Pääsetkö kävelylenkiltä oikoreittiä kotiisi vai joudutko kiertämään pitkän matkan?
Joka kerran takaisin, vaikka olisi kiire palata. Koska välissä voi olla tiet ja esteet. Kaupunkisuunnittelu.
Kommentit (21)
Riippuu lenkistä. Jos yhtä tiettyä lenkkiä haluan oikasta, joudun uimaan joen yli (eli ei onnistu). Muihin lenkkeihin voi vaikuttaa reittivalinnoilla.
Mutta miksi lenkkiä pitäisi oikaista?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lenkistä. Jos yhtä tiettyä lenkkiä haluan oikasta, joudun uimaan joen yli (eli ei onnistu). Muihin lenkkeihin voi vaikuttaa reittivalinnoilla.
Voi tulla kiire wc-tilaan vaikkei olisi juonut kauheasti mehua tai vettä, voi tulla väsymys, voi tulla kylmähkö tunne, alkaa sataa, voi olla pimeää, kyllästyi jne.
Hmm, erikoinen kysymys. Mulla lähtee lenkki ulko-ovelta, ei tarvitse oikaista mitenkään.
Ja lisäksi jos menee aina samaa reittiä, olisi kiva oikaista joskus nopeammin kotiin. Tai käydä wc-tilassa ja lähteä uudelleen.
Öööö. Onko sulla vain yksi reitti ?
En ole vielä näitä uuden kodin lähellä olevia reittejä selvitellyt.
Yleensä varaudun vähintään nenäliinapaketilla, jos meinaa ripuloida matkalla. Parempi silloin tietysti pysyä kotosalla.
Vierailija kirjoitti:
Öööö. Onko sulla vain yksi reitti ?
Melkein. Kaikki kiertoreittejä oikeastaan, jos jonnekin aikoo päästä. Toista kautta jos tulee takaisin, on levoton vilkas alue johon ei kannata mennä. Ja taas jos humalainen meinaa tulla pyörällä takaa, haluaisi mennä nopeammin kotiin. Oikoreitit olisi helppo toteuttaa kaupunkisuunnittelulla pitkällä tähtäimellä, jos joku ehtii.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä näitä uuden kodin lähellä olevia reittejä selvitellyt.
Yleensä varaudun vähintään nenäliinapaketilla, jos meinaa ripuloida matkalla. Parempi silloin tietysti pysyä kotosalla.
Täällä on ongelmana joskus myös ilmansaaste ja ruuhkat, ellei mene hiljaisempaan aikaan. Puskaan ei viitsi mennä kun niitä ei oikein ole, lukuunottamatta humalaisten käyttämää "zombipuskaa" ja haluaa että ympäristö olisi raikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla kiire wc-tilaan vaikkei olisi juonut kauheasti mehua tai vettä, voi tulla väsymys, voi tulla kylmähkö tunne, alkaa sataa, voi olla pimeää, kyllästyi jne.
Minun kävelylenkkini varrella Helsingin keskustassa on runsaasti yleisiä wc-tiloja. Jos jostain syystä tulisi kiire kotiin, voin aina palata julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi jos menee aina samaa reittiä, olisi kiva oikaista joskus nopeammin kotiin. Tai käydä wc-tilassa ja lähteä uudelleen.
Vaippa auttaa näissä ongelmissa. Ei muuta kuin reippaasti ja oikomatta eteen päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaippa auttaa näissä ongelmissa. Ei muuta kuin reippaasti ja oikomatta eteen päin.
En usko että tuo on ratkaisu aikuiselle.
Vaihdan joka päivä kävely lenkkini hiukan eri. En koskan ajattele,miten pääsen lyhyintä tietä takaisin kotiin.Koska nautin ulkoilusta ja kävelystä:Säällä kuin säällä läpi vuoden aikojemme ja se on ihan ilmaista kuntoilua!
Mä lähden kävelemään omalta ulko-oveltani. Miten mä muuten menisin, teleportaatiolla vai?
Meillä täällä kaupungissa pääsee tien yli, joen toiselle puolen jos menee ei voi oikoa edes talvella kun en luota virtaavan joen jäähän.
Rulla vessapaperia mukaan jos huolettaa. Sitten vain kykkimään vaikka puuta vasten. Pärjäsin jo lapsena 7 vuotiaana ilman vessapaperiakin kun pyyhin sammalella. Toki ei tähän vuodenaikaan enää onnistuisi mutta nyt on lunta sen sijaan,
Meillä talo päättyvän kadun päässä ja pihasta pääsee suoraan n. 4 km:n pituiselle kuntopolulle metsään. Ihan parasta! Vaihtelevaa maastoa, mäkiä piisaa. Nyt varsinkin kun on vauva, on ollut ihanaa käydä vaunulenkeillä tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden kävelemään omalta ulko-oveltani. Miten mä muuten menisin, teleportaatiolla vai?
Takaisin tullessa se portaatio olisi kätevä, osaako joku.
Voithan kiertää lenkkiä talosi ympäri, jos haluat nopeesti kotiin.
Miksi ylipäätään menet lenkille jos haluat oikaista mahdollisimman paljon?