Mitä hyötyä on erityisherkkyydestä?
Vaihdoin hiljattain uuteen työpaikkaan, suurempaan organisaatioon. Pintaan nousee kaikenlaisia fiiliksiä työtovereista heidän kanssaan keskustellessa, enkä tykkää tästä ilmiöstä ollenkaan. Voisin kirjoittaa vaikka kirjan siitä työpaikasta, hahmot ja heidän piirteensä löytyisivät helposti. En ole vielä tähän ikään mennessä löytänyt mitään hyvää erityisherkkyydestäni. Mitä hyötyä tästä on?
Kommentit (16)
No itse olen alle kolmekymppinen ja minusta hyviä puolia on juurikin vahvasti tunteminen, elämä tuntuu voimakkaasti. Iloa saa myös pienistä asioista kun ne huomaa herkästi.
Totta että kaikki tuntuu voimakkaammin, ne pienetkin asiat. Mutta valitettavasti myös ne huonot jutut. Ja jos niitä on paljon elämässä, niin eipä ole hurraamista... Ap
Vierailija kirjoitti:
Nauttii enemmän seksistä, ruuasta, tuoksuista ja kaikesta sellaisesta mikä heikkoaistisilta mölleiltä jää huomaamatta.
Kyllä. Ei tarvita mitään ekstrakiksejä, jotta asiat olisivat nautinnollisia. Ei kyllästy helposti sellaisiin juttuihin, mitkä on useiden mielestä tylsää, tavallista ja "vaniljaa".
Tajuat ihmisten välisiä tunnelmia ja aikeita vaivattomasti.
Pökkelöt ei käsitä mitään siitä mitä ympärillä tapahtuu.
Erityisherkästä ihmisestä tulee hyvä sensori.
Vierailija kirjoitti:
Nauttii enemmän seksistä, ruuasta, tuoksuista ja kaikesta sellaisesta mikä heikkoaistisilta mölleiltä jää huomaamatta.
Tai vaihtoehtoisesti ahdistuu siitä aistien tulvasta ja pitäisi elää täysin äänettömässä ja pimeässä ympäristössä, ettei nuppi pimahda.
Erityisherkkyys oikeuttaa monenlaiseen kusipäiseen käytökseen.
Yksi on se että minä ja samanlainen lapseni huomaamme kun jokin on vialla. Olen muutaman kalliin vahingon estänytkin elämässäni huomaamalla ääniä joita muut ei huomaa, mm vesivahingon kaverillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vaihtoehtoisesti ahdistuu siitä aistien tulvasta ja pitäisi elää täysin äänettömässä ja pimeässä ympäristössä, ettei nuppi pimahda.
Ei vaihtoehtoisesti vaan lisäksi.
Se on vain tapa saada huomiota. Jotkut käyttävät sitä myös tekosyynä toimia kuin kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Se on vain tapa saada huomiota. Jotkut käyttävät sitä myös tekosyynä toimia kuin kusipää.
Joillakin voi olla. Minä en ole omastani puhunut kuin mieheni kanssa.
Onko erityisherkkyys sama kuin vammaisherkkyys?
Kaikkien läheisteni mielestä olen erityisherkkä. Olen vakavasti mielisairas, ollut vaikeasti masentunut 13-vuotiaasta lähtien, paha päihderiippuvuus ja kasa muita mt-ongelmia. En kyllä löydä mitään hyötyä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Tajuat ihmisten välisiä tunnelmia ja aikeita vaivattomasti.
Pökkelöt ei käsitä mitään siitä mitä ympärillä tapahtuu.
Totta tämäkin, mutta mikä hyöty? Esim. jos esimies on pökkelö ja joitain asioita hoitaa epärehellinen työkaveri, niin minä olen ikävässä välikädessä ja pahimmillaan joudun itse kärsimään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ei tarvita mitään ekstrakiksejä, jotta asiat olisivat nautinnollisia. Ei kyllästy helposti sellaisiin juttuihin, mitkä on useiden mielestä tylsää, tavallista ja "vaniljaa".
Höpö höpö