Olen elämäntapatyötön
Kommentit (27)
Elämäntapatyötön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapatyötön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon saat tukia?
Noin 840 euroa
Miten se riittää elämiseen?
Myös kerään mustikoita noin 100 litraa ja käyn kalassa ja kalasta saa ruokaa. Ahvenesta saa hyvää ruokaa ja ahvenia tulee todella paljon ja helposti. Kalastan myös siikaa ja haukea. Minulla on pieni vene ja perämoottori jolla pääsee kalaan.
Elämällä kuin luolamies elää suomessa täyttä elämää.
Toivottavasti sinulla on joku hyvä ideologia tuohon.
Itse melkeinpä nostan sinulle hattua jos olet onnistunut välttämään kapitalistisen aivopesun, johon meitä on pienestä pitäen koulutettu. Meistä on tehty hyvinvointiyhteiskunnan orjia, jotka raatavat pienellä palkalla suurimman osan elämästään kvartaalista toiseen tehdäkseen parempaa tulosta omistajille, jotka käärii voitot. Itse kituutat ja mietit, millä maksat talven sähkölaskut. Turha odottaa, että valtio auttaa orjiaan. Ehei, valtio määrää ylimääräisen sähkövoittoveron sähköyhtiöille, jotta pääsevät nauttimaan itsekin orjiensa selkänahasta. Kapitalistisessa yhteiskunnassa pieni enemmistö omistaa suurimman osan maailman varoista, kun toisaalla nähdään nälkää. Paljonko Twitter kauppa maksoi? Paljonkohan tuolla samalla rahalla olisi autettu köyhiä.
Siis pieni vähemmistö omistaa suurimman osan varoista..
Tuleeko koskaan huono omatunto valinnastasi? Ei sillä, nuo kalastus- ja marjastusjutut kuulostaa ihan kivalta. Onko sulla vaimoa tai tyttöystävää?
Minä taas olen trolli ,valehtelen ja ilkeilen sekä kieroilen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan kuluta maapallon energiavaroja. Arvostan enemmän elämäntapatyötöntä kuin turhaa luonnonvaroja kuluttavaa työtä tekevää
Se toiminta, (yritystoiminta ja muiden tekemä palkkatyö) joka tuottaa sen lisäarvon jolla elämäntapatyöttömän tuet kustannetaan kuluttaa kyllä luonnonvaroja siinä määrin kuin kyseisen henkilön itsekin tekemä työ kuluttaisi.
Kaiken työn ympäristövaikutukset eivät ole samanlaisia, suurella osalla töitä vaikutus on positiivinenkin, joten eipä nyt yksittäisen ihmisen elintapojen vaikutusta liiemmälti lähtisi moralisoimaan. Mutten kyllä parin lauseen perusteella julistaisi arvostustanikaan. Kokonaisuus kun on aika monitasoinen.
Saan asumistukea ja työttömyysrahan. Sillä pitää pärjätä. Toimeentulotukea en saa kuin 25 euroa kk koska 21.5 kerroin on voimassa. Pitää tehdä pikkuhommia että saa lisää rahaa, ei 840 euroa riitä mihinkään koska suomi on kallis maa.