Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli raja vastaan; Raha on loppu eikä riitä enää ruokaan. Ostan kaupasta perusruokaa kuten kanaa, riisiä, maitoa, ruisleipää, margariinia, vessapaperia. Toimeentulotuki 532e/kk on täysin riittämätön

Vierailija
03.12.2022 |

Jouduin viime kuuksi ottamaan velkaa kaverilta, ja nyt maksoin tämän kuun alussa velan pois.

Nyt on jäljellä 150e koko loppukuuksi, eli myös jouluksi.

MILLOIN PERUSTOIMEENTULOTUKEEN TULEE KOROTUS OIKEALLE TASOLLE?

HALLITUS????

Kommentit (1822)

Vierailija
181/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen sinun on helppo hommata elättäjä joka jakaa elämisen kuluja. Sinulla on aina lompakko mukana mitä raottamalla saa

Kaikkea kivaa.

Olet pakkopaitaluokan mielisairas.

Vierailija
182/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö nyt tajua että työpaikkoja ei ole riittävästi. Ja sitten pitää olla 20 vuoden kokemus vaikka olet 25 vuotias. Raksatöihin päästäkseen pitää tarjota itseään 6 euron tuntipalkalla. Tai sitten pitää tehdä 2 vuotta eka ilmaiseksi työharjoittelua. Sen jälkeen et saa töitä koska yrittäjä ottaa toisen harjoittelijan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä ostan perunoita ja muita juureksia, syön kasvisruokaa ja rahat riittää. Mutta voin kuvitella, että mässyttämällä lihaa joka päivä ja sen kanssa Kaakkois-Aasiasta lentokoneella rahdattua riisiä tilanne olisi toinen.

Vaihda nyt edes se riisi johonkin halvempaan hiilariin. Pottuja saa eurolla kilon tai kaksi ja niissä on sekä vitamiineja että kuituja, toisin kuin valkoisessa riisissä.

Perunoissa on hyvin vähän vitamiineja tai kuituja

Vierailija
184/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla menee kuukaudessa ruokakauppaan? Hae eu-ruokakasseja lisäksi. Kavereilta lainaaminen on huono idea koska ei se sun taloutta helpota kun maksettava kuitenkin takaisin. Eikä varmasti tee hyvää ystävyyssuhteellekaan jos rahaa pyytelet lainaan.

Vierailija
185/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin tässä, että se summa, jonka minä olen käyttänyt viimeisen 12 kk aikana keskimäärin ruokaan, taloustavaroihin, vaatteisiin yms. perustarpeisiin on selvästi vähemmän kuin toimeentulotuen perusosa olisi vastaavalle taloudelle (yksi aikuinen + yksi 11 v.). Ja tämä siis ilman, että olisin erityisesti pyrkinyt säästämään missään...

Vierailija
186/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen olen tuntenut sympatiaa myös toimeentulotukilaisille. Nyt kun raadan niska limassa 247 työmaalla, eikä silti tahdo rahat riittää edes siihen kanaan, niin en ehdi tuntea sääliä enää kuin itseäni kohtaan. Elän jo nyt huonommin kuin monikaan tukia saava, kaikki rahat menevät ruokaan, sähköön ja bensaan ja liian pieneen vuokra-asuntoon Voitte pitää minua kuinka mulkkuna tahansa, mutta kyllä se ensisijainen apu pitäisi nyt kyllä tulla meille, jotka elantomme eteen jotain muutakin teemme kuin rustaamme muutaman hakemuksen silloin tällöin.

Miksi et jää itse toimeentulotuelle? Pääsisit elämään helppoa elämää ja kieriskelisit ilmaisessa rahassa :)

Joku toinen voi täyttää paikkasi ja opetella elämään palkalla kitsaasti sinun puolestasi.

Vierailija
187/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen elänyt koko vuoden siten, kuin saisin työmarkkinatukea ja kelan asumistukea. Olen siis ihan työssä käyvä, mutta en suosti uskomaan etteikö esim. työmarkkinatuella ja asumistuella voisi elää. Olen jopa onnistunut säästämään. Kuukaudessa jää vuokran, puhelin- ja sähkölaskun jälkeen n. 250 euroa käyttöön. Siitä summasta maksan julkisen liikenteen, lääkkeet, ruoan, hygieniatarvikkeet ja mahdolliset vaatehankinnat. Tarkkaan pitää suunnitella budjetti ja pysyä siinä tiukasti, mutta se onnistuu. Toki on oltava myös onnea siinä, että onnistuu löytämään vuokra-asunnon, jossa lämpö kuuluu vuokraan (käytin asumismenoina kaupungin vuokra-asunnossa asuvan kaverini asumismenoja). Eikä saa sievistellä asumispaikan suhteen (eli täytyy hyväksyä, että naapurustossa voi asua känniläisiä, tai että av-palstalaisten mielestä kaupunginosassa ei voi asua, koska sitten kaikki tietää, että olet köyhä ja sehän olisi maailman nolointa).

Olen myös käynyt julkisilla liikennevälineillä matkalla, suunnittelin matkan etukäteen, jotta saisin liput mahdollisimman eullisesti.

Mitään erikoisherkkuja ei toki voi ostaa, eli ei limuja, karkkeja. Kaikki ostetaan kilohintojen mukaan. Eli ei mitään kanasuikaleita, ei edes punalaputettuja tuotteita, jos punalaputuksen jälkeenkin niissä on korkemapi kilohinta kuin halvimmassa normaalihintaisessa tuotteessa. Ei käydä ravintoloissa juhlimassa kavereiden tai edes kaimojen synttäreitä tai muissakaan kissanristäisissä. Jos käydään, niin sanotaan, että ei ole rahaa käytettävissä lahjaan jne. kuntoilut tehdään kehonpainometelmällä. Eli ei kuntosaleja, ei lenkkivaatteiden tai hienojen nastakenkien ostamista. Kirpputoreja käytetään.

Onnistuin tavoitteessani ja pystyin elämään vuoden alle minimitulojen ja saamaan säästöönkin puskurirahaa. Ensi vuonna alkaa uusi projekti.

Koitapa ens vuosi niin että elätät pari teiniä samalla rahalla. Ja vielä niin että osasta ei saa enää lapsilisää ja maksat hänelle vielä lukiokirjat ja muut. Huom. yksiö/kaksio ei riitä asunnoksi! Siinäpä haastetta! Se että yksin pärjää pienellä ei ole edes mikään haaste.

Kaksio riittää oikein hyvin yhdelle vanhemmalle ja kahdelle teinille, asumistuki kasvaa sen mukana. Lapsilisä tulisi tuohon samaan rahaan sitten mukaan, sekä kun olisi kaksi elätettävää lisäksi, niin tarvittaessa saisi toimentulotukeakin. Vastuuttaisin kyllä lapsen toisenkin vanhemman sitten osallistumaan elatukseen.

Vierailija
188/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin,150e loppukuuksihan on aika paljon jos olet jo laskut yms maksanut..

Vierailija
189/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä töihinhuutelijat eivät selvästi tiedä millaista on pudota välimaastoon missä työkkäri ei pidä listoillaan, koska sairastaan vakava-asteisia mielenterveyshäiriöitä, he itse päättivät että minua ei ole fiksua pitää listoilla kun en kykene töihin. Minut siirrettiin aikuissossun asiakkaaksi ja putosin toimeentulotuelle, Kela ei ole 2-3v aikana suostunut kertaakaan myöntämään kuntoutustukea, että voisin oikeasti kuntoutua ja mennä edes osa-aikaiseen työhön. Heidän mielestään olen työkykyinen, vaikka psykiatrian erikoisalääkäri on painottanut että minä en ole työkykyinen ollenkaan tällä hetkellä.. 

Ja ei, en todellakaan nauti tästä ja kuntoutuminen on erittäin hidasta kun apua en ole saanut mistään suunnasta.

Vierailija
190/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossutäti kirjoitti:

Ettekö nyt tajua että työpaikkoja ei ole riittävästi. Ja sitten pitää olla 20 vuoden kokemus vaikka olet 25 vuotias. Raksatöihin päästäkseen pitää tarjota itseään 6 euron tuntipalkalla. Tai sitten pitää tehdä 2 vuotta eka ilmaiseksi työharjoittelua. Sen jälkeen et saa töitä koska yrittäjä ottaa toisen harjoittelijan.

Eivät he halua tajuta kun heistä on hauskempaa vihata ja haukkua ihmisiä, jotka etsivät työtä, mutta eivät sitä saa.

Vierailija
191/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Keuruulle töihin. Jyväskylä 60 km päässä. HT Laser ja Reka etsivät koko ajan työntekijöitä. Kouluttavat työn ohessa, peruskoulupohja riittää. Yksiön vuokra täällä noin 300 euroa kuukaudessa, useimmat alle. Maksavat kunnon palkan ja lisät.

Mut kun ei oo rahaa muuttaa eikä autoa eikä ketään avuksi eikä mitenkään voi. Halua...ja joka työlle löytyy selitys miksei voi.

7.4.2022 Haemme CNC-koneistajia HT Laserin eri yksiköihin (also in EN)

13.8.2021 HT Laser Keuruu: jatkuva haku hitsaajille ja CNC-koneistajille

Ammattilaisille kilpailukykyinen palkkaus.

30.4.2021 Haemme hitsausautomaation ja laserhitsauksen ammatilaisia (FI, EN, RU)

Ammattitaitoisista hitsaajista (musta, kirkas, robotti-, laser-), särmääjistä ja koneistajista olemme aina kiinnostuneita.

Voitte taas lopettaa valehtelun. Eivät he kouluta tai maksa kuin ammattilaisille. Työ vaatinee myös hyvän fyysisen kunnon.

Hitsaajista on kova pula. Onneksi Suomessa on ilmainen koulutus, joten ei kun amikseen opiskelemaan kovan luokan ammattitutkinto. Lähihoitajakin vaatii fyysistä kuntoa, tuskin tuo sitä enempää, vähemmänkin varmasti.

Tyypillinen ajatus siitä, että jokainen (nainen) voisi tehdä lähihoitajan työtä. Asuin opiskeluaikana eräällä paikkakunnalla, jossa naisia ei palkattu teollisuuteen lainkaan, koska hehän voivat mennä lähihoitajiksi. Halusivat siis säästää teollisuuden paikat miehille. Ihan nekin kevyimmät teollisuuden hommat. Ottakaa huomioon, että on yllättävän paljo nuoriakin ihmisiä, joiden fysiikka ei vaan kestä fyysistä työtä. Voi olla perinnöllisiä sairauksia, tapaturman aiheuttamia ongelmia, poksahtaneita selkiä jne. Itse tunnen 3 nuorta, joilla on jo selät pysyvästi rikki. Kaikki ikänsä hoikkana ja normaalin liikunnallisia siihen asti kun selkä pettänyt. Suomessa selkävaivat ovat yllättävän yleisiä.

Selkävaivat on yleisiä, mutta niitä voi myös itse fyssarin jumppaohjeilla kuntouttaa. Liian helposti annetaan periksi selkävaivojen kanssa. Istuminen on pahin teko selälle! Terveisin itsekin selkävaivainen fyysisen alan (liikunnanohjaaja) työntekijä

Minulla on skolioosi ja olkapää hajalla, myyjän töissä käyn silti, kyllä asiakkaille pitää ne maitolastikot nostella ja muut juomat hyllyihin, välillä juosta kassalle ja taas mennä hyllyjä täyttämään. Eilen iltavuorossa tuli käveltyä noin 20 tuhatta askelta ja neljä rullakkoa tyhjennettyä. Mutta silti jonkun se on tehtävä, että osa saa makoilla kotona ja itkeä kun on köyhää ja ehkä vois olla vähän selkä kipeä, niin ei pysty edes töitä ajattelemaan. Mietin tässä kuinka pian saisi uuden kortosonipiikin kun edellisen teho alkaa loppumaan.

Vierailija
192/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sentään saat sitä toimeentulotukea eikä sinun tarvitsea murehtia vuokranmaksusta tai sähkölaskusta! Olisin onnellinen, jos minulla olisi tuollainen summa käytetettävissä ruokaan ym. ja energiaa riittäisi paremmin loppujen opintojen suorittamiseen.

Tuo on niin totta. Opiskelijat ovat yhteiskunnan todellisia köyhiä. En ymmärrä, että miksei opiskelijalle kuuluisi sama toimeentulo kuin työttömälle. Jatkuva stressi rahasta usein myös hidastaa opinnoissa etenemistä ja vaikuttaa terveyteen negatiivisesti. Etenkin lapsettomat yksinasuvat toimeentulotuensaajat eivät aina tunnu ymmärtävän, miten paljon helpompi heidän asemansa on moneen muuhun verrattuna.

Vierailija
193/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kana on kallista, toki jos ostat koipia niin sitten ihan ok. 

Ja lienee selvää ettei yhteiskunta voi maksaa velkoja kaverillesi, sinun olisi ollut viisaampaa sopia pidempi maksuaika hänen kanssaan. 

Koivet vielä kalliimpia kun siitä menee hävikkiin luuta ja jänteitä niin paljon.

Kuinka tyhmiä ihmiset oikeen on?

No fiksumpia kuin sinä jos luulet, että ne luut ja jänteet painavat niin paljon, että tulisi halvemmaksi ostaa niitä marinadissa uivia paistonsuikaleita, joiden kilohinta lähemmäs 10e.

Kuka niitä marinoituja käskee ostamaan. Edullisin on se mikä on kallein hinnaltaan.... siihen nähden minkä verran on syötävää.

Pätee kaikkiin lihatuotteisiin. Paistissa ei ole läskiä luita jänteitä eikä muuta turhaa painoa. Kilosta paistilihaa syö 2 ihmistä monta kertaa kun viitsii itse valmistaa pakkaseen ja on kertaa kohti taatusti halvempaa kuin se halvan huonolaatuisen ostaminen.

Marinoitu kanankoipi on halvempaa kuin marinoimaton. Eikös olekin hassua? Tämä kuulemma siksi, että marinoituja myydään enemmän.

-eri

Vierailija
194/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskeskelin tässä, että se summa, jonka minä olen käyttänyt viimeisen 12 kk aikana keskimäärin ruokaan, taloustavaroihin, vaatteisiin yms. perustarpeisiin on selvästi vähemmän kuin toimeentulotuen perusosa olisi vastaavalle taloudelle (yksi aikuinen + yksi 11 v.). Ja tämä siis ilman, että olisin erityisesti pyrkinyt säästämään missään...

Toimeenulotuesta maksetaan itse myös puhelimet, liittymät, bussiliput, polkupyörät, kaverisynttärit, leffat....

Vierailija
195/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä töihinhuutelijat eivät selvästi tiedä millaista on pudota välimaastoon missä työkkäri ei pidä listoillaan, koska sairastaan vakava-asteisia mielenterveyshäiriöitä, he itse päättivät että minua ei ole fiksua pitää listoilla kun en kykene töihin. Minut siirrettiin aikuissossun asiakkaaksi ja putosin toimeentulotuelle, Kela ei ole 2-3v aikana suostunut kertaakaan myöntämään kuntoutustukea, että voisin oikeasti kuntoutua ja mennä edes osa-aikaiseen työhön. Heidän mielestään olen työkykyinen, vaikka psykiatrian erikoisalääkäri on painottanut että minä en ole työkykyinen ollenkaan tällä hetkellä.. 

Ja ei, en todellakaan nauti tästä ja kuntoutuminen on erittäin hidasta kun apua en ole saanut mistään suunnasta.

Se, ettei työkkäri pidä sinua työvelvoitteisena ei tarkoita sitä että sinua kielletään hakemasta töitä. Ilmeisesti et ole koskaan ollutkaan töissä kun et voi kuntoutusta hakea työeläkeyhtiöltä tai kelalta. Joka kunnassa on aikuispsykiatrian poliklinikka josta voit hakea terapiaa ja psykiatrin palveluja maksutta. Kuntoutustuen myöntämiselle pitää olla perusteet ja yleensä ne sisältää ainakin terapian, säännölliset lääkäritapaamiset, lääkehoidot ja kuntoutussunnitelman. Ohjautumatta mihinkään hoitotahoon on huonoa hakea kuntoutustukeakaan. Kuntouttavaa työtoimintaakin on olemassa päivärahoineen ja sen idea on ettei ihan syrjäytyisi 4-seinän sisälle.

Vierailija
196/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen elänyt koko vuoden siten, kuin saisin työmarkkinatukea ja kelan asumistukea. Olen siis ihan työssä käyvä, mutta en suosti uskomaan etteikö esim. työmarkkinatuella ja asumistuella voisi elää. Olen jopa onnistunut säästämään. Kuukaudessa jää vuokran, puhelin- ja sähkölaskun jälkeen n. 250 euroa käyttöön. Siitä summasta maksan julkisen liikenteen, lääkkeet, ruoan, hygieniatarvikkeet ja mahdolliset vaatehankinnat. Tarkkaan pitää suunnitella budjetti ja pysyä siinä tiukasti, mutta se onnistuu. Toki on oltava myös onnea siinä, että onnistuu löytämään vuokra-asunnon, jossa lämpö kuuluu vuokraan (käytin asumismenoina kaupungin vuokra-asunnossa asuvan kaverini asumismenoja). Eikä saa sievistellä asumispaikan suhteen (eli täytyy hyväksyä, että naapurustossa voi asua känniläisiä, tai että av-palstalaisten mielestä kaupunginosassa ei voi asua, koska sitten kaikki tietää, että olet köyhä ja sehän olisi maailman nolointa).

Olen myös käynyt julkisilla liikennevälineillä matkalla, suunnittelin matkan etukäteen, jotta saisin liput mahdollisimman eullisesti.

Mitään erikoisherkkuja ei toki voi ostaa, eli ei limuja, karkkeja. Kaikki ostetaan kilohintojen mukaan. Eli ei mitään kanasuikaleita, ei edes punalaputettuja tuotteita, jos punalaputuksen jälkeenkin niissä on korkemapi kilohinta kuin halvimmassa normaalihintaisessa tuotteessa. Ei käydä ravintoloissa juhlimassa kavereiden tai edes kaimojen synttäreitä tai muissakaan kissanristäisissä. Jos käydään, niin sanotaan, että ei ole rahaa käytettävissä lahjaan jne. kuntoilut tehdään kehonpainometelmällä. Eli ei kuntosaleja, ei lenkkivaatteiden tai hienojen nastakenkien ostamista. Kirpputoreja käytetään.

Onnistuin tavoitteessani ja pystyin elämään vuoden alle minimitulojen ja saamaan säästöönkin puskurirahaa. Ensi vuonna alkaa uusi projekti.

Koitapa ens vuosi niin että elätät pari teiniä samalla rahalla. Ja vielä niin että osasta ei saa enää lapsilisää ja maksat hänelle vielä lukiokirjat ja muut. Huom. yksiö/kaksio ei riitä asunnoksi! Siinäpä haastetta! Se että yksin pärjää pienellä ei ole edes mikään haaste.

Lukiokirjat eivät maksa nykyään mitään. Se nuori, josta ei enää saa lapsilisää, voi tehdä muutaman tunnin töitä viikossa. Vaikka mäkkärin kassalla tai henkilökohtaisena avustajana.

Oma lapsuudenperheeni asui muuten pienessä 2h + K kämpässä kun 90-luvun lama iski pahasti. Mulla ja siskolla kerrossänky pienessä makkarissa, vanhemmilla verhoilla eroteltu makuusoppi olkkarissa. Ihan hyvin tultiin toimeen. Oli toinenkin kaveriperhe, joilla jopa 5 hlö kaksiossa. Noin asuttiin vuodet 1991-2000, jolloin sisko muutti pois ja minä 2001. Vuonna 1999 lukiossa otin sivutyön Carrolsin kassalta. Muutama 6h vuoro viikossa oli ihan jees. Lukiokirjat ostettiin aina kierrätettynä edullisesti. Välillä oli vanha painos, mutta ei oikeastaan haitannut.

Vierailija
197/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Keuruulle töihin. Jyväskylä 60 km päässä. HT Laser ja Reka etsivät koko ajan työntekijöitä. Kouluttavat työn ohessa, peruskoulupohja riittää. Yksiön vuokra täällä noin 300 euroa kuukaudessa, useimmat alle. Maksavat kunnon palkan ja lisät.

Mut kun ei oo rahaa muuttaa eikä autoa eikä ketään avuksi eikä mitenkään voi. Halua...ja joka työlle löytyy selitys miksei voi.

30.4.2021 Haemme hitsausautomaation ja laserhitsauksen ammatilaisia (FI, EN, RU)

Ammattitaitoisista hitsaajista (musta, kirkas, robotti-, laser-), särmääjistä ja koneistajista olemme aina kiinnostuneita.

Voitte taas lopettaa valehtelun. Eivät he kouluta tai maksa kuin ammattilaisille. Työ vaatinee myös hyvän fyysisen kunnon.

Hitsaajista on kova pula. Onneksi Suomessa on ilmainen koulutus, joten ei kun amikseen opiskelemaan kovan luokan ammattitutkinto. Lähihoitajakin vaatii fyysistä kuntoa, tuskin tuo sitä enempää, vähemmänkin varmasti.

Tyypillinen ajatus siitä, että jokainen (nainen) voisi tehdä lähihoitajan työtä. Asuin opiskeluaikana eräällä paikkakunnalla, jossa naisia ei palkattu teollisuuteen lainkaan, koska hehän voivat mennä lähihoitajiksi. Halusivat siis säästää teollisuuden paikat miehille. Ihan nekin kevyimmät teollisuuden hommat. Ottakaa huomioon, että on yllättävän paljo nuoriakin ihmisiä, joiden fysiikka ei vaan kestä fyysistä työtä. Voi olla perinnöllisiä sairauksia, tapaturman aiheuttamia ongelmia, poksahtaneita selkiä jne. Itse tunnen 3 nuorta, joilla on jo selät pysyvästi rikki. Kaikki ikänsä hoikkana ja normaalin liikunnallisia siihen asti kun selkä pettänyt. Suomessa selkävaivat ovat yllättävän yleisiä.

Selkävaivat on yleisiä, mutta niitä voi myös itse fyssarin jumppaohjeilla kuntouttaa. Liian helposti annetaan periksi selkävaivojen kanssa. Istuminen on pahin teko selälle! Terveisin itsekin selkävaivainen fyysisen alan (liikunnanohjaaja) työntekijä

Minulla on skolioosi ja olkapää hajalla, myyjän töissä käyn silti, kyllä asiakkaille pitää ne maitolastikot nostella ja muut juomat hyllyihin, välillä juosta kassalle ja taas mennä hyllyjä täyttämään. Eilen iltavuorossa tuli käveltyä noin 20 tuhatta askelta ja neljä rullakkoa tyhjennettyä. Mutta silti jonkun se on tehtävä, että osa saa makoilla kotona ja itkeä kun on köyhää ja ehkä vois olla vähän selkä kipeä, niin ei pysty edes töitä ajattelemaan. Mietin tässä kuinka pian saisi uuden kortosonipiikin kun edellisen teho alkaa loppumaan.

Selkävaivoja on eritasoisia. Sehän on hienoa, että sinä pystyt liikkumaan. Osa kun ei pääse kotona 2 kuukauteen vessaankaan jos selkä rasittuu liikaa. On välilevyongelmia, rangan romahtamisia, joiltain on selkä raudoitettu, "liimattu", jäykistetty jne. Et sinä voi itseesi ja omiin vaivoihisi muiden vaivoja verrata, koska sinulla on eri vaivat.

Vierailija
198/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeenulotuesta maksetaan itse myös puhelimet, liittymät, bussiliput, polkupyörät, kaverisynttärit, leffat....

Palkasta maksetaan itse asuminen, puhelin, vakuutukset, bussiliput/polttoaine, polkupyörä, kaveri synttärit, leffaliput jos edes jaksaisi mennä, lääkkeet ja kyllä mahdolliset lääkärikulut esim hammaslääkäri jne. Palkasta myös maksetaan verot jota ei toimeentulotukesta maksetakkaan. Ruokaan jää 200-300 kuukaudessa.

Vierailija
199/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kipeytyy selkä viikoiksi tai kuukausiksi jos rasitan sitä väärällä tavalla. Jos en rasita niin se on enimmäkseen kivuton. On skolioosi ja varmaankin välilevyn pullistuma. Istuminen ei todellakaan ole pahinta selälle.

Vierailija
200/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimet? Montako niitä pitää työttömällä olla? Kaverisynttärit ja leffat ei ole pakollista, joka kuukausittaista menoa. Polkupyöriä saa käytettyinä muutamilla kympeillä ja monessa kaupungissa koululaisilla on ilmainen joukkoliikenne-etu. Sillä toimeentulotuella on tultava toimeen ja eletään sen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi