat kuumalle ja kylmälle vedelle kuten myös muovimattolattia tuntui herättävän pakokauhua?

No onhan tuollainen hana älyttömän hankala. Niistä luovuttiin aikanaan hyvästä syystä.

Vierailija
8/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuollainen hana älyttömän hankala. Niistä luovuttiin aikanaan hyvästä syystä.

Näin, jossakin kehitysmaissa hanoja vielä näkyy.

Vierailija
9/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas ja ehjä retrosisustus on ihan hauska, jos itse tykkäät niin mitä väliä muitten mielipiteistä?

Vierailija
10/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on meinannut henki lähteä pesuhuoneessa jossa on muovimatto joka menee ihan sikaliukkaaksi. Muovimatto ei sinäänsä ole ongelma ja niitä saa uusiakin. Sen asentaminen on todella edullista ja puhdistuksessa voi käyttää vahvojakin aineita ja runsaasti vettä. Vanhat muovimattot usein vaan tuo sellaista teollista hajua koko taloon joka on epämiellyttävä.

Niissä vanhoissa astiakaapeissa ja vetolaatikoissa ei ole koskaan laakeroituja kiskoja ja ne ei liuvu kiinni höyhenen kevyesti kuten uudemmat. 80-luvun muovikiskot on lähes poikkeuksetta jostain halki ja tipahtelevat kiskoilta. Niihin on myös useimmiten kaatunut nesteitä jotka turvottaa heikkolaatuusta lastulevy lokeroita. Usein eivät ole enää samassa tasossakaan ja itseä tympii jos astiakaapit on sentin eritasossa.

Vierailija
11/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä siksi koska tuo sisustus on mun mielestä vanha, eikä retro koska olen itse elänyt sen 70 luvun. Väreistä tulee päänsärky.. Ja oman kotini olen sisustanut valkea-harmaa-puu linjalla, harmooniseen ja rauhalliseen tyyliin. Mutta pääasia on se että jokainen viihtyy omassa kodissaan, eikö?

Vierailija
12/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää väreistä, -70 luku oli niitä täynnä.

Meillä huonekalut on -50 - -60 lukujen skandidesigniä, eli tiikkiä. Seinissä on väriä, koska maalarinvalkoinen on kaikkein kamalin väri. En myöskään pidä latteasta harmaasta, eri tummuusasteissaan.

AP, säilytä aito -70 luku, se on paljon hienompi kuin nykyajan värittömyys.

Vierailija
13/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on meinannut henki lähteä pesuhuoneessa jossa on muovimatto joka menee ihan sikaliukkaaksi. Muovimatto ei sinäänsä ole ongelma ja niitä saa uusiakin. Sen asentaminen on todella edullista ja puhdistuksessa voi käyttää vahvojakin aineita ja runsaasti vettä. Vanhat muovimattot usein vaan tuo sellaista teollista hajua koko taloon joka on epämiellyttävä.

Niissä vanhoissa astiakaapeissa ja vetolaatikoissa ei ole koskaan laakeroituja kiskoja ja ne ei liuvu kiinni höyhenen kevyesti kuten uudemmat. 80-luvun muovikiskot on lähes poikkeuksetta jostain halki ja tipahtelevat kiskoilta. Niihin on myös useimmiten kaatunut nesteitä jotka turvottaa heikkolaatuusta lastulevy lokeroita. Usein eivät ole enää samassa tasossakaan ja itseä tympii jos astiakaapit on sentin eritasossa.

Vanhoihin runkoihin voi asentaa nykyajan hienoudet helposti.

Vierailija
14/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun sisustus on vanha tai jos hienosti haluaa sanoa, vintage. Retro tarkoittaa uustuotantoa joka on tehty vanhaan malliin/vanhoja esineitä jäljitellen.

Vierailija
15/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä. Nykyäänkin jossain hanoissa (polttavan) kuuma vesi tulee tosi äkkiä ja joissain muissa saa laskea ties kuinka kauan.

Se on se wanha: "poppa poppa!" (=lasten suusta) -pelko.

Vierailija
16/16 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

#15 jatkaa:

Sitä ajan takaa, että kaikki ei välttämättä tykkää siitä retroilusta - herättää ehkä negatiivisia muistoja.

Minä itse? -60-luvulla s., muttenehkä hirveesti innostuisi (tuo oranssi muovimatto .... "viekää mut pois täältä" :)))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän