Mitä perinteisiä naisten töitä et tee?
Kommentit (37)
En synnyttänyt vaan sain kaikki lapseni sektiolla. En voinut sietää ajatusta, että joku vieras ihminen tunkee sormiaan emättimeeni tai luulee päättävänsä, milloin ponnistan.
Teen aivan kaikkea naisten ja miesten työtä, siihen päälle vielä työt ja kunnolla ylitöitä. silti tulee välillä valitusta että en muka ikinä siivoa tai pese pyykkiä, kostan valituksen nussimalla puoliväkisin.
Osaan tehdä mitä vaan, mutta enää en voi rannekanava-ahtauman vuoksi (leikausten jälkeenkään) neuloa tai virkata. Ei vaan pysty. No, ei ole iso ongelma, koska en välttämättä haluaisikaan, vaikka osaan. 😎
- en tee mitään käsitöitä (neulominen, virkkaaminen, ompelu..)
- en tee ruokaa juuri koskaan
- en leivo juuri koskaan
- en hoida kukkia enkä puutarhaa
- en hoida lapsia
- en tee käsitöitä tai askartele
- en vaihtele verhoja
- en leivo
- en säilö mitään
- en hoida kukkia, viherkasveja tai puutarhaa
- en hoida lapsia
- en pese itse ikkunoita
Vierailija kirjoitti:
- en tee käsitöitä tai askartele
- en vaihtele verhoja
- en leivo
- en säilö mitään
- en hoida kukkia, viherkasveja tai puutarhaa
- en hoida lapsia
- en pese itse ikkunoita
Mä teen tuota kaikkea, paitsi verhoja en vaihtelemisen ilosta vaihtele. Lisäksi teen kaikkea, mitä miehet perinteisesti tekevät. On kätevää, kun osaa ja haluaa tehdä kaikenlaista: pärjää ilman apuakin, ja aika kuluu rattoisasti hyödyllisen puuhastelun parissa. Siinä säästää paljon rahaa, ja esim. palstailulle jää hyvin vähän aikaa, mikä ei ole ollenkaan paha asia. :)
(No sori, oli ihan OT tämä nyt.)
Vierailija kirjoitti:
En uhriudu.
Luetaanko tämäkin työksi?
En tee käsitöitä. Neulominen ja varsinkin virkkaus on jotain käsittämätöntä salakieliohjeiden tulkintaa.
En osaa neuloa/ommella jne.
En silitä vaatteita, en ole koskaan omistanut silitysrautaa yms.
En tee ruokaa, mieheni tekee, kun osaa paremmin, minä tiskaan.
En hoida lapsia, koska olemme päättäneet pysyä lapsettomina.
En paapo lapsia enkä miehiä, koska en halua/mun ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ai että naurattaa miten katkerat velat ottivat tämänkin ketjun omaksi ulina-alustakseen 🤣
Laitapa Veeti nyt se puhelin pois. Päivän ruutuaika on sinulla jo täynnä.
- silitys
- kaikki ns.käsityöt (osaan, mutta en halua)
- askarteleminen -yäk
- puutarhatyöt
- en halua olla missään tekemisissä lasten kanssa (oma ainoa lapsi on jo aikuinen)
- leivon vain, jos on pakko (esim.jouluksi, koska kaupan tuotteet on pahoja, ja mulla on keliakia)
- jos lasketaan mukaan, en voi sietää ns.yhdistystoimintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uhriudu.
Luetaanko tämäkin työksi?
Jos lapsettomuuskin, niin miksei tuokin. Toisille se uhriutuminen näyttää käyvän työstä, kun siihen menee aikaa enemmänkin kuin se 8h/päivä.
En järjestä juhlia kotona enkä töissä, en lähetä joulukortteja, en kokkaisi ellei nyt yh:na olisi pakko, en silitä, en laita kasvimaata enkä parvekekukkia, en tee käsitöitä, en passaa aikuisia miehiä, en huolehdi nuorista enkä iäkkäistä sukulaisista, en pane velvollisuudentunnosta, en osallistu koulun iltatapahtumiin. Omat lapseni hoidan ja kotini pidän siistinä, koska itse haluan tehdä niin.
Teen lähes kaikkea, hoidan myös aihe vapaalla notkumisen
Vierailija kirjoitti:
Teen aivan kaikkea naisten ja miesten työtä, siihen päälle vielä työt ja kunnolla ylitöitä. silti tulee välillä valitusta että en muka ikinä siivoa tai pese pyykkiä, kostan valituksen nussimalla puoliväkisin.
Tässä taidettiin kaivata vastauksia naisilta. Ymmärrän kyllä viestisi ja uskon sen olevan täyttä totta.
En tee käsitöitä enkä hoida puutarhaa millään tavalla. En leivo käytännössä koskaan.