Varokaa ettei koira syö kinkun verkkoa. Meidän koira hotkaisi kun epähuomiossa unohdin sulkea roskapussin
La iltana söi 2,5 Kg kinkun verkon. Tänä aamuna oksensi sen ulos. Tällaista vahinkoa ei saa käydä uudestaan. Olin tarkkaamaton ja minun vika. Tämä päättyi onnellisesti mutta suolitukoksen vaara oli ilmeinen.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
On kyllä iso verkko kun painoi 2,5 kiloa.
missä moisen kinkun paistatte? Saunassako?
Kuvittelitko olevasi kovinkin nokkela? 🤦
Meidän nyt jo edesmennyt koira sai suolitukoksen ilmeisesti siitä, kun se söi rasvalapun. Koiralla oli kannuskynsi revennyt ja pidimme siinä sidettä, jossa oli rasvalappu. Kun olimme mökillä, koira palasi metsästä ilman käärettä jalassa, ja ajattelimme tietenkin, että se oli irronnut sinne.
Tosin emme tiedä varmasti, mistä suolitukos tuli, paskassa ei näkynyt mitään selkeää aiheuttajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sähläisit vähemmän? Meillä on pidetty koiria yli 30 vuotta. Asiat hoidetaan muutenkin jämptisti.
Voi jumalauta. Voitko sanoa käsi sydämellä, että et ole ikinä koskaan elämäsi aikana mokannut tai unohtanut jotain?
No ei nyt roskapussia unohdeta lemmikin ulottuville vahingossakaan, jos lemmikki on.
Ei ihminen yhtäkkiä lemmikin hommattuaan muutu immuuniksi vahingoille.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus ja asiallinen! Vaikka minulla itselläni naisena ei ole koiraa ei kissaa.Syy niiden yläpitäminen maksaa.Eläin lääkäri kulut kissalla samat kuin koiralla. Kunnon ravinto maksaa jne.
Naisena? Wtf
Tästäkin asiallisesta aloituksesta kehkeytyi naisten "kuka onkaan se kunnollisin"- jäkätys. Itse asia unohtuu hetkessä kun naiset pääsee neuvomaan toisiaan. Kumma että se aina koskee taloudenhoitoa yms.
Talipallojen verkot on myös vaarallisia. Pallot putoilee joskus maahan ja koira saattaa hotkaista sellaisen.
Meillä kävi niin mutta onneksi verkko tuli ulos.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin asiallisesta aloituksesta kehkeytyi naisten "kuka onkaan se kunnollisin"- jäkätys. Itse asia unohtuu hetkessä kun naiset pääsee neuvomaan toisiaan. Kumma että se aina koskee taloudenhoitoa yms.
Mistä muuten näet kirjoittajan sukupuolen? Mulla kaikki kirjoittajat ovat vain vierailijoita.
Oih millaista näiden täydellisten elämä onkaan.
Jos vaikka perheessä joku ompelee, pitää tauon, niin laittaa neulan ja langan aina talteen pöytälaatikkoon välillä? Ei esim. ilmapalloja voi jäädä esille hetkeksikään?
Meillä on kissa syönyt molemmat.
Meidän koira veti melkein täyden rasiallisen juhlapöydän konvehteja. (Ananakset ei jostain syystä kelvannut). Soitettiin eläinlääkärille, joka käski vaan tarkkailla koiran vointia. Ei siitä onneksi muuta seurannut, kun pari löysempää p💩skaa ja pahan hajuiset pierut 🤢 Opittiin ainakin, että herkut pitää laittaa johonkin kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän koira veti melkein täyden rasiallisen juhlapöydän konvehteja. (Ananakset ei jostain syystä kelvannut). Soitettiin eläinlääkärille, joka käski vaan tarkkailla koiran vointia. Ei siitä onneksi muuta seurannut, kun pari löysempää p💩skaa ja pahan hajuiset pierut 🤢 Opittiin ainakin, että herkut pitää laittaa johonkin kaappiin.
Meillä perheenjäsenet osasivat jo nostaa joulusuklaat ylös, mutta vaihto-oppilaiden suklaat koira taisi syödä parinakin jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä muuten näet kirjoittajan sukupuolen? Mulla kaikki kirjoittajat ovat vain vierailijoita.
