Mua pelottaa
Istun tässä koneella yksin, mies ja lapset on jo nukkumassa. Jotenkin ihmeellisen ahdistava ja painostava olo, vaikka siihen ei ole mitään järjellistä syytä. Tuntuu siltä, että joku seisoo selän takana tai hyökkää kohta viereisestä huoneesta kimppuun. Pienetkin äänet hätkähdyttää ja olen kuulevinani, kuinka joku liikkuu asunnossa. Olenko tulossa hulluksi vai voiko johtua vaan univelasta; en ole puoleen vuoteen nukkunut kunnolla ja koko aikana max. 6 tuntia yössä kun unentarpeeni on todellisuudessa lähempänä kahdeksaa tuntia per yö...
Kommentit (7)
Meillä on vauva ja 2-vuotias ja esikoisen nukkumaanmeno juuri nyt tosi hankalaa ja kuopus ei vielä samassa rytmissä eli vaikka iltatoimet aloitetaan kasin maissa, usein menee tuonne kymmeneen, puoli yhteentoista ennen kuin molemmat nukkuu. Siinä vaiheessa minä sitte pääsen lopulta iltapalalle ja se on sama syödä tässä koneen ääressä. =) Mutta kiva kuulla että voi olla väsymyksestä johtuvaa, ahistava tunne kyllä, aikuinen ihminen iho kananlihalla kuulostelee onko joku tulossa ulko-oven läpi sisään..
Saatoin kuulla askelia vaikka tiesin, että olin yksin talossa. Kun pari kertaa melkein pudotin vauvan syöttäessäni häntä niin pääsin ensikotiin lepäämään. Mieskin sai sitten levätä kotona, oli hänkin yhtä puhki.
Voimia sinulle!
Siis melkein puotin vauvan, sillä nukahdin itse siihen istualleni (vauva söi pullosta ja piti syöttää istuallaan)
ja valvottaessa mua, kuulin myös ääniä. Siis kun olin mennyt nukkuun, kuulin joko vauvan itkua ja luulin et ois mun vauva (ei ollu) ja sitten kuulin, kuinka joku ois kuiskaillu mun nimeä just ennenku nukahdin. Vaivat katosi, kun sain univelan pois.
Lähden nyt nukkumaan. =) Ehkä ehdin juuri nukahtaa ennen kuin esikoinen alkaa karjua. Ja seiskalta kuitenkin viimeistää pitää jo nousta aamupuuron keittoon. =)
ap
Kun on väsy, alkaa kuvitteleen kaikenlaista. Mee nukkumaan! Tai toinen on se, että olet istunut liian kauan koneella.