Palaute päiväkodista
Haluaisin kysäistä niin vanhempien kuin päiväkotien henkilökunnan mielipiteitä.
Meidän 3,5v tyttö aloitti pk:n elokuussa ja nyt toistuvasti kun haen lasta päiväkodista on hoitajien annettava neg.palautetta. Tässä muutama esimerkki. Kerttu(nimi muutettu) on heittänyt tänään legon, heitti hanskat ulkona, on tänään kiljunut, heitti pipon ja yleensä jo kun teen lähtöä niin joku sieltä juoksee kertomaan että niin kun tänään kiljui ja se sattuu heidän korviin. Mua alkanu ärsyttää tää. Onko yleistäkin tämmönen palaute?
Kommentit (31)
AP ei tajua että ongelma ei joudu päiväkodin tädeistä vaan hänestä itsestään.
Muistakaa, että woket vihaa lapsia. Vihaa.
Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet lähtee siitä, että aikuiset päiväkodissa tekevät ympäristön ja muokkaavat sitä lasten mukaan. Eli lasten ei tarvitse mukautua vaan ympäristö tehdään sellaiseksi että KAIKKI lapset pystyvät siellä toimimaan.
Kysy ap päiväkodista, että miten he suhtautuvat näihin lapsen tempauksiin, millaisissa tilanteissa kiljumista tapahtuu, mitä he voivat päiväkodissa tehdä lapsen olon helpottamiseksi jne.
Uskon, että tällainen sp:n kuvailema toiminta on seurausta alan työvoimapulasta. En koskaan oman irani aikana (vuodesta 2002) ole alentunut vastaavaan palautteen antamiseen.
Jos ap tarinasi on tosi niin nöen niin punaista lukiessani tekstiäsi! Siis niiden työntekijöiden ammattitaidottomuuden vuoksi! Argh!
No on kyllä turhapäivästä nillittämistä.
Vierailija kirjoitti:
AP ei tajua että ongelma ei joudu päiväkodin tädeistä vaan hänestä itsestään.
Ihan normaalilta toiminnalta lapsen käytös kuulostaa. Taidat olla juuri tuollainen päikyntäti. Ihmekkään kun on niin raskasta, kun kaikesta tehdään niin iso numero.
Ihan tuttua. Nuoremmasta pojasta tuli aina valitusta. Elämäni hankalimmat vuodet, kun pojat oli päiväkodissa.
Elo kahden teinin kanssa on ruusunpunaista tuohon verrattuna. Ja tästä moititusta on kasvanut oikein fiksu 15v.
Ihan totta puhun ja kerron nyt vielä senkin, että minua on pyydetty hakemaan lastani pois päiväkodist aikaisemmin heidän viikkopalaverin takia kun 1 vakkari oli poissa, mutta he saivat kuitenkin sijaisen. Sanoin että en voi hakea, koska tämän pvän työvuoroa on hankala enää perua. Olen aikaisemmin hakenut pahan henkilöstöpulan takia ja pitänyt lapsen kotona ja siis ymmärrän kun kyseessä lasten turvallisuus, että pitää olla kotona, mutta se, että pitäisi hakea pois palaverien takia niin sitä en ymmärrä.
Onpa ikävä kuulla miten monella kokemusta samasta tai vastaavasta. Ei tunnu mukavalta ja ymmärrän tosiaan kaikenlaiset palautteet kun niihin on aihetta.
Äityli83 kirjoitti:
Ihan totta puhun ja kerron nyt vielä senkin, että minua on pyydetty hakemaan lastani pois päiväkodist aikaisemmin heidän viikkopalaverin takia kun 1 vakkari oli poissa, mutta he saivat kuitenkin sijaisen. Sanoin että en voi hakea, koska tämän pvän työvuoroa on hankala enää perua. Olen aikaisemmin hakenut pahan henkilöstöpulan takia ja pitänyt lapsen kotona ja siis ymmärrän kun kyseessä lasten turvallisuus, että pitää olla kotona, mutta se, että pitäisi hakea pois palaverien takia niin sitä en ymmärrä.
Tiesitkö, että voit myös antaa päiväkodille luvan pitää lastasi turvavaljaissa, jolloin lapsi on turvassa vaikka henkilökuntaa olisikin liian vähän.
BUUUU!!!!