Jos voitat tänään lotossa, mitä tekisit?
Kommentit (31)
Ei oikeastaan muuttaisi elämääni mitenkään. 1,2 miljoonaa ei loppupeleissä ole kovin iso summa. Vertailuna että minulla on vielä työelämää 8 vuotta jäljellä ja sinä aikana tulen ansaitsemaan noin 800 000 euroa nettona nykyisellä palkkatasollani, luultavasti enemmän koska palkka nousee vuosittain.
En siis todellakaan jäisi työelämästä pois, ei tuo 1,2 miljoonaa riittäisi loppuelämäksi.
Asun jo tällä hetkellä mukavassa asunnossa, joten en muuttaisi. Autoa ei ole koska en sellaista halua, joten en ostaisi sellaista myöskään lottovoiton jälkeen. Muutenkin minulla on niin hyvät tulot että voin jo nyt ostaa mitä haluan.
Se on eri asia jos osuisi Euromillionsin 143 miljoonaa euroa joka arvotaan 6. joulukuuta. Se jo muuttaisi elämää.
Aoto pitäs laettaa ja kiertää vähä mualimmoo.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan muuttaisi elämääni mitenkään. 1,2 miljoonaa ei loppupeleissä ole kovin iso summa. Vertailuna että minulla on vielä työelämää 8 vuotta jäljellä ja sinä aikana tulen ansaitsemaan noin 800 000 euroa nettona nykyisellä palkkatasollani, luultavasti enemmän koska palkka nousee vuosittain.
En siis todellakaan jäisi työelämästä pois, ei tuo 1,2 miljoonaa riittäisi loppuelämäksi.
Asun jo tällä hetkellä mukavassa asunnossa, joten en muuttaisi. Autoa ei ole koska en sellaista halua, joten en ostaisi sellaista myöskään lottovoiton jälkeen. Muutenkin minulla on niin hyvät tulot että voin jo nyt ostaa mitä haluan.
Se on eri asia jos osuisi Euromillionsin 143 miljoonaa euroa joka arvotaan 6. joulukuuta. Se jo muuttaisi elämää.
Miksi vastata kysymykseen "mitä tekisit" jos ei aio tehdä mitään? Tai jos on pakko vastata, niin miksi jaaritella ympäripyöreitä näin pitkään kun olisi voinut vastata "en mitään".
Minulla 1,2 miljoonaa olisi iso raha. Ymmärrän tietysti sen, että tuhlari saa tuon summan muutamassa vuodessa sileäksi, jos jättää ansiotyön ja hankkii pelkkiä rahareikiä.
Ostaisin isomman asunnon ja hankkisin auton, mutta pitäisin puitteet kuitenkin niin keskiluokkaisina, ettei se kiinnittäisi huomiota. Sijoittaisin summasta noin puolet osakkeisiin.
En kertoisi voitosta, mutta tarjoaisin auliisti ystäville ravintolassa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
selkeästikään täällä olijat eivät ymmärrä kuinka pieni summa 1,2 miljoonaa oikeasti on. Osalla selkeästi vääristynyt kuva mitä kaikkea sillä muka pystyy tekemään ja mihin se riittää.
'Tai selkeästi osaavat käyttää rahaa säästeliäämmin kuin sinä.
eivät selkeästi osaa. Minä olen miljonääri, tiedän mihin se riittää ja mihin se ei riitä ja paljonko se tuottaa.
Näillä " ostaisin 2-3 asuntoa, pari autoa jne" puolet potista on helposti tuhlattu rasitteisiin, jotka tuottavat kustannuksia tulevaisuudessakin. Sen jälkeen "matkustellaan vuosi", menee taas yksi 100 000 siihen lystiin. Sitten ihmetelläänkin että niin mitäs nyt tehtäs pääoma on syöty, kustannuksia tulee autoista ja asunnoista ja elääkin pitäis mutta kun tuli irtisanouduttua mualiman ympärysmatkalle lähdettäessä. Sillä jäljellä olevalla muutamalla sadallatonnilla ei tosiaan siivojan palkkaa parempiin pääomatuloihin nettona päästä.
Kuten sanoin, et osaa käyttää rahaa. Etkä ole kyllä miljonäärikään, tai sitten olet todella onneton sellainen.
Ostaisin Kainuusta lapsille asunnot, 20 kiloeuroa kappale. Sitten muuttaisin itse Martiniquelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
selkeästikään täällä olijat eivät ymmärrä kuinka pieni summa 1,2 miljoonaa oikeasti on. Osalla selkeästi vääristynyt kuva mitä kaikkea sillä muka pystyy tekemään ja mihin se riittää.
'Tai selkeästi osaavat käyttää rahaa säästeliäämmin kuin sinä.
eivät selkeästi osaa. Minä olen miljonääri, tiedän mihin se riittää ja mihin se ei riitä ja paljonko se tuottaa.
Näillä " ostaisin 2-3 asuntoa, pari autoa jne" puolet potista on helposti tuhlattu rasitteisiin, jotka tuottavat kustannuksia tulevaisuudessakin. Sen jälkeen "matkustellaan vuosi", menee taas yksi 100 000 siihen lystiin. Sitten ihmetelläänkin että niin mitäs nyt tehtäs pääoma on syöty, kustannuksia tulee autoista ja asunnoista ja elääkin pitäis mutta kun tuli irtisanouduttua mualiman ympärysmatkalle lähdettäessä. Sillä jäljellä olevalla muutamalla sadallatonnilla ei tosiaan siivojan palkkaa parempiin pääomatuloihin nettona päästä.
Kuten sanoin, et osaa käyttää rahaa. Etkä ole kyllä miljonäärikään, tai sitten olet todella onneton sellainen.
No sanopas paljonko esim mielestäsi 3 asunnon (lapsille asunnot ja itselle asunto(eli min 2 lasta)) veisi rahaa.
väittäisin että arviolta 300-400 k€ menee helposti, varsinkin jos vielä lahjaverotkin maksaa lasten puolesta. (jäljellä 800-900 k€). Lisäksi oli ne autot lapsille ja itselle, vähintään paloi 100 000 extraa vaikka puhutaan aika halvoista autoista vielä. (jäljellä 700-800k). Sitten vielä siihen se maailmanympärysmatka. Se on kymmenien tuhansien eurojen matka jos vuoden reissaa, kuten yksi aikoi tehdä.
Eli helposti paloi 450-600 k€, eli vajaa puolet lottovoitosta, vaikka asunnot ja autot mitään erikoisia olisi vaan jopa vaatimattoman puoleisia. Paljonko luulet että 600 - 750 k€ sijoitussalkku tuottaa rahaa nettona tilille?
Väitän että 30 k€/vuosi osinkotuloja (netto) on jo pirun hyvä tulos tuon kokoiselle salkulle. Ja 30 k/€ nettona tuloja ei mikään ihmeellinen ole. Ja jos syö myös pääomaa niin ne tulevaisuuden tuotot vain pienenee.
ostaisin fingerporin originaalit, jos ne on paperille piirrettyjä ja niillä koristelen huussin seinät.
Ilmottaisin pomolle, etten tule enää ikinä!
Meillä on velaton talo, jossa on pienet asuinkulut ja kaikki rempat tehtynä. Meillä on myös velaton, järkevän kokoinen vapaa-ajan asunto, jossa on pienet ylläpitokulut. Kaksi hyvää autoakin on, voisi molemmat vaihtaa vaikka päikseen yhteen hyvään, kun jäisi molemmilta vuorotöissä kulkeminen pois.
Jos laskee ihan reilusti yläkanttiin kuukausikuluiksi vaikka 2500e, jolla jo tekee vaikka mitä muutaman satasen asuinkulujen päälle, olisi se 30 tonnia vuodessa. Sillä kulutuksella 1,2 miltsiä kestäisi 40 vuotta ja se on enemmän kuin riittävästi. Siinä vaiheessa minä olisin jo 78v ja mies muutaman vuoden enemmän. Sit jos tarttisi, niin voisi realisoida rahaksi vaikka talon tai tulevan perintöasunnon. Tai metsää. Tai sen vapaa-ajan asunnon. Kyllä niistä vielä lapsillekin jää jaettavaa.
Maksaisin laskut ja opintolainan. Vaihtaisin asuntoa ja sisustaisin mieleiseksi sekä varaisin muutaman viikonloppumatkan seuraavan vuoden varrelle. Sijoittaisin suurimman osan summasta. Muutoin arkeen lottovoitto ei juurikaan vaikuttaisi lukuunottamatta sitä seikkaa, ettei enää stressaisi raha-asioista.
Hei pässinpää, kaikki ei ole ostamassa niitä asuntojaan pääkaupunkiseudulta! Maalla on halpaa ja 1,2 miljoonaa euroa riittää jo todella pitkälle!