Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolinpesän siivous - mitä talteen?

Vierailija
05.12.2022 |

Käyn läpi edesmenneiden vanhempieni sekä muiden kuolleiden sukulaisteni tavaroita. Pidän tallessa tarpeellisia käyttöesineitä, mutta mitä muuta heistä säilyttäisin? Olen päättänyt säilöä kaikki valokuvat (pl. tuplat ja selkeästi epäonnistuneet otokset), mutta pitäisinkö esimerkiksi koulutodistuksia, kirjeenvaihtoa, koruja, käsityötekstiilejä...?

Millä perusteella te olette päättäneet mitä aikaisempien sukupolvien tavaroita heitätte pois ja mitä säästätte? Jos ette ole joutuneet vielä käymään kuolinpesää läpi, onko teillä mielessä mitä vanhempienne tavaroita haluaisitte säästää?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tärkeä vinkki tämä, että ikäihmiselle ei pidä antaa lahjaksi mitään käyttötavaraa, kuten lakanoita, liinoja, pyyhkeitä tms. Käy niin, että ne löytyvät kuolinpesän tyhjennyksestä avaamattomana. Tuttuni, jonka äiti kuoli 97v muistutti, että ihmiset eivät tajua. Äitinsä jäämistöstä oli löytynyt kasapäin avaamattomia pakkauksia kaikenlaista käyttötavaraa.

Ostin joskun mummulleni lahjaksi kashmirvillatakin. Kun hän kuoli noin 10v tuon jälkeen lähes satavuotiaana, tuo villatakki löytyi lahjalaatikossaan käyttämättömänä. Nyt se on yksi käytetyimmistä vaatekappaleistani :D

Vierailija
22/24 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tauluissa merkkaa se, tykkäänkö niistä vai en. Jos joku olisi arvokas mutten tykkäisi siitä, myisin pois. Ja vaikka joku olisi täysin arvoton mutta tykkäisin siitä, säilyttäisin.

Tauluissa on aikamoinen riesa, jos asiallisesti hankkiutuu eroon.

Ensin arvioitus, sitten arvokkaampien huutokauppaus, halvempien myyntiräpistelyt facessa ja nettihuutokaupoissa.

Yhdellekään ei löydy ostajaa alle puolessa vuodessa, jollei laita nimitaiteilijan taulua kympillä tms. älytöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen jo raivausta kotini.Ettei mitään turhaa jää jäämistöni .Eihän sitä tiedä jos saan sydis,jää auton alle tai saan koronan.Huonot keuhkot koronasta en selviä.Nyky nuori ja aikuset viis veisaa vanhempien tai Mummojensa jäämistöt.Ostavat kaiken itse ikeasta.

Ai. Mulla ei ole yhtään uutta huonekalua. Suurin osa 50-luvulta, mut vanhempia ja uudempiakin joukossa. Kaupasta ei kuitenkaan ole ostettu yhtään.

n27

Vierailija
24/24 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota arvokkaat tavarat ja jotain muutakin muistoksi. Ei kannata alkaa keräämään romua nurkkiin. Se moninkertaistuu vain sukupolvien aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi