Kysy mitä vain kirjoja (mangaa) lukevalta mieheltä
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Käytkö töissä?
Kyllä. AP
Lue joku oikea kirja joskus. Ilman kuvia. Onnistuuko?
Katkerat naiset pilasivat ketjun, joten menen toiselle foorumille jatkamaan ketjua. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetko mangaa suomeksi vai englanniksi?
Luin itse nuorempana mitälie löytyi käännettynä kirjastosta / kaupan lehtihyllyköstä, nykyisin tuntuisi oudolta lukea muuten kuin englanniksi.
Luen englanniksi ja japaniksi. Suomeksi luen erittäin harvoin. AP
Missä sä olet opiskellut japania ja kuinka kauan?
Itsenäisesti. 12 vuotta. Sen verran, että alkuun opiskelin netissä, mutta sitten panostin oppikirjoihin ja "pakotin" itseni lukemaan vähintään yhden volyymin japaniksi joka kuukausi, jotta altistuisin kielelle. Opettajaa ei ole ikinä ollut. AP
Sivusta tulen nostamaan hattua! Itse luen suomeksi, ja olen ostanut mangaa suomeksi, jotta sarjakuvavalikoima Suomessa laajenisi. Minulle sarjakuvakirjat ovat kirjoja, joita luetaan. Kuten piirretyt ovat tv-sarjoja, joita katsotaan. Itselleni ei tarinan esitysmuodolla ole väliä, hyvä tarina kiinnostaa.
Sitten kysymyksiin: mikä oli ensimmäinen manga, jota luit ja minkä ikäisenä? Kuka on suosikki mangaka ja minkä aikakauden tyyli on mieluisinta? T: Keski-ikäinen sarjakuvaharrastajanainen
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ketjun naisille.
"Manga does count as books. Some people disagree that manga counts as books, while others argue otherwise. The fact remains that manga is an art form that takes as much skill to create as any other type of literature."
https://chilkibopublishing.com/does-manga-count-as-books/
AP
Niin? Jotkut ajattelee että on kirja ja ja jotkut että ei ole kirja. Minusta ei ole kirja, koska ymmärrän kirjan esim. kaunokirjallisena teoksena tai tiedekirjana. Mielestäni sarjakuvakirjat, joiksi mangan lukisin, on lähinnä satukirja. Aikuisten kirjoja luetaan, ne eivät ole kuvakirjoja.
Olisin pettynyt henkilöön, joka sanoisi lukevansa kirjoja ja hetken kirjoista keskusteltua paljastuisi, että hän lukeen mangaa. Luen paljon kaunokirjallisuutta ja muiden samanhenkisten kanssa on mukavaa keskustella kirjoista.
Tämä toki vain minun henk.koht. mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Katkerat naiset pilasivat ketjun, joten menen toiselle foorumille jatkamaan ketjua. AP
Mistä ap loukkaantui ja mistä voi tietää onko kirjoittaja nainen?
Japani voitta Saksan!