Kiharahiuksiset - nyt kaivataan tuotevinkkejä takkuihin
Aloitetaan toteamalla heti, että en ole CG-metodilla. Liian vaivalloista ja tukkani on ihan hyvä ilmankin sitä. (Kokeiltu siis on).
Korona-aikana innostuin kasvattamaan hiuksia ja nyt ne ylettyy lapoihin jo. Ja siitäpä onkin kehittynyt tämä ongelma, että suihkun jälkeen kestää 10min selvitellä tukkaa. Pesen hiukset varovasti, eli en kerää mytyksi päälaelle. Käytän runsaasti hoitoainetta ja muutenkin tuotteet kosteuttavia ja hellävaraisia sun muita. Nyt on ollut kampaajan suosituksesta olaplex kokeilussa. Suihkussa hiukset tuntuu hyviltä ja selviltä mutta sillä sekunnilla kun astun suihkusta ulos niin hiukset tuntuu kummasti sotkeutuvan toisiinsa ja kauhea selvittely. Edes selvityssuihkeet ei nopeuta hommaa.
Eli..mitä tuotteita käytätte? Ootko huomannu jonkun auttavan takkuihin? Sitten kun olen saanut hiukset selvitettyä niin ei niillä kuivana ole taipumusta takkuuntua eli vain pesun jälkeen on tämä ongelma
Kommentit (13)
Illalla Respons nourishing hair - öljyä kuiviin latvoihin vähän, joihin ne yön aikana imeytyvät.
Kookosöljy tehoaa minulla. Tosin hiukseni eivät takkuunnu suihkun jälkeen, vaan nukkuessa. Harjaan hiukset perusteellisesti ennen pesua, ja pesun jälkeen selvittelen sormilla, en käytä kampaa.
Bruns on hiustuotteiden kunkku. Spicy Jasmin voisi olla sulle sopiva.
Siis oon kokeillu vaikka mitä tuotesarjoja. Marketista ja kampaamoista. Tällä hetkellä pesen vaihdellen four reasonin ultra moisture shampoolla ja hoitoaineella tai olaplexin No4 ja No5.
Sit suihkun jälkeen oon käyttäny four reasonin ultra moisture mistiä selvittelyyn ja kuiviin/kosteisiin jätettävää hoitoainetta Lorealin botanicals-sarjasta.
Mut oon kokeillu lähiaikoina esim Cantua, sit marketeista lorealin super tanglea, tresemmeä, love beauty&planet.. näin äkkiseltään mitä mieleen tulee. Värjätyt hiukset mulla ei ooja muuten hyväkuntoiset. Mut tuo takku suihkun jälkeen ärsyttää
Ap
Vierailija kirjoitti:
Bruns on hiustuotteiden kunkku. Spicy Jasmin voisi olla sulle sopiva.
Uusia tuotesarjoja mulle..pitääpä googlata
Onko joku havainnut hyväksi jonku jätettävän hoitoaineen..vai onko kaikki kiinni siitä millä pesee/hoitoaineesta?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku havainnut hyväksi jonku jätettävän hoitoaineen..vai onko kaikki kiinni siitä millä pesee/hoitoaineesta?
Pohjatyö pitää tehdä kunnolla, eli shampoo ei saa takuttaa -> sulfaatit saa pitkälti unohtaa vaikka shampoossa lukisikin joku repairing tai moisturising.
Minulla luonnonkiharat hiukset ja olen todennut parhaiksi värjätyille hiuksille olevat tuotteet. Esim. well, bonacure.
Silottavat tuotteet eivät sovi ollenkaan.
Usein laitan sekä huuhdeltavaa hoitoainetta että myös hiuksiin jätettävää.
Kuullostaa ehkä oudolle, mutta minulla toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjatyö pitää tehdä kunnolla, eli shampoo ei saa takuttaa -> sulfaatit saa pitkälti unohtaa vaikka shampoossa lukisikin joku repairing tai moisturising.
Pelkkä sulfaatti ei välttämättä takuta ja toisaalta myös sulfaatittoman shampoon pinta-aktiiviset aineet voivat olla liian peseviä. Enemmän merkitystä on shampoon kaikilla raaka-aineilla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla luonnonkiharat hiukset ja olen todennut parhaiksi värjätyille hiuksille olevat tuotteet. Esim. well, bonacure.
Silottavat tuotteet eivät sovi ollenkaan.
Usein laitan sekä huuhdeltavaa hoitoainetta että myös hiuksiin jätettävää.
Kuullostaa ehkä oudolle, mutta minulla toimii.
Kiinnostavaa! Ei ole käyny mielessäkään kokeilla värjätyille olevia tuotteita! Mitä sarjaa oot käyttäny..
Mitä nämä käyttämäsi tuotteet on?