Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkaako liittoa vai erota?

Vierailija
24.08.2008 |

Nyt se taitaa olla edessä eli ero. Mieheni juominen ja holtiton rahankäyttö on riistäytynyt käsistä. Ruokaan menevää rahaa lukuunottamatta, kaikki raha menee juomiseen.Laskut ja asuntovelka kaikki mahdollinen on maksamatta, en tiedä tarkalleen, sillä mies hoitaa rahat ja laskut.

Olen aivan loppu, enkä tiedä enää mitä tekisin.. Mies tienaa rahat ja minä olen hoitanut lapset, vanhin lapsi aloitti juuri koulun ja toinen on juuri yli 3 vuotta. Eli itse saan rahaa tasan lapsilisän. Ja kotona olen siis miehen toiveesta, itse olisin jo halunnut töihin tai opiskelemaan.

En tiedä mistä ihmeestä saan rahat ja asunnon jos eroamme, eikä ole ketään jonka kanssa puhua asiasta. Appivanhemmat ja omat vanhempani asuvta muualla..Neuvokaa ja auttakaa. En oikeasti tiedä mitä tehdä

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin ihan liian kauan ennen ratkaisun tekemistä. Mene ihan ensiksi juttelemaan vaikka mtt:hen. Sieltä varmaan saat jotain ihan konkreettista neuvoa miten edetä.

Vierailija
2/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et heti uskalla soittaa sossuun, niin soitapa ainakin teidän neuvolaan het maanantaina ja kysy, miten pääsisit eteenpäin tuosta tilanteesta.

Sossusta saat ihan oikeesti apua muuttoon, asunnon hakuun jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsitkö vähän liian myöhään ?

Vierailija
4/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joisi itsensä hengiltä tai jotain. Ja kiitos sinulle joka sanoit että myöhään heräsin, Niin heräsin, eikä ole vieläkään voimia tehdä mitään asialle. Jos olisin rohkea, tappaisin itseni, muttei ole, siksi toivonkin jo että mies joisi itsensä niin humalaan että teloisi itsensä matkalla kapakasta

Vierailija
5/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenköhän ekaluokkalainen sopeutuu jos muuttaisimme asumaan samaan kaupunkiin äitini kanssa? olisikohan se vielä liikaa? lasten kanssa on vain niin vaikeaa erota, aina miettii että jos kuitenkin yritämme vielä ja sitten tulee taas joku tärkeä aika.. ja sitten huomaakin että kaikki valuu viemäristä alas

Vierailija
6/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat itseäsi niskasta ja ryhdistäydyt! Lastesi vuoksi!

Vierailija
7/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehellä ei ollut alkoholi- ongelmaa tai ehkä oli mutta rahaa riitti siihenkin. Yksi neuvo, mikä pelasti medät avioerolta oli se, että mietti mitä halusi elämältä, mä en halunnut eroa, (meillä kans saman ikäiset lapset, 7 ja 3 v) ja mies selkeästi tarvitsi mielenterveysapua, jota saikin kun soitin hänelle ajan(tosin tarvittiin monta puhelua, mutta se kannatti! ) Mieti haluatko tosiaan erota, vai onko vielä toivoa, lasten elämään ero vaikuttaa aina! Mulle voit halutessasi skrivailla sähköpostiinkin, laitan sen tähän jos haluat

Vierailija
8/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murkkuiässä olisi jo vaikeampaa.

Vierailija
9/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan juomatta kuukauden mistä sitten saankin aina hyvän mielen, että kyllä se saattaa sittenkin onnistua, Mutta eihän sitä pitkään kestä taas. Normaalitahti on kuitenkin 2 kännipäivää viikossa tai kahdessa viikossa. Nyt tilannetta pahentaa todella paha tilanne töissä, joten en oikeasti tiedä.. Jos taaas yrittäisi, niin en tiedä miten pitkään kestää kuivin suin. Apua ei varmasti hae. Ukaasina ollut aikaisemminkin perhe tai pullo, mutta tässähän sitä vieläkin ollaan.

Vierailija
10/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadi raha-asiat hoitoosi. Mieheltä pois pankki- ja luottokortit, hyvä ottaa aamulla kun on katuvainen, jos nyt tulee kotiin mikä on kuitenkin parasta.

Vierailija
11/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin ja mies ei tule kotiin. silloin olisin oikeasti onnellinen. aamulla se osaa olla niin saatanan anteeksianova että se on niin helppoa taas unohtaa vain kaikki. ja odottaa seuraavaa kertaa.

Vierailija
12/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tienaa talouden rahat, hyvä. Mutta jos ei hän hoida laskuja, niin vähin mitä sun täytyy tehdä on olla selvillä mitä laskuja teille tulee ja mitkä on maksamatta! Ei se, että on kotiäiti riitä syyksi, ettei kanna vastuuta perheen taloudesta! Enkä tarkoita, että sunkin pitäis tienata, mutta sun pitäis kyllä olla selvillä perheen menoista, vaikket rahaa kotiin juuri nyt tuokaan.

Toisekseen - ja tämäkin liittyy vastuun kantamiseen ja siihen, että on aikuinen-, jos et ap halua olla kotona lasten kanssa, vaan haluaisit töihin/opiskelemaan, niin mene hyvä ihminen! Ei miehesi voi pakottaa sua olemaan kotona!

Eli otas nyt ensin itseäs niskasta kiinni, ja ala elää aikuisen ihmisen elämää. Älä oleta, että mies hoitaa kaiken taloudellisen puolen. Se neuvo, mikä tuolla aiemmin tuli jo, on mieti mitä todella haluat. Onko ero ratkaisu, vai haluaisitko jatkaa liittoa, jos mies hoitaisi asiansa paremmin. Itse veikkaan, että yksi syy, miksi olet ihan loppu on, että et tiedä tarpeeksi omasta elämästäsi etkä toisaalta saa toteuttaa itseäsi, et viihdy vain kotona lasten kanssa.

Kukaan muu ei voi elämääsi elää, päätökset on tehtävä ihan itse. Se, ettet ole valmis hakemaan apua sossusta tai neuvolasta viittaavat myös vähän siihen, että olet tottunut, että joku muu aina hoitaa asiasi.

Ala elää elämääsi ap, rohkeasti vaan! Hyvin se menee. Pikkuhiljaa onnistumisten myötä alat luottaa enemmän itseesi. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän