Jos aiot keittää esim. pastaa kattilassa, kuumennatko veden ensin vedenkeittimessä?
Kommentit (19)
Prkl, laitoin kyllä myös ei-vaihtoehdon.
No, tälle viestille ylänuoli, jos käytät vedenkeitintä, alas, jos et käytä.
Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että tämän palstan softa hukkaa viestejä.
Kotona en, koska induktiolla vesi kiehuu nopeasti ja energiatehokkaasti. Esim. mökillä kyllä, koska vanhalla perusliedellä veden keittäminen vie ihan kauheasti aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Prkl, laitoin kyllä myös ei-vaihtoehdon.
No, tälle viestille ylänuoli, jos käytät vedenkeitintä, alas, jos et käytä.
Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että tämän palstan softa hukkaa viestejä.
Ei, vaan pikkusieluiset moderaattorien poistavat kaikki viestit ja ketjut joiden asiasisältö ei miellytä heitä. Siksi asialliset ketjut poistuu ja vain kaikki turhanpäiväinen jää.
Minä käytän kahvinkeitintä, tulee pastaan kiva väri ja eksoottinen etelä-amerikkalainen aromi.
Tungen vedenkeittien täytteen pastaa ja kuumennan.
En keitä. Kun vesi kiehuu kattilassa niin laitan ne veteen. Siinä ei mene kauan.
Kokeilin joskus eikä tuo mielestäni nyt niin paljoa aikaa säästänyt että olisi vaivan arvoista, ei se vedenkeittimen litra usein edes riitä.
En koska induktioliesi on paljon nopeampi
Vierailija kirjoitti:
Kotona en, koska induktiolla vesi kiehuu nopeasti ja energiatehokkaasti. Esim. mökillä kyllä, koska vanhalla perusliedellä veden keittäminen vie ihan kauheasti aikaa.
Taloudellisesti veden kuumentaminen kannattaa. Olen kuumentanut aina veden ensin keittimellä, siis niin kauan kuin keittimiä on ollut.
Tungen pastan termariin jonka täytän kiehuvalla vedellä.
Jostain syystä äänestyksissä saattaa usein hävitä vastausvaihtoehto eli jonkinlainen bugi.
Noin on käynyt minullekin.
Meillä on induktioliesi ja vedenkeitin. Aika usein laitan vedenkeittimeen veden ja napsautan päälle kun teen ruokaa. Vedenkeittimessä ei ole tarpeeksi vettä pastaa varten. Saatan siis lorauttaa vähän lisää kuumaa vettä kattilaan vedenkeittimestä.
Juu, hyödynnän aina vedenkeitintä kokkaamisessa. Lähinnä nopeuden vuoksi, mutta mahdollinen energiansäästö on toki bonusta.
Keitän veden vedenkeittimessä. Otan riisinkeittimen esille, kaadan pastan sinne, laitan kellon ajastuksen ja otan siivilän esille.
Olen käyttänyt samaa pastaa yli 10 v.
Tulee tällä tavalla täydellistä
Keitän aina veden vesikeittimessä. Meillä on vain kaasuliesi, joten veden keittäminen pelkästään sillä veisi tuhottomasti aikaa ja energiaa.
On olemassa taulukoita ja käyriä, en jaksa kaivella niitä just nyt.
Sähkölaskuni 180m2 öp-ok-talossa on nyt huippukautena 23e/kk. Ei huono suoritus vai mitä?
Öljyn tasauslasku on 411e/kk, joka on aivan liikaa kun olen ottanut ilp:n mukaan. Aikanaan sekin tasoittuu.
Veden tasauslasku oli 28e koko vuodelta.
En pihistele mistään; autoni hörppii 9,6l/100 km. Kotona on ihan lämmintä, n. 19-20C
En pese hiuksiani hammastahnavedellä, vaan käyn ihan oikeasti kuumassa suihkussa.
Pienilläkin valinnoilla on suuri merkitys.
Kääntääkö samalla tyhjän levyn täysille?