Kyllä sen vaan näkee tyylistä heti. Miehet eivät harrasta tuon tapaista. Niillä on kyllä sitten omat juttunsa, jotka myös on helppo tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen vaan näkee tyylistä heti. Miehet eivät harrasta tuon tapaista. Niillä on kyllä sitten omat juttunsa, jotka myös on helppo tunnistaa.
Et oikeasti näe sitä tyylistä, arvailet vain. Millään et voi kuitenkaan varmistaa, onko kyseessä mies vai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin miehet tulee pätemään omalla täydellisyydellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh... oletko käynyt koskaan tällä palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, mun kommentit ilmestyy tänne ihan vaan ajatuksen voimalla. 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, mun kommentit ilmestyy tänne ihan vaan ajatuksen voimalla. 🤦
No sitten varmasti olet nähnyt niitä miesten avauksia, joita täällä on jatkuvasti, joissa miehet (ei tarvitse arvailla sukupuolta, he kertovat sen itse) pätevät sukupuolellaan (ilmeisesti muuta pätemisen arvoista heillä ei ole).
Mielestäni ihan aiheellinen nosto ja muistutus. Kiitos siitä.
Aina se vahinko ei satu edes aikuiselle, kellä on rutiineja, tietoa ja kokemusta eläimen käyttäytymisestä ja siten usein myös tuntuu itsestäänselvyydeltä hoitaa omat asiat tuon rutiinin mukaan. Perheissä on usein myös lapsia, ja samoin useimmat meistä ikääntyessä tulemme sen tosiasian eteen, että asioita vain unohtuu sitä meidän haluamatta.
Kyllä tämä nosto aiheutti meillä lastenlasten kanssa keskustelua mm. joulusuklaiden osalta, että mitä ne koiralle tekee. Mentiin sitten ostamaan koiralle omat jouluherkut yhdessä, joita voi koiralle antaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihan aiheellinen nosto ja muistutus. Kiitos siitä.
Aina se vahinko ei satu edes aikuiselle, kellä on rutiineja, tietoa ja kokemusta eläimen käyttäytymisestä ja siten usein myös tuntuu itsestäänselvyydeltä hoitaa omat asiat tuon rutiinin mukaan. Perheissä on usein myös lapsia, ja samoin useimmat meistä ikääntyessä tulemme sen tosiasian eteen, että asioita vain unohtuu sitä meidän haluamatta.
Kyllä tämä nosto aiheutti meillä lastenlasten kanssa keskustelua mm. joulusuklaiden osalta, että mitä ne koiralle tekee. Mentiin sitten ostamaan koiralle omat jouluherkut yhdessä, joita voi koiralle antaa.
No näiden täydellisten mammojen lapset osaa jo vuoden ikäisenä siivota kaiken lemmikkien ulottumattomiin. Meidän koira söi lapsen pienen pehmonallen, ell käski seurailla josko se tulisi luonnollista reittiä ulos ja kyllähän se sitten tulikin. Ja täydellisille ihmisille tiedoksi, että ennen tuota koira ei ollut ikinä syönyt mitään mitä ei saisi, nallen syönti hetkellä koiruus oli 13v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sähläisit vähemmän? Meillä on pidetty koiria yli 30 vuotta. Asiat hoidetaan muutenkin jämptisti.
Voi jumalauta. Voitko sanoa käsi sydämellä, että et ole ikinä koskaan elämäsi aikana mokannut tai unohtanut jotain?
No ei nyt roskapussia unohdeta lemmikin ulottuville vahingossakaan, jos lemmikki on.
Ei ihminen yhtäkkiä lemmikin hommattuaan muutu immuuniksi vahingoille.
Mutta kun saa lapsen, ei saa palstamammojen mielestä käydä ikinä mitään vahinkoa, vaan katse on ootava lapsessa joka sekunti.
Naapuri oli töihin lähtiessään joulun alla ottanut pakastimesta voipaketin sulamaan tiskipöydälle ja koira oli sen vedellyt parempiin suihinsa.
Monen päivän ripuli siitä koiralle seurasi.