W***U, herpesrakkula huulen sisäsyrjässä, MITÄ tehtävissä?
Rakkula siis huulen sisäsyrjällä, eli melkein suun puolella.
Lääkevoidetta siihen ei voi laittaa ilman, että syön sitä myrkkyä.
Kaiken lisäksi vieläpä imetän, miten voin hoitaa rakkulan ja välttyä tartuttamasta rakkaintani..???
Että harmittaa!
Kommentit (5)
Käytän tänään vanhempaa lasta lääkärillä, voinkohan kysyä samalla käynnillä tätä asiaa?
ap
Sivele rakkulaan useita kertoja päivässä ehtaa hunajaa. Kokeiltu on monia ja tämä toimii.
murrosiässä kun kuukautiset alkoivat niin se alkoi ilmestyä myös aina kuukautisten aikaankin, samoin jos oli stressiä koulussa tai sairastuin vaikka flunssaan niin aina tuli uusi rakkula. Kärjistyi sitten siihen pisteeseen että vuoden verran mulla oli herpes huulessa aina eikä se enää pysynyt huulessa vaan alkoi levitä myös iholle eli mulla oli komeita läikkiä naama täynnä. Tietysti se levisi myös silmän ja nenän limakalvoille. Lääkäristä sain juuri jotkin lääkkeet jotka estivät mokoman tulemisen kokonaan. Enää en ole vuosiin syönyt mitään mutta eipä ole enää näkynyt mokomaa. Herpeshän on siitä kiusallinen että kerran kun sen saa niin se on ikuinen seuralainen mutta jos pahaksi menee niin älkää yhtään epäröikö mennä lääkäriin. Turha kärsiä moisen vuoksi kun siihen on tehokas apukin olemassa.
Itse sain lääkäriltä myös tuon estolääkitysreseptin, mutta koska samalla otettiin verikoe ja siitä huomattiin alhainen hemoglobiini. Söin ensin rautakuurin ja hups, herpekset hävis saman tien. En siis tarvinnut estolääkitystä ja nyt ekasta rautakuurista on jo lähes vuosi.
Weledan baby-balsam, se jossa on myös sinkkiä. Rauhoittaa kuumottavaa ihoa ja kuivattaa rakkulan.