Kaikkia jotka asuvat yli 20 m2/hlö pitäisi verottaa ylimääräisistä neliöistä
Kommentit (65)
Klaus-sedän mielestä kaikkien pitäisi asua kapseleissa.
Kaikkia palstalaisia pitäisi vetää turpa@n ja hanur11n.
Lapsilisät pois niiltä, jotka eivät osallistu niiden rahoitukseen. Niiden tulee olla ansiosidonnaisia, eikä nuorten tienaamiskeino sukusoluillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ap lässytä. Haluutko sinä asua itsemurhayksiössä?
T: yksinasuja 45m2 rivari.
Mulla on isoperhe, joten ei tartte asua yksiössä.
Miksi alat haukkua minua mielipiteeni takia ja et kerro kuitenkaan omaasi perusteluineen. Kerrot vaan millainen maapallon riistäjä olet.
Miksi olet tehnyt lapsia? Olet itsekäs etkä ajattele kuin omaa napaasi. Ne sinun lapsesi saastuttaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alat haukkua minua mielipiteeni takia ja et kerro kuitenkaan omaasi perusteluineen. Kerrot vaan millainen maapallon riistäjä olet.
Isoperhe ja olen maapallon riistäjä? Sinä trolli vain olet tai joko todella tyhmä. Annoin jo mielipiteeni että en halua asua noin pienessä yksiössä. Ahdistaisi todella paljon. Olen asunut noin pienessä kämpässä. Sinun perheesi kuluttaa paljon enemmän kuin minun rivari kämppäni. Toi vero olisi suorastaan naurettavaa riistoa meitä yksinasuvia kohtaan.
Mitä sitten vaikka koko sukuni olisi isompi kuin sun sukusi. Kelle tätä palloa säästetään? Jälkipolville, jotka on suurelta osin hankittu ennen kuin mistään katastrofeista on ollut edes puhe. Se mitä nyt tehdään maailman pelastamiseksi on tärkeämpää kuin menneistä puhuminen.
Luuletko tosiaan ettei jo nyt veroteta ylimääräisiä neliöitä? Siinä mielessä alkuperäinen otsikko on väärä.
Miksi hiilestyt noin kauheasti, kopsahtiko oikeasti noin kovaa.
Miksi takerrutte tohon veroon? Ottakaa kantaa aiheeseen eli miltä tuntuisi asua 20 m2 / nekku.
Se on muuten suurinpiirtein se neliömäärä (summa) millä ttt-asiakkaan pitäisi asua.
Ja se on teistä liian vähän.
Pitäisiköhän minun ottaa muutama uussuomalainen asumaan kanssani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoperhe ja olen maapallon riistäjä? Sinä trolli vain olet tai joko todella tyhmä. Annoin jo mielipiteeni että en halua asua noin pienessä yksiössä. Ahdistaisi todella paljon. Olen asunut noin pienessä kämpässä. Sinun perheesi kuluttaa paljon enemmän kuin minun rivari kämppäni. Toi vero olisi suorastaan naurettavaa riistoa meitä yksinasuvia kohtaan.
Mitä sitten vaikka koko sukuni olisi isompi kuin sun sukusi. Kelle tätä palloa säästetään? Jälkipolville, jotka on suurelta osin hankittu ennen kuin mistään katastrofeista on ollut edes puhe. Se mitä nyt tehdään maailman pelastamiseksi on tärkeämpää kuin menneistä puhuminen.
Luuletko tosiaan ettei jo nyt veroteta ylimääräisiä neliöitä? Siinä mielessä alkuperäinen otsikko on väärä.
Sitä samaa saa kysyä sinulta miten tuollee sullekkin kopsahti. Katastrofeista on tietetty jo vuosikaudet että ei mikään uusi juttu. Meidänkö pitäisi alkaa nipistää siitä että teidän kaltaiset suvut ja isot perheenne saisi tuoda jälkikasvua tähän maailman entistä enemmän. Kyllä se suurin ongelma tässä on ihmisten lisääntyminen eikä mitkään höpöhöpö verot ja eikä ollenkaan tasa-arvoista meitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä samaa saa kysyä sinulta miten tuollee sullekkin kopsahti. Katastrofeista on tietetty jo vuosikaudet että ei mikään uusi juttu. Meidänkö pitäisi alkaa nipistää siitä että teidän kaltaiset suvut ja isot perheenne saisi tuoda jälkikasvua tähän maailman entistä enemmän. Kyllä se suurin ongelma tässä on ihmisten lisääntyminen eikä mitkään höpöhöpö verot ja eikä ollenkaan tasa-arvoista meitä kohtaan.
Okei jätetään tuo tasa-arvo juttu pois mutta trolli olet ja tätä on kiva jatkaa ajankuluksi.
Johan näin tehdäänkin. Kiinteistövero muodostuu kiinteistön arvon ja käyttötarkoituksen perusteella, joka on usein sidoksissa myös kiinteistön kokoon. Ole iloinen AP, toiveesi on jo toteutunut!
Vierailija kirjoitti:
Miksi takerrutte tohon veroon? Ottakaa kantaa aiheeseen eli miltä tuntuisi asua 20 m2 / nekku.
Se on muuten suurinpiirtein se neliömäärä (summa) millä ttt-asiakkaan pitäisi asua.
En tosiaan haluaisi asua noin pienessä tilassa, juuri siksi käyn töissä ja maksan ihan itse oman asumiseni. Silloin olen vapaa valitsemaan monestako neliöstä haluan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
No se vero Suomesta vielä puuttuikin. Keksittiin vielä yksi tulonsiirto työssäkävijöiltä... laitettaisko vaikka lapsilisiin tai yh-korotuksiin? No, naisille kuitenkin. Tietenkin.
Eipä ole meille lapsettomille naisille vielä tullut pennin hyrrää.
Tässä vähän faktaa tähänkin keskusteluun.
Asumisväljyys oli vuoden 2019 lopussa Helsingissä henkeä kohden 34 neliötä
https://asuminenhelsingissa.fi/fi/content/asumisv%C3%A4ljyys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan haluaisi asua noin pienessä tilassa, juuri siksi käyn töissä ja maksan ihan itse oman asumiseni. Silloin olen vapaa valitsemaan monestako neliöstä haluan maksaa.
Niin suuri osa ttt-tukea saavista on sairauseläkeläisiä, toivottavasti et sairastu vakavasti.
Kuule urpo, ootko kuullut kiinteistöverosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin suuri osa ttt-tukea saavista on sairauseläkeläisiä, toivottavasti et sairastu vakavasti.
Tuskinpa minua silti voidaan potkia pois velattomasta asunnostani, jonka vastikkeiden maksuun minulla riittää säästöjä vuosikausiksi. Mutta kiitos, kukapa sitä sairastumista toivoisi.
Ihmisen aivot ovat edelleen kivikauden ajan aivot. Ennen miehet metsästivät ruokaa ja toivat saaliin illalla nuotion ääreen ja naiset hoitivat lapsia luolassa. Miehen aivoja ei ole tehty tekemään naisten hommia kun evoluutio on ne optimoinut metsästämään ja keräilemään ja seikkailemaan. Nykyaika pahoinpitelee sitä mikä on ollut luonnollista satoja tuhansia vuosia.
Ugh. Olen puhunut.
Aikamoinen aivopieru. Kovin mo elle ei edes riittäisi tuon kokoksta asuntoa. Yksinasuvia on varmaan määrällisesti aika paljon enemmän kuin tuon kokoisia luukkuja.
Kyllähän sitä jokainen nyt jo maksaa asumisensa kulut - jos haluaa asua suuremmin on suuremmat kulutkin. Turha sitä on vielä erikseen verottaa.
No se vero Suomesta vielä puuttuikin. Keksittiin vielä yksi tulonsiirto työssäkävijöiltä... laitettaisko vaikka lapsilisiin tai yh-korotuksiin? No, naisille kuitenkin. Tietenkin.