Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka kävelevät kenkänsä ihan risoiksi ennen kuin ostaa uudet?

Vierailija
03.12.2022 |

Katsoin, että vanhat talvikenkäni ovat lähes sileät pohjista. Urat on kävelty pois 😄. Olisko aika ostaa uudet kun pohjallisetkin alkavat irroittua...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta ellei ole pakko. Leveä laita jalka ja karmeat vaivaisenluut. Tekee tiukkaa löytää leveälestisiä nättejä kenkiä. Suutarilla korjautan niin kauan kuin mahdollista.

Vierailija
22/31 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta ellei ole pakko. Leveä laita jalka ja karmeat vaivaisenluut. Tekee tiukkaa löytää leveälestisiä nättejä kenkiä. Suutarilla korjautan niin kauan kuin mahdollista.

Lättäjalka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin miesten kengistä ihan mahtavan istuvat lenkkarit. Parhaat ikinä. Niissä leveä lesti.

Vierailija
24/31 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12 vuotta vanhat, kevät/syyskengät.

Vielä täysin ehjät ja toimivat

Eccot.

Vierailija
25/31 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä. Minulle on tärkeää että kenkäni ovat siistit, ehjät ja mukavat. Useammat kengät käytössä, ja huollan niitä säännöllisesti.

Et siis välitä luonnosta pätkääkään vaan olet maapalloa ylikuormittava elostelija. Turhamainen, itsekäs. Tavarat pitää käyttää tietenkin loppuun.

Vierailija
26/31 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 12 vuotta vanhat, kevät/syyskengät.

Vielä täysin ehjät ja toimivat

Eccot.

Linttaan astutut ovat, mutta suuri osa suomalaisista ei edes huomaa, miten tuhoavat jalkojaan sellaisilla kengillä. Se, että kenkä on ulospäin siisti, ei tarkoita, että se olisi enää jalalle hyväksi.  

Vierailija
27/31 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pohja lepattaa niin ilmastointiteipillä voipi korjata. 👟

Vierailija
28/31 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä. Minulle on tärkeää että kenkäni ovat siistit, ehjät ja mukavat. Useammat kengät käytössä, ja huollan niitä säännöllisesti.

Et siis välitä luonnosta pätkääkään vaan olet maapalloa ylikuormittava elostelija. Turhamainen, itsekäs. Tavarat pitää käyttää tietenkin loppuun.

Kenkä on käytetty loppuun, kun se ei ole enää siisti ja ehjä. 

Vierailija
29/31 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo lenkkareissa pohjat on jo sileät ja päkiän kohdalla on reiät. Ja ostin ne tämän vuoden toukokuussa, ei ollut halvimmatkaan. Kai mä sitten kävelen aika paljon?

Kuinka paljon? Enemmän kuulostaa siltä, että paska laatu kengissä. Itsellä edes työkengät (8h melkein koko ajan kävelyä) ei kulu noin äkkiä puhki. 

Työkengät kestää n vuoden. Pohja ei ehdi sileäksi koska alkaa vuotaa ennen. Muuten kestää aika hyvin. Ja kyllä kävelen ne loppuun, aika vaihtaa uudet kun sukat alkaa kastua.

Sieviä / Jalasta on tullut käytettyä, joskus kokeillut ns merkkikenkiä mutta hintalaatu ei oikein ole vastannut eikä etenkään käyttömukavuus.

Vierailija
30/31 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin uudet, en ole vielä raskinut käyttää, vaan käytän vanhoja. Ovat ihan hyvät vielä, ostettu Anttilasta, joten ikää on jo.

Minäkin käytän sulilla kelillä vanhoja. Lumen tultua on pakko ottaa uudet käyttöön kun vanhat niin liukkaat.

Näissä pohjatkin vielä kunnossa Pomarin Grip+-pohja. Mokkanahka hieman jo kulunut. Käytössä toki muitakin talvikenkiä.

Vierailija
31/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useammat kengät joita vaihtelee, joten kestävät kauan. Ehkä mun jalat on sitten vaativat, mutta aika usein sen huomaa käyttömukavuudessa ennen kuin ulkonäkö on kovin hirveä, että kengät alkaa olla käyttöiän päässä. Tulee pieni nirhauma josta vedet menee sisälle kenkään, alkaa tulla rakkoja johonkin uuteen kohtaan, kengän sisäpuolen vaimennukset on lytyssä ja päkiät kipeytyy...