Miten joku kehtaa kieltää vastasyntyneen/täysimetyksellä olevan vauvan tulon häihin?
Kun tietää ettei vauva pärjää ilman äitiään, eli samalla kieltää äidin tulemisen häihinsä. Eikös sitten kannattaisi suosiolla jättää kutsumatta?
Kommentit (44)
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että hääpäivä on morsiammen ja sulhasen päivä. Ei sinun päiväsi.
Asia ihmetyttää kovasti, koska kyllä meidän tuttavapiireissä ja sukulaisten häissä on ollut itsestäänselvyys, että täysimetyksellä olevat vauvat voi ottaa mukaan lapsettomiinkin häihin.
Sen sijaan ystäväni, joka sai hääkutsun ja vartavasten tiedusteli että kai hän kuitenkin voi ottaa 2 kk ikäisen kuopuksensa mukaan kun se ei huoli pulloa eikä syö vielä mitään muuta kuin äidinmaitoa, sai vastauksen että ei voi. Ei lapsia, ei edes vauvoja.
Minä veisin vauvan mukanani ja jos käännytettäisiin pois niin ok.
Nykyinen suuntaus on ikävä, lapsia ei haluta hääjuhlaan. Lapset kuuluu ehdottomasti juhliin niin häihin kuin hautajaisiinkin.
En pitäsi sellaista ihmistä enää ystävänäni joka ei haluaisi myös lasten tulevan mukaan juhliin. Tulisi viileetä ja jäätävää yhteydenpidosta tai lopettaisin koko tuttavuuden ylläpidon.
Mielenkiintoista, että avaukseni herätti tuollaista raivoa.
ap
Vierailija:
Minäminäminäminä....
Jos syy on imettäminen hääjuhlassa ja siten tunnelman latistaminen, niin voisittehan sopia, että imetät toisessa huoneessa tai esimerkiksi vessassa. Kyllä mä ymmärrän hääparia. En mäkään haluis maksaa maltaita häistäni ja ruuasta sinne ja sit joku vieras tulis ja repis tissinsä esille ruokapöydässä. Mutta muuten ei haittaisi vaikka vauvatkin ois mukana, kunhan imettäisivät muualla tai sitten antaisivat pullosta?
Jos syy on esimerkiksi noin pieni, niin kannattaisi puhua asiasta. Mutta jos hääpari ei missään nimessä halua lapsia paikalle, ei minkään ikäisiä, niin sitten viet joko lapsen hoitoon tai et mene juhliin. Siinä on kaksi vaihtoehtoa josta on helppo valita!
Siksi tottakai voi ottaa pienen vauvan mukaan vaikka lapsia ei olisikaan kutsuttu.
Vierailija:
Eikö tarkoitus olekin kuulla muiden mielipiteitä asialle, eikä ratkaista asioita täällä?
Aikuisena ihmisenä sinä varmasti tajuat, että tämä on keskustelupalsta ja täällä saa keskutella ja kysellä muiden ajatuksia jopa tästä ap:n aloittamasta aiheesta! Aikuisena ihmisenä varmasti tajuat myös sen, että mielipiteitä on monia, eikä niistä tarvitse suuttua!
Aivan varmasti imettävät myös hääaterialla koska jannicajesmiina ei suostu imemään muualla kuin hääpöydässä.
menisivät sitten naimisiin ihan vaan hissukseen, ilman niitä vieraita!
Vierailija:
Hääpari vai vieraat?
Kun me menimme naimisiin, halusimme nimenomaan aikuisten juhlat ja niinpä osoitimme kutsun vain vanhemmille ja soitimme vielä kaikille " lapsellisille" varmistaaksemme, että he ymmärsivät kantamma, eivätkä loukkaantuneet asiasta. Sillä tottakai toivoimme, että mahdollisimman moni kutsutuista pääsisi tulemaan!
Vähän myöhemmin kävi ilmi, että yhdellä pariskunnista oli puolivuotias vauva, joka ei suostunut syömään pullosta, ja jota ei siis voinut jättää lapsenvahdille. Mitä siinä tilanteessa olisi pitänyt tehdä? Kaikki muut olivat järjestäneet lapsensa hoitoon, ja olisivat olleet tosi pahoillaan, jos yksi perhe olisikin ilmaantunut paikan päälle lapsensa kanssa! He eivät sitten valitettavasti päässet tulemaan, mikä oli tosi sääli.
Myönnettävä on, että koska meillä ei itsellämme ollut lapsia tuossa vaiheessa, emme edes tajunneet, että tuollainen tilanne saattaisi tulla vastaan. Nyt meillä on lapsi, vaan erittäin harvoin lapsenvahti, joten joudumme itse asiassa useinkin kieltäytymään erilaisista kutsuista siitä johtuen - mutta en silti olisi tehnyt mitään toisin, ja ymmärrän edelleen hyvin, miksi hääpäri haluaa OMIIN juhliinsa vain aikuisia!
ENkä usko että kukaan muukaan.
Vierailija:
Mitä siinä tilanteessa olisi pitänyt tehdä? Kaikki muut olivat järjestäneet lapsensa hoitoon, ja olisivat olleet tosi pahoillaan, jos yksi perhe olisikin ilmaantunut paikan päälle lapsensa kanssa!
mun eräs hyvin imetysintoilia tuttuni repi tissinsä esille hienossa ravintolassa, minun vielä syödessä, ja alkoi syöttämään lastaan. Mä olen imetysmyönteinen ihminen, mutta siitä en kyllä tykännyt, mulla meni ruokahalut. Että eiköhän tällainen ihminen imettäisi myös hääpöydässä.
Kummasti kyllä minäkin, vaikka imetän, juttelen ihan muista asioista. Minusta imetys on niin henkilökohtainen, minun ja vauvan välinen juttu, etten siitä HALUA puhua muille, kuin korkeintaan miehelleni. Imetyksen henkilökohtaisuuden vuoksi loukkaannun aina jos joku alkaa arvostelemaan tai on tietävinään kaiken imetyksestäni. Minä AINOASTAAN tiedän kaiken mikä liittyy MINUN vauvani imetykseen, ei kukaan muu! Siinä asiassa olen asiantuntija, muitten imetyksestä en välitä pätkän vertaa. Senpä takia en myöskään loukkaannu jos minua ei vauvoineni kutsuta kaverini häihin, menen tai en mene.
Vierailija:
Ja imetyksestä.
Vierailija:
Ja vammaisia ja vanhuksia ei voi sitten kutsua siksi, koska hääparilla saattaa olla vanha mummo, mistä tulee huonot muistot ja vammainen sisko, mikä kuolaa ja on ruma.
Hääpäivän pitää olla täydellinen, että on sitten jotain muistella kun parin vuoden päästä erotaan.
siis: reps kops
Eikö tarkoitus olekin kuulla muiden mielipiteitä asialle, eikä ratkaista asioita täällä?
Aikuisena ihmisenä sinä varmasti tajuat, että tämä on keskustelupalsta ja täällä saa keskutella ja kysellä muiden ajatuksia jopa tästä ap:n aloittamasta aiheesta! Aikuisena ihmisenä varmasti tajuat myös sen, että mielipiteitä on monia, eikä niistä tarvitse suuttua!
Vierailija: