Ostin eilen teeveen. Sen kunniaksi ostin myös viinipullon, mikä oli virhe. Iso virhe
Jostain syystä tuli pakottava tarve ruveta säätämään kuvaa sen viinipullon jälkeen.
Nyt ei ole kuvaa ollenkaan (tai siis semmonen suhru), enkä muista mitä olen tehnyt. 😐
Tämän te halusittekin tietää.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juotitko puolet "viinistäsi" telkkarille? Ensimmäinen vaihe on palauttaa tehdasasetukset. Jos kuva on edelleen "suhruinen", niin taisit tehdä jotain mihin ei säädötkään auta. Tai olet päissäsi räpeltänyt videon sisääntulolähteeksi jonkin muun TV:n (HDMI, SCART, S-VHS, Component jne.)
Voi hyvä tavaton. Sieltä tulikin modernin TV-teknologian asiantuntija paikalle.
Juu-u. Tiesitkö, että kaukosäätimen toiminnan voi tarkistaa kameran avulla? Käynnistä esim. puhelimen kamera, osoita kaukosäätimen päässä oleva ledi kameraa kohti ja paina mitä tahansa nappia. Kameran läpi näet miten kaukkarin päässä oleva ledi välkkyy. Normaalisti et sitä pysty näkemään.
Kokeile.
Vau. Mykistävä tieto. Kerrotko vielä lisää niistä vuonna