Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli raja vastaan; Raha on loppu eikä riitä enää ruokaan. Ostan kaupasta perusruokaa kuten kanaa, riisiä, maitoa, ruisleipää, margariinia, vessapaperia. Toimeentulotuki 532e/kk on täysin riittämätön

Vierailija
03.12.2022 |

Jouduin viime kuuksi ottamaan velkaa kaverilta, ja nyt maksoin tämän kuun alussa velan pois.

Nyt on jäljellä 150e koko loppukuuksi, eli myös jouluksi.

MILLOIN PERUSTOIMEENTULOTUKEEN TULEE KOROTUS OIKEALLE TASOLLE?

HALLITUS????

Kommentit (1822)

Vierailija
201/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Keuruulle töihin. Jyväskylä 60 km päässä. HT Laser ja Reka etsivät koko ajan työntekijöitä. Kouluttavat työn ohessa, peruskoulupohja riittää. Yksiön vuokra täällä noin 300 euroa kuukaudessa, useimmat alle. Maksavat kunnon palkan ja lisät.

Mut kun ei oo rahaa muuttaa eikä autoa eikä ketään avuksi eikä mitenkään voi. Halua...ja joka työlle löytyy selitys miksei voi.

7.4.2022 Haemme CNC-koneistajia HT Laserin eri yksiköihin (also in EN)

13.8.2021 HT Laser Keuruu: jatkuva haku hitsaajille ja CNC-koneistajille

Ammattilaisille kilpailukykyinen palkkaus.

30.4.2021 Haemme hitsausautomaation ja laserhitsauksen ammatilaisia (FI, EN, RU)

Ammattitaitoisista hitsaajista (musta, kirkas, robotti-, laser-), särmääjistä ja koneistajista olemme aina kiinnostuneita.

Voitte taas lopettaa valehtelun. Eivät he kouluta tai maksa kuin ammattilaisille. Työ vaatinee myös hyvän fyysisen kunnon.

Hitsaajista on kova pula. Onneksi Suomessa on ilmainen koulutus, joten ei kun amikseen opiskelemaan kovan luokan ammattitutkinto. Lähihoitajakin vaatii fyysistä kuntoa, tuskin tuo sitä enempää, vähemmänkin varmasti.

Tyypillinen ajatus siitä, että jokainen (nainen) voisi tehdä lähihoitajan työtä. Asuin opiskeluaikana eräällä paikkakunnalla, jossa naisia ei palkattu teollisuuteen lainkaan, koska hehän voivat mennä lähihoitajiksi. Halusivat siis säästää teollisuuden paikat miehille. Ihan nekin kevyimmät teollisuuden hommat. Ottakaa huomioon, että on yllättävän paljo nuoriakin ihmisiä, joiden fysiikka ei vaan kestä fyysistä työtä. Voi olla perinnöllisiä sairauksia, tapaturman aiheuttamia ongelmia, poksahtaneita selkiä jne. Itse tunnen 3 nuorta, joilla on jo selät pysyvästi rikki. Kaikki ikänsä hoikkana ja normaalin liikunnallisia siihen asti kun selkä pettänyt. Suomessa selkävaivat ovat yllättävän yleisiä.

Selkävaivat on yleisiä, mutta niitä voi myös itse fyssarin jumppaohjeilla kuntouttaa. Liian helposti annetaan periksi selkävaivojen kanssa. Istuminen on pahin teko selälle! Terveisin itsekin selkävaivainen fyysisen alan (liikunnanohjaaja) työntekijä

Minulla on skolioosi ja olkapää hajalla, myyjän töissä käyn silti, kyllä asiakkaille pitää ne maitolastikot nostella ja muut juomat hyllyihin, välillä juosta kassalle ja taas mennä hyllyjä täyttämään. Eilen iltavuorossa tuli käveltyä noin 20 tuhatta askelta ja neljä rullakkoa tyhjennettyä. Mutta silti jonkun se on tehtävä, että osa saa makoilla kotona ja itkeä kun on köyhää ja ehkä vois olla vähän selkä kipeä, niin ei pysty edes töitä ajattelemaan. Mietin tässä kuinka pian saisi uuden kortosonipiikin kun edellisen teho alkaa loppumaan.

Selkävaivoja on eritasoisia. Sehän on hienoa, että sinä pystyt liikkumaan. Osa kun ei pääse kotona 2 kuukauteen vessaankaan jos selkä rasittuu liikaa. On välilevyongelmia, rangan romahtamisia, joiltain on selkä raudoitettu, "liimattu", jäykistetty jne. Et sinä voi itseesi ja omiin vaivoihisi muiden vaivoja verrata, koska sinulla on eri vaivat.

Voi luoja mitä selityksiä. Tunnen moneen kertaan selkäleikatun ihmisen välilevyn pullistumia vieläkin ja ei pysty istumaan pitkään koska sen jälkeen ei pääse enää liikkeelle. Ja on se kumma että kaikilla työttömillä on selkä hajalla.

Vierailija
202/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sentään saat sitä toimeentulotukea eikä sinun tarvitsea murehtia vuokranmaksusta tai sähkölaskusta! Olisin onnellinen, jos minulla olisi tuollainen summa käytetettävissä ruokaan ym. ja energiaa riittäisi paremmin loppujen opintojen suorittamiseen.

Kun opiskelin, tulin huomattavasti paremmin toimeen kuin nyt työmarkkinatuella. Asuin silloin kuitenkin vapailla markkinoilla enkä missään valtion tukemassa opiskelija-asuntolassa. 

Jälkikäteen voi tietysti kysyä kannattiko ottaa opintolainaa ruoka- ja asumiskuluihin kun kuitenkin jäi työttömäksi viisikymmentä täytettyään. 

Asumistuki ei muuten kata kaikkia asumiskuluja. Minulla menee koko työttömyystuen netto n. 500 € asumiseen ja siihen sähkö päälle. Asumiskuluni ovat kuitenkin sieltä edullisimmasta päästä, voisi olla tuplasti kalliimpaa. Sillä 250 €:n asumistuella pitää kattaa ihan kaikki muut menot. Toimeentulotukea saatan saada joka kolmas kuukausi kun sähkölasku lankeaa maksettavaksi.

Te, jotka sanotte, että aina on töitä tekevälle, niin oletteko 50-68 vuotiaita ja saaneet tuossa iässä uuden työpaikan. Varsinkin jos ette pysty enää ruumiilliseen työhön kulumien vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä töihinhuutelijat eivät selvästi tiedä millaista on pudota välimaastoon missä työkkäri ei pidä listoillaan, koska sairastaan vakava-asteisia mielenterveyshäiriöitä, he itse päättivät että minua ei ole fiksua pitää listoilla kun en kykene töihin. Minut siirrettiin aikuissossun asiakkaaksi ja putosin toimeentulotuelle, Kela ei ole 2-3v aikana suostunut kertaakaan myöntämään kuntoutustukea, että voisin oikeasti kuntoutua ja mennä edes osa-aikaiseen työhön. Heidän mielestään olen työkykyinen, vaikka psykiatrian erikoisalääkäri on painottanut että minä en ole työkykyinen ollenkaan tällä hetkellä.. 

Ja ei, en todellakaan nauti tästä ja kuntoutuminen on erittäin hidasta kun apua en ole saanut mistään suunnasta.

Se, ettei työkkäri pidä sinua työvelvoitteisena ei tarkoita sitä että sinua kielletään hakemasta töitä. Ilmeisesti et ole koskaan ollutkaan töissä kun et voi kuntoutusta hakea työeläkeyhtiöltä tai kelalta. Joka kunnassa on aikuispsykiatrian poliklinikka josta voit hakea terapiaa ja psykiatrin palveluja maksutta. Kuntoutustuen myöntämiselle pitää olla perusteet ja yleensä ne sisältää ainakin terapian, säännölliset lääkäritapaamiset, lääkehoidot ja kuntoutussunnitelman. Ohjautumatta mihinkään hoitotahoon on huonoa hakea kuntoutustukeakaan. Kuntouttavaa työtoimintaakin on olemassa päivärahoineen ja sen idea on ettei ihan syrjäytyisi 4-seinän sisälle.

Ei tietenkään kielletä, mutta työkkärin mielestä ei ole fiksua pitää minua listoilla, kun en ole työkykyinen. Ja jos esim. töitä saattaisinkin saada, joutuisin jatkuvasti saikuttamaan ja sehän ei näytä hyvältä työnantajalle. Aikuissosiaalityöntekijöiden mielestä minut pitäisi saada kuntoon kaikinpuolin, että minut voisi kuntouttavaan työtoimintaankaan ohjata. 

Kuntoutustukeen on laitettu kaikki mahdollinen tieto mitä minun terveydessä on, minulla on kuntoutussuunnitelma mikä on laadittu tämän psykiatrian erikoislääkärin kanssa ja lääkityskin on + psykiatrian hoitajan kanssa juttelut ja vaikka minun hoitaja onkin mahtava ihminen, ei hän voi auttaa minua enempää..

Joka kuntousustuen hakemuksen hylkäyksen syynä on, että olen työkykyinen kokoaikatyöhön, vaikka minulla on arkielämään vaikuttavia merkittäivä oireita (Kela siis myöntää tuon kursivoidun pätkän). Nyt kun on lääkitys, muuten olen edelleen samassa jamassa, viimeisimmässä hylkäyksessä Kela väittää että minulla ei ole psykoottisia oireita, mitä minulla ei ole koskaan ollutkaan. 

Kumpi on siis pahempi, se että minä menen selvästi työkyvyttömänä mihinkään työnkaltaiseen hommaan, mikä on liian kuormittavaa minun psyykkiselle hyvinvoinille ja saikutan jatkuvasti (mikä tulee kalliiksi yhteiskunnalle pidemmällä juoksulla). Vai se, että saisin rauhassa kuntoutua ja löytää voimavaroja enemmän ja hiljalleen lähteä enemmän työelämää kohti?

Vierailija
204/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä ei muka 500 euroa riitä vuokran jälkeen mihinkään, kuinka leveästi oikein elelette.

Sehän riippuu ihan ihmisten omasta tilanteesta. Jos on pitkät opinnot takana ja opintovelkaa, niin opintolainan korot ja lyhennykset on maksettava tuosta 500 eurosta. Moni palkansaahajan laskee käteen jäävän osuutensa niin että on jo vähentänyt asuntolainansa kulut pois ja käteen jää silti vielä sen jälkeen puhtaasti 500 euroa. Samoin aina kun joku sanoo taikasanan "opintolaina" niin paikalle rynnistää heti kuoro kertomaan, että heidän opintolainansa korkoineen ja lyhennyksineen on vain 30 euroa, joten eihän se ole mitään. Heiltä unohtuu tyystin, että jotkut maksavat opintolainaansa satasissa.

Sitten vaikuttaa se onko koti ollut kalustettu ennen tt-tuelle joutumista vai onko tuen varassa oleva tyhjin käsin. Sellaisen kulut ovat moninkertaiset, joka lähtee nollapisteestä. Sitten taas kun tuen varassa eläminen on jatkuunut kyllin pitkään, niin ollaan nollapisteessä, koska kaikki olemassa oleva on jo rikki, puhki ja käyttökelvotonta.

Pidempään palkkaa saanut, jolla on jo kaikki ja jää tt-tuelle, ei hahmota pitkäaikaisen tuensaajan tilannetta.

Vierailija
205/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Keuruulle töihin. Jyväskylä 60 km päässä. HT Laser ja Reka etsivät koko ajan työntekijöitä. Kouluttavat työn ohessa, peruskoulupohja riittää. Yksiön vuokra täällä noin 300 euroa kuukaudessa, useimmat alle. Maksavat kunnon palkan ja lisät.

Mut kun ei oo rahaa muuttaa eikä autoa eikä ketään avuksi eikä mitenkään voi. Halua...ja joka työlle löytyy selitys miksei voi.

30.4.2021 Haemme hitsausautomaation ja laserhitsauksen ammatilaisia (FI, EN, RU)

Ammattitaitoisista hitsaajista (musta, kirkas, robotti-, laser-), särmääjistä ja koneistajista olemme aina kiinnostuneita.

Voitte taas lopettaa valehtelun. Eivät he kouluta tai maksa kuin ammattilaisille. Työ vaatinee myös hyvän fyysisen kunnon.

Hitsaajista on kova pula. Onneksi Suomessa on ilmainen koulutus, joten ei kun amikseen opiskelemaan kovan luokan ammattitutkinto. Lähihoitajakin vaatii fyysistä kuntoa, tuskin tuo sitä enempää, vähemmänkin varmasti.

Tyypillinen ajatus siitä, että jokainen (nainen) voisi tehdä lähihoitajan työtä. Asuin opiskeluaikana eräällä paikkakunnalla, jossa naisia ei palkattu teollisuuteen lainkaan, koska hehän voivat mennä lähihoitajiksi. Halusivat siis säästää teollisuuden paikat miehille. Ihan nekin kevyimmät teollisuuden hommat. Ottakaa huomioon, että on yllättävän paljo nuoriakin ihmisiä, joiden fysiikka ei vaan kestä fyysistä työtä. Voi olla perinnöllisiä sairauksia, tapaturman aiheuttamia ongelmia, poksahtaneita selkiä jne. Itse tunnen 3 nuorta, joilla on jo selät pysyvästi rikki. Kaikki ikänsä hoikkana ja normaalin liikunnallisia siihen asti kun selkä pettänyt. Suomessa selkävaivat ovat yllättävän yleisiä.

Selkävaivat on yleisiä, mutta niitä voi myös itse fyssarin jumppaohjeilla kuntouttaa. Liian helposti annetaan periksi selkävaivojen kanssa. Istuminen on pahin teko selälle! Terveisin itsekin selkävaivainen fyysisen alan (liikunnanohjaaja) työntekijä

Minulla on skolioosi ja olkapää hajalla, myyjän töissä käyn silti, kyllä asiakkaille pitää ne maitolastikot nostella ja muut juomat hyllyihin, välillä juosta kassalle ja taas mennä hyllyjä täyttämään. Eilen iltavuorossa tuli käveltyä noin 20 tuhatta askelta ja neljä rullakkoa tyhjennettyä. Mutta silti jonkun se on tehtävä, että osa saa makoilla kotona ja itkeä kun on köyhää ja ehkä vois olla vähän selkä kipeä, niin ei pysty edes töitä ajattelemaan. Mietin tässä kuinka pian saisi uuden kortosonipiikin kun edellisen teho alkaa loppumaan.

Selkävaivoja on eritasoisia. Sehän on hienoa, että sinä pystyt liikkumaan. Osa kun ei pääse kotona 2 kuukauteen vessaankaan jos selkä rasittuu liikaa. On välilevyongelmia, rangan romahtamisia, joiltain on selkä raudoitettu, "liimattu", jäykistetty jne. Et sinä voi itseesi ja omiin vaivoihisi muiden vaivoja verrata, koska sinulla on eri vaivat.

No nyt on kyllä tekstissäsi värikynää heiluteltu oikein huolella. Että et pääse 2kk vessaan? Kannattaa todella kammeta sieltä sohvalta jo ylös. Tottakai liikkuminen on aina vaikeampaa mitä pidempään paikoillaan pysyy, jokainen tajuaa että passiivinen oleminen romuttaa koko kehon.

Vierailija
206/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persukokkari taas rölläilee. On niin läpinäkyvää että...

Vierailija
207/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota noin,150e loppukuuksihan on aika paljon jos olet jo laskut yms maksanut..

Kuka näitä kommentteja alapeukuttaa, ap?

Vierailija
208/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raha menee ruokaan ja perustarvikkeisiin vaikka kuinka yrittää. Ehjiin talvikenkiin tai takkiin ei todellakaan ole varaa tukien varassa ollessa. Ja käytettyjä en osta, mahdollisten syöpäläisten takia ja muutenkin inhottaisi pitää valmiiksi hikoiltuja kenkiä tai talvitakkia.

Vierailija
209/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että saman perheen perheenjäsentenkin selkävaivat ovat erilaisia? Toinen ei pysty nukkumaan vatsallaan ja toinen ei pysty nukkumaan selällään. Se on sama onko fysioterapeutti, lääkäri vai kirurgi.

Vierailija
210/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, jos 150 € ei riitä yhdelle ihmiselle kuukaudeksi.

Just tilasin ruokatoimituksen kotiin, kuljetusmaksuineen n.200 €. Sisälsi herkuttelujuustoja, suklaita yms. ylimääräistä "turhaa", pari joululaatikkoa ja pienen kinkunpalasen + muutaman kalliimman lisukkeen (noilla elää 4 päivää), mutta varsinaisilla ruokatuotteillakin elän pitkälle tammikuun puolelle.

Varsinkin kun edellisestäkin (lokakuun alussa n. 100 €) on vielä syömättömiä pakastimessa!

Valintoja ja suunnittelua, eikä pieni näläntunnekaan ole aina pahasta, päinvastoin!

Vierailija
211/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta jotain ravitsevampaa niin ei ole kokoajan nälkä. Kanaa, vihanneksia, maustamatonta joguttia/juustoa, kaurahiutaleita, oliiviöljä ja vaikka pakastepuolukoita.

Veikkaan , että puhuu nälästä mutta ap on tosi läski

Vierailija
212/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koivet vielä kalliimpia kun siitä menee hävikkiin luuta ja jänteitä niin paljon.

Roippeista keittää hyvän kanaliemen jota käyttää mm. keittoon ja risottoon.

Vierailija
213/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati jos sairastat ym menoja kela tekee melkoista vaikrutta syrjän sysätyille

Vierailija
214/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mitä selityksiä. Tunnen moneen kertaan selkäleikatun ihmisen välilevyn pullistumia vieläkin ja ei pysty istumaan pitkään koska sen jälkeen ei pääse enää liikkeelle. Ja on se kumma että kaikilla työttömillä on selkä hajalla.

Oisko ne just siksi työttömiä kun selkä on mennyt?

T. Selkävikainen työtön laitoshuoltaja

Vierailija
215/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn töissä ja saan 2300€ käteen silti käytettävä oleva raha on 600€ kk loput menee elatusmaksuihin, kun ex elatuskyvytön, eli ei auta työn teko, jotta saisi paremman toimeentulon. Tästä rahasta pitäisi lapsille ostaa jotakin, kun itsellä. Eli 600e vähennetään lasten ja minun ruuat, laskut ja töissä käynti kulut.

Melkeinpä houkuttelee jättäytyä työttömäksi tai luopua lapsista, vaikka kipeää tekisikin. Ei tämä elämää ole.

Kortsu olisi tullut halvemmaksi! Miksi pitää siittää lapsia jos niitä ei ole varaa elättää. Turha valittaa omista valinnoistaan.

Vierailija
216/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä töihinhuutelijat eivät selvästi tiedä millaista on pudota välimaastoon missä työkkäri ei pidä listoillaan, koska sairastaan vakava-asteisia mielenterveyshäiriöitä, he itse päättivät että minua ei ole fiksua pitää listoilla kun en kykene töihin. Minut siirrettiin aikuissossun asiakkaaksi ja putosin toimeentulotuelle, Kela ei ole 2-3v aikana suostunut kertaakaan myöntämään kuntoutustukea, että voisin oikeasti kuntoutua ja mennä edes osa-aikaiseen työhön. Heidän mielestään olen työkykyinen, vaikka psykiatrian erikoisalääkäri on painottanut että minä en ole työkykyinen ollenkaan tällä hetkellä.. 

Ja ei, en todellakaan nauti tästä ja kuntoutuminen on erittäin hidasta kun apua en ole saanut mistään suunnasta.

Se, ettei työkkäri pidä sinua työvelvoitteisena ei tarkoita sitä että sinua kielletään hakemasta töitä. Ilmeisesti et ole koskaan ollutkaan töissä kun et voi kuntoutusta hakea työeläkeyhtiöltä tai kelalta. Joka kunnassa on aikuispsykiatrian poliklinikka josta voit hakea terapiaa ja psykiatrin palveluja maksutta. Kuntoutustuen myöntämiselle pitää olla perusteet ja yleensä ne sisältää ainakin terapian, säännölliset lääkäritapaamiset, lääkehoidot ja kuntoutussunnitelman. Ohjautumatta mihinkään hoitotahoon on huonoa hakea kuntoutustukeakaan. Kuntouttavaa työtoimintaakin on olemassa päivärahoineen ja sen idea on ettei ihan syrjäytyisi 4-seinän sisälle.

Ei tietenkään kielletä, mutta työkkärin mielestä ei ole fiksua pitää minua listoilla, kun en ole työkykyinen. Ja jos esim. töitä saattaisinkin saada, joutuisin jatkuvasti saikuttamaan ja sehän ei näytä hyvältä työnantajalle. Aikuissosiaalityöntekijöiden mielestä minut pitäisi saada kuntoon kaikinpuolin, että minut voisi kuntouttavaan työtoimintaankaan ohjata. 

Kuntoutustukeen on laitettu kaikki mahdollinen tieto mitä minun terveydessä on, minulla on kuntoutussuunnitelma mikä on laadittu tämän psykiatrian erikoislääkärin kanssa ja lääkityskin on + psykiatrian hoitajan kanssa juttelut ja vaikka minun hoitaja onkin mahtava ihminen, ei hän voi auttaa minua enempää..

Joka kuntousustuen hakemuksen hylkäyksen syynä on, että olen työkykyinen kokoaikatyöhön, vaikka minulla on arkielämään vaikuttavia merkittäivä oireita (Kela siis myöntää tuon kursivoidun pätkän). Nyt kun on lääkitys, muuten olen edelleen samassa jamassa, viimeisimmässä hylkäyksessä Kela väittää että minulla ei ole psykoottisia oireita, mitä minulla ei ole koskaan ollutkaan. 

Kumpi on siis pahempi, se että minä menen selvästi työkyvyttömänä mihinkään työnkaltaiseen hommaan, mikä on liian kuormittavaa minun psyykkiselle hyvinvoinille ja saikutan jatkuvasti (mikä tulee kalliiksi yhteiskunnalle pidemmällä juoksulla). Vai se, että saisin rauhassa kuntoutua ja löytää voimavaroja enemmän ja hiljalleen lähteä enemmän työelämää kohti?

Miksi puhut toisten suulla? Tykkäri ei pidä työkykyisenä, lääkäri ei pidä työkykyisenä mutta itsehän sinä sen tiedät paremmin kuin muut oletko työkykyinen vai et. Jos koet ettet saa nytkään terapiasta apuja kun sanot ettei terapeutti voi sinua enempää auttaa, niin miten luulet kuntoutuvasi rauhassa, kunhan vain saisit kuntoutustukea? Kela varmasti haluaa ensin, että kokeilet työtä ja jos se ei onnistu, sinulla olisi näyttöä ettet ole työkykyinen ja asiat voisi jopa edetä johonkin suuntaan. Nyt olet kaikin tavoin passiivinen niin miten ihmeessä he voisivat sinulle myöntää kuntoutustakaan? Tämä on se syy, miksi saat hylkynä kaikki B-lausunnot.

Vierailija
217/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko ne just siksi työttömiä kun selkä on mennyt?

T. Selkävikainen työtön laitoshuoltaja

Eivät he ymmärrä, vaikka yrittäisi vääntää rautalangasta. Tämä ketju ilmentää oikein hyvin niitä tutkimustuloksia, joissa suomalaiset on todettu yhdeksi maailman epäempaattisimmiksi kansoiksi. Empatia kun tarkoittaa sitä, että ihminen pystyy asettumaan toisen ihmisen asemaan. Tässä ketjussa eivät ymmärrä edes mitä on elää erilaisten rajoitteiden kanssa. Koska "minä" pystyn, niin pystyvät kaikki muutkin" ja siksi Suomessa ei ole lainkaan esim. halvaantuneita. Kaikki juoksevat, koska naapurikin siihen pystyy.

Huokaus.

Vierailija
218/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskeskelin tässä, että se summa, jonka minä olen käyttänyt viimeisen 12 kk aikana keskimäärin ruokaan, taloustavaroihin, vaatteisiin yms. perustarpeisiin on selvästi vähemmän kuin toimeentulotuen perusosa olisi vastaavalle taloudelle (yksi aikuinen + yksi 11 v.). Ja tämä siis ilman, että olisin erityisesti pyrkinyt säästämään missään...

Toimeenulotuesta maksetaan itse myös puhelimet, liittymät, bussiliput, polkupyörät, kaverisynttärit, leffat....

kaverisynttärit ja leffat tuossa listassasi täysin turhia rahareikiä. Polkupyöriä saa hyvinkin edullisesti, toisinaan jopa ilmaiseksi, kun ihmiset haluavat vanhat pyöränsä pois nurkista. Poliisin huutokaupoista saa joskus hyvinkin edullisia löytöjä.  Kun sitten on pyörä, niin voi jättää bussilla ajelun. Kukaan ei tarvitse useampia puhelimia tai liittymiä. Muutenkin puhelimia saa aika edullisestikin. Omani maksoi muistaakseni 59 euroa. Olen vielä ns. hyvin toimeentuleva, mutta en ole koskaan nähnyt mitään ideaa maksaa tuhansia puhelimesta, kun peruspuhelimissa on kaikki perustarpeet ja sovelluksilla voi niitä täydentää.

Vierailija
219/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista ja hölmöä, ettei esim pk-seudun työttömät tartu tällaiseen tilaisuuteen! Kyllä työn perässä pitäisi olla valmis muuttamaan ja siten elättää itse itsensä. Surkeaa, miten liian moni väkisin asuu täällä pk-seudulla. Elämää on muuallakin.

Kyllä on muutettu useinkin työn perässä, muttei enää ole halua muuttaa näin vanhemmalla iällä. Uudella paikkakunnalla on edessä yksinäisyys koska suurin osa ihmissuhteista solmitaan nuorina. Yksinäisyys puolestaan altistaa masennukselle. Jos pitää päätyä itsemurhaan, niin sen voi tehdä yhtä hyvin nykyiselläkin paikkakunnalla. 

Vierailija
220/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"don't be a fool, wrap your tool"

pätee erityisen hyvin köyhyyden rajoittamisessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä