En selviä pahasta olostani kun en saa apua
Lääkärit eivät kuuntele julkisella ollenkaan mikä mulla on ja mistä kaikki johtuu.
On pahoja kipuja ollut vuosikymmeniä jotka liittyvät vakaviin pahoinpitelyihin.
Voin välillä kovin huonosti.
Tämän lisäksi yksinäisyys, en jaksa enää näin.
Kommentit (49)
Jäikö sulle noista pahoinpitelyistä millaisia vammoja? Ja oletko käsitellyt pahoinpitelyistä syntyneet henkiset traumat. Onko mahdollista, että kivut johtuvat ennemminkin psyykkeestä(pelosta, häpeästä, surusta, vihasta jne) eikä niinkään siitä fyysisestä vammasta, vaikka kipu tuntuukin vamman kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut avantouintia?
Harvemmin.
Pahoinpitelystä pitää tehdä rikosilmoitus.
Korjaa se ihminen joka vaurioitui pahoinpitelyissä, muistele millainen olit niitä ennen ja eläydy siihen tunteeseen. Silittele itseäsi, puhu itsellesi ymmärtävästi ja kannustavasti esim. miten olisit halunnut lääkärin puhuneen sinulle.
Nyt oli keksitty joku kävivarren silittelykone olikohan alkoholismin hoitoon, eli silittelyllä on tutkitusti sitten jotain vaikutusta. Ja jos olet yksinäinen, kukaan ei silittele, on tehtävä se itse.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö sulle noista pahoinpitelyistä millaisia vammoja? Ja oletko käsitellyt pahoinpitelyistä syntyneet henkiset traumat. Onko mahdollista, että kivut johtuvat ennemminkin psyykkeestä(pelosta, häpeästä, surusta, vihasta jne) eikä niinkään siitä fyysisestä vammasta, vaikka kipu tuntuukin vamman kohdalla.
Monenlaista vammaa on, tietysti psyykkisiäkin.
Valtavat pelkotilat vaivaavat ja kaikki on jäänyt kehoon kun piti pelätä ja jännittää.
Muuta keinoa ei ollut kuin säilöä ne tunteet.
Hyvin ankaraa väkivaltaa joka kohdistui erityisesti tietyille kehonosille jotka liittyvät hengissäsäilymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein kaikkeni yrittänyt eli ottanut ohjakset käsiini.
Jos olisin varakas, hakisin hoitoa mistä vaan.
Tee huonosta hoidosta ja diagnoosin puutteesta valitus Valviraan. Potilaalla on myös oikeus lukea itsestään kirjoitetut potilastiedot. Vääriä potilastietoja saa pyytää poistamaan.
Valitettavan yleistä on yleisellä puolella, että jos lääkärien ammattitaito ei riitä, potilas jää ilman diagnoosia.
Voit lukea oireitasi vastaavia selostuksia esim. sivulta terveyskirjasto.fi
Sain itse sieltä apua, kun lääkäri ei tiennyt/välittänyt.
Noin muuten yritä nukkua tarpeeksi pitkät yöunet joka yö (8-9 tuntia), yritä ajatella positiivisesti (vaikka se olisi vaikeaa), juo vettä 1 litra/pvä, syö kasviksia, hedelmiä, marjoja, valkosipulia, joilla on hyviä vaikutuksia.
Vältä tupakkaa, alkoholia, sokeria, sianlihaa.
Venyttele joka ilta ennen nukkumaan menoa. Ulkoile joka päivä vaikka kävellen vähintään puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Korjaa se ihminen joka vaurioitui pahoinpitelyissä, muistele millainen olit niitä ennen ja eläydy siihen tunteeseen. Silittele itseäsi, puhu itsellesi ymmärtävästi ja kannustavasti esim. miten olisit halunnut lääkärin puhuneen sinulle.
Nyt oli keksitty joku kävivarren silittelykone olikohan alkoholismin hoitoon, eli silittelyllä on tutkitusti sitten jotain vaikutusta. Ja jos olet yksinäinen, kukaan ei silittele, on tehtävä se itse.
En muista aikaa ennen koska se alkoi jo niin varhain.
Voin tietysti kuvitella.
Ota Jeesus sydämeesi, saat todellista apua.
Hän antaa sellaisen sisäisen rauhan, jota maailma ei voi antaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalaistutkijat-uskovat-etta-viin…
Miellyttävä kosketus aktivoi ihossa olevia hermoratoja, mikä pistää kehossa liikkeelle mielihyvää tuottavia hormoneja sekä elimistön omia opioideja. Tästä syystä kosketus toimii ikään kuin stressipuskurina.
Jos ajatellaan biologista taustaa, niin nämähän on tavallaan kertonut viestin, että lauma on koossa ja tilanne turvallinen eli sieltä lähtee sellainen "kaikki hyvin" -signaali aivoihin, väitöskirjatutkija Juliana Harkki sanoo.
Oletko hakenut apua? Oletko SITKEÄSTI hakenut apua?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin varakas, hakisin hoitoa mistä vaan.
Kunnan mielenterveyshoitaja? Minä olen joskus vaikeana aikana käynyt juttelemassa hoitajan kanssa ja sain apua.
Tsemppiä Sinulle
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio vaikuttaa paljon särkyihin ja kipuihin. Oikealla ruokavaliolla on myös merkitystä mielialaan.
Jos olet vegaani tai syöt jotain seuraavista, niin lopeta. Vilja, soija, siemenöljyt, sokeri, lisäaineet, makeutusaineet, teolliset rasvat, runsaat maarät oksalaattipotoisia kasviksia (esim pinaatti, lehtikaali, raparperi) tai ylipäätään runsaasti kasvien siemeniä ja kuoria.
Syö ruokia jotka ovat luonnollisessa muodossaan, monipuolisesti prosessoimattomia eläinperäisiä tuotteita mahdollisimman rasvaisena. Kohtuudella kasviksia ja hedelmiä, joista on poistettu kuoret ja siemenet, marjoja.
Kasvikunnan tuotteet voi jättää nekin aluksi pois, niin vointi paranee nopeimmin. Sitten pikkuhiljaa lisätä kasveja, jotka eivät tuota ongelmia.
Lisäksi toista itsellesi päivittäin positiivisia lauseita. Esim rakastan sinua, olen täysin terve ja turvassa, minulla on kaikki hyvin. Sekin monesti auttaa, että tiedostaa osan omista oireista johtuvan psyykkisistä asioista. Rentoutuminen, rauhoittuminen ja hengitysharjoitukset auttaa niihin.
Kiitos. Nuokin ohjeet voivat auttaa mutta perussyy on niissä teoissa mitä tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin varakas, hakisin hoitoa mistä vaan.Kunnan mielenterveyshoitaja? Minä olen joskus vaikeana aikana käynyt juttelemassa hoitajan kanssa ja sain apua.
Tsemppiä Sinulle
Täällä missä olen kirjoilla, en pääse mihinkään.
Kaikki on estetty julkisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut apua? Oletko SITKEÄSTI hakenut apua?
En jaksa joka päivä. Vielä on se yksityislääkäri hakusessa.
Sitten jos jotakin radikaalia tekisin, auttaisko se?
Yksityisellä saat hoitoa heti ~1000€/ vrk. Esim. Eiran sairaala. Kunnallinen ei tule ikinä tarjoamaan sinulle tarvitsemasi apua. Pahoittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin varakas, hakisin hoitoa mistä vaan.Tee huonosta hoidosta ja diagnoosin puutteesta valitus Valviraan. Potilaalla on myös oikeus lukea itsestään kirjoitetut potilastiedot. Vääriä potilastietoja saa pyytää poistamaan.
Valitettavan yleistä on yleisellä puolella, että jos lääkärien ammattitaito ei riitä, potilas jää ilman diagnoosia.
Voit lukea oireitasi vastaavia selostuksia esim. sivulta terveyskirjasto.fi
Sain itse sieltä apua, kun lääkäri ei tiennyt/välittänyt.
Noin muuten yritä nukkua tarpeeksi pitkät yöunet joka yö (8-9 tuntia), yritä ajatella positiivisesti (vaikka se olisi vaikeaa), juo vettä 1 litra/pvä, syö kasviksia, hedelmiä, marjoja, valkosipulia, joilla on hyviä vaikutuksia.
Vältä tupakkaa, alkoholia, sokeria, sianlihaa.
Venyttele joka ilta ennen nukkumaan menoa. Ulkoile joka päivä vaikka kävellen vähintään puoli tuntia.
Pitäisi tehdä toinen muistutus ja kuulemma Valviraan saakka voi asiat mennä.
Pitää tehdä oma seloste asioista.
Psyk. Sh. kirjoitti:
Yksityisellä saat hoitoa heti ~1000€/ vrk. Esim. Eiran sairaala. Kunnallinen ei tule ikinä tarjoamaan sinulle tarvitsemasi apua. Pahoittelen.
Rahat eivät riitä.
Sitten joskus kun on rahaa, onko se jo myöhäistä kaikki?
Ruokavalio vaikuttaa paljon särkyihin ja kipuihin. Oikealla ruokavaliolla on myös merkitystä mielialaan.
Jos olet vegaani tai syöt jotain seuraavista, niin lopeta. Vilja, soija, siemenöljyt, sokeri, lisäaineet, makeutusaineet, teolliset rasvat, runsaat maarät oksalaattipotoisia kasviksia (esim pinaatti, lehtikaali, raparperi) tai ylipäätään runsaasti kasvien siemeniä ja kuoria.
Syö ruokia jotka ovat luonnollisessa muodossaan, monipuolisesti prosessoimattomia eläinperäisiä tuotteita mahdollisimman rasvaisena. Kohtuudella kasviksia ja hedelmiä, joista on poistettu kuoret ja siemenet, marjoja.
Kasvikunnan tuotteet voi jättää nekin aluksi pois, niin vointi paranee nopeimmin. Sitten pikkuhiljaa lisätä kasveja, jotka eivät tuota ongelmia.
Lisäksi toista itsellesi päivittäin positiivisia lauseita. Esim rakastan sinua, olen täysin terve ja turvassa, minulla on kaikki hyvin. Sekin monesti auttaa, että tiedostaa osan omista oireista johtuvan psyykkisistä asioista. Rentoutuminen, rauhoittuminen ja hengitysharjoitukset auttaa niihin.