Varokaa ettei koira syö kinkun verkkoa. Meidän koira hotkaisi kun epähuomiossa unohdin sulkea roskapussin
La iltana söi 2,5 Kg kinkun verkon. Tänä aamuna oksensi sen ulos. Tällaista vahinkoa ei saa käydä uudestaan. Olin tarkkaamaton ja minun vika. Tämä päättyi onnellisesti mutta suolitukoksen vaara oli ilmeinen.
Kommentit (51)
Koiran perusasetuksen kuuluu olla "syö vain kun lupa annetaan". Kouluttakaa ihmiset koiranne, se on niiden omaksikin parhaaksi.
Siis säilytteleekö palstalaiset näinkin yleisesti keittiön roskapusseja pitkin lattioita, kun tällaista puolustellaan???
Voi noita koiria. Kerran yks kuulemma söi koko xylitol purkka paketin paketteinern päivineen. Sellasen mitä laivoilta saa eli sisältää jotain 20 purkka patukkaa. Ei ollu chihu tai pieni koira. Surullinen tarina. Taisi kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin asiallisesta aloituksesta kehkeytyi naisten "kuka onkaan se kunnollisin"- jäkätys. Itse asia unohtuu hetkessä kun naiset pääsee neuvomaan toisiaan. Kumma että se aina koskee taloudenhoitoa yms.
Mistä muuten näet kirjoittajan sukupuolen? Mulla kaikki kirjoittajat ovat vain vierailijoita.
Harvemmin miehet tulee pätemään omalla täydellisyydellään.
Ööh... oletko käynyt koskaan tällä palstalla?
En tietenkään, mun kommentit ilmestyy tänne ihan vaan ajatuksen voimalla. 🤦
No sitten varmasti olet nähnyt niitä miesten avauksia, joita täällä on jatkuvasti, joissa miehet (ei tarvitse arvailla sukupuolta, he kertovat sen itse) pätevät sukupuolellaan (ilmeisesti muuta pätemisen arvoista heillä ei ole).
Lapsuudessani miehet jättivät eteisen pöydälle onkensa pilkllä käytyään. Kissamme oli siellä romunnut ja koukku tarttui suuhin. Mummo keksi, että kissa laitettiin kassiin, ja vain pää esille, niin saivat sen koukun pois. Eli leikattiin se koukku ensin jollain sivuleikkurilla, että ei kissan suu jäänyt sen koukun hakasten runnomaksi.
Ihan hyvä ketjuhan tämä asialtaan on, jos vaikka osaisi varoa lemmikkikodeissa pahimpia ansoja. Tiedän, että pienen koiran tassusta meni nuppineula läpi, vaikka emäntä yritti ommella varovasti ja olla tiputtamatta neuloja lattialle. Lääkäri sitten poisti sen puudutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus ja asiallinen! Vaikka minulla itselläni naisena ei ole koiraa ei kissaa.Syy niiden yläpitäminen maksaa.Eläin lääkäri kulut kissalla samat kuin koiralla. Kunnon ravinto maksaa jne.
Eläun, lääkäri vai kulut on samat?
Vierailija kirjoitti:
Koiran perusasetuksen kuuluu olla "syö vain kun lupa annetaan". Kouluttakaa ihmiset koiranne, se on niiden omaksikin parhaaksi.
Kuten tässä videossa:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus ja asiallinen! Vaikka minulla itselläni naisena ei ole koiraa ei kissaa.Syy niiden yläpitäminen maksaa.Eläin lääkäri kulut kissalla samat kuin koiralla. Kunnon ravinto maksaa jne.
Hölön pölön nyt taas. Eläinlääkärissä toimenpiteiden hinnat nousee eläimen painon myötä. Iso koira voi painaa helposti esim. 50 kiloa, tai jopa 90 kiloa, ja maksut on ihan eri luokkaa kuin kissimirrillä.
Kerronpa esimerkin omasta kokemuksesta. Kissalta poistettiin katkennut kulmahammas kirurgisesti. Kukkaro keveni 650 eurolla.
Koiran, Tiibetinspanieli, hammashoito johon sisältyi kolmen hampaan poisto ja hammaskivenpoisto. Lasku 420 euroa.
Voi olla näinkin päin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tiedät, että kun koiralle tulee ikää voi hänelle tulla myös dementian oireita ja silloin ne opitut asiat unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Siis säilytteleekö palstalaiset näinkin yleisesti keittiön roskapusseja pitkin lattioita, kun tällaista puolustellaan???
Huoh. Mä ainakin joudun ottamaan roskapussin kaapista pois, kun se pitää viedä. Sitten se on laskettava lattialle, kun pukee kengät ja muut ulkovaatteet. Samalla hoputan ja paimennan lapsia, yritän muistaa puhelimen, avaimet, rahapussin ja milloin mitäkin. Ja kyllä toisinaan se roskis tuossa sähläyksessä unohtuu, mutta olenkin teidän täydellisten mammojen mielestä ihan p@ska ihminen.
Mikä vegaaninen kinkku tai laatikko eläkeikäiselle, ideoita?