Minkä ikäisenä lakkaatte sekaantumasta teinienne asioihin?
Milloin lakkaatte opettamasta ja toteatte että tuollainen siitä nyt tuli?
Kommentit (32)
Hmm. Mä keksin aikoinani hyvän tavan lopettaa äitini puuttuminen. Aloin puuttua hänen asioihinsa ja opastamaan, miten mistäkin pitää ajatella ja mikäkin asia hoitaa.
Jotkut vanhemmat eivät lopeta kontrollointia koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun täyttää 20. Sekaannun senkin jälkeen, mutta ei oo enää teini.
Minkä takia haluat vielä tuon ikäisen elämään sekaantua? Itsellä olisi mennyt hermot, jos vanhemmat olisivat selittäneet, että mitä tässä elämässä nyt pitäisi tehdä. Onneksi eivät sekaantuneet.
Sitten, kun viranomaiset otti vetovastuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä sitä aina ihmettelee, kun ihmisten toimintaa tarkkailee.
Varatiin lääkäri aikoja nuorelle aikuiselle, mennään mukaan asuntonäyttöön, käydään siivoamassa, täytetään jääkaappia...
Niin minäkin ihmettelin, kunnes tajusin että vaihtoehdot on sinä varaat lääkäriajan tai sitä ei varata ollenkaan. Ja, se ettei varata on vaihtoehto jonka _moni_ valitsee. Sen jälkeen sulla jää jäljelle miettiä että annatko nuoresi valita lääkäriin menemättömyyden vai sen että varaat se ajan ja toivot että joskus vielä järki tulee päähän.
Tuo valinta on helppo ja menee sen mukaan onko kyse alaikäisestä vai täysikäisestä.
Sitten kun kassalla lakataan pyytämästä henkkareita olutta ostaessa.
17v on hyvä aika harjoitella aikuisuutta. Teini ktsekin siinä iässä kielsi puuttumasta asioihinsa, että kyllä hän itsekin osaa.
Kyllä jo 15+ ikäisen pitäisi alkaa hoitaa omia asioitaan.
Mun kaveri on töissä teeveydenhoitajana ehkäisyneuvolassa ja joskus sinne tulee e-pillereiden aloitusta varten käynnille jotain 16-18-vuotiaita tyttöjä oman äitinsä kanssa. Suurin osa tulee kyllä yksinään, eikä siinä mitään.
Minä en olisi teininä halunnut keskustella seksiasioistani terveydenhoitajan kanssa siten, että mutsini istuu vieressäni.
Vierailija kirjoitti:
Teini tarkoittaa opiskelijaa, senkin anglofiili.
Eikä tarkoita!
Ei ole iästä kiinni - lakkaan sekaantumasta siinä vaiheessa kun se lopettaa pääkallotatuointien ottamisen käsivarsiinsa!