Kuka Muumilaakson hahmoista olet?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Hattivatti?
Sitäkään vaihtoehtoa ei ollut. Oletko oman elämäsi hattivatti?
Juoskaa Hemulit!!
Valitsin Hemulin, mutta oikeastaan Piisamirotta. Hemuli (tai joku niistä) käy sentään ulkona keräämässä perhosia tai ties mitä. Minä en koskaan poistu pesästäni, ellei ole pakko.
Hemulensis tai hemuliformis (tää on vaan true faneille).
Nuuskamuikkuset menee vielä vain johtoon
Vierailija kirjoitti:
Valitsin Hemulin, mutta oikeastaan Piisamirotta. Hemuli (tai joku niistä) käy sentään ulkona keräämässä perhosia tai ties mitä. Minä en koskaan poistu pesästäni, ellei ole pakko.
Ihana! Mutta jos kohta Piisamirotta ei poistu pesästään, niin eikös hän ennemminkin majaile Muumitalossa? Sen sijaan että tekee oman pesänsä.
Niisku. Siis se Niiskuneidin introvertti keksijäveli. En keksinyt tätä itse, vaan työkaverit. Pidän suurena kohteliaisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana! Mutta jos kohta Piisamirotta ei poistu pesästään, niin eikös hän ennemminkin majaile Muumitalossa? Sen sijaan että tekee oman pesänsä.
https://www.moomin.com/fi/hahmot/piisamirotta/ Tämän mukaan hän majaili jonkin aikaa Muumitalossa, kun Muumipappa hajoitti hänen asuinpaikkansa rakentaessaan joelle siltaa. Viihtyi riippumatossa lukemassa lempikirjaansa. Myöhemmin muutti Nipsun luolaan, jossa sai olla aivan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.moomin.com/fi/hahmot/piisamirotta/ Tämän mukaan hän majaili jonkin aikaa Muumitalossa, kun Muumipappa hajoitti hänen asuinpaikkansa rakentaessaan joelle siltaa. Viihtyi riippumatossa lukemassa lempikirjaansa. Myöhemmin muutti Nipsun luolaan, jossa sai olla aivan rauhassa.
Voi Muumipappa, minkä teit!
Jaa-a, vaihtelee. Pikku Myystä Niiskuneidin kautta Hattivattiin... Kaikkine sivupersooneni.
Nuuskamukkunen tai Haisuli.
Ehkä Nuuskamuikkunen, koska piittaan ainakin jonkin verran ihmistä.
Teki mieli vastata Nipsu, kun olen kans välillä arka koheltaja ja syvällä sisimmässä rahanahnekin,
mutta määräävin luonteenpiirteeni on kuitenkin erakko ja vastarannankiiski, jolla on aina ollut suuria vaikeuksia sopeutua ihmisten ja yhteiskunnan (typeriin) sääntöihin, niin siksi Nuuskamuikkunen on lähinnä itseäni.
N51
Ehdottomasti Nuuskamuikkunen, sillä itselläni käryää samaan tahtiin kannabispiippu huulessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin se avaruusolio.
Mikä avaruusolio??? Muumikirjoissa ei taida olla sellaista.
Oliko tää Muumikirjakysely? Sori.
Pikku Myy. Entiset/kautta nykyiset työkaverit näin muotoilleet. No onhan minussa hieman Myymäisiä piirteitä. Pieni, pippurinen, ilkikurinenkin ym. mutta myös toiset huomioon ottava pikku kemmake.
Itse olen todella otettu siitä, että oikein Pikku Myyhyn minun tavistallukkaa verrataan:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin se avaruusolio.
Mikä avaruusolio??? Muumikirjoissa ei taida olla sellaista.
Oliko tää Muumikirjakysely? Sori.
Eihän esim. Haisuli, Aliisa ja Noitakaan kirjoissa esiinny niin kyllä pitäisi tässä hyväksyä avaruusolio mukaan.
Tällä hetkellä meitä on vieläkin eniten Nuuskamuikkusia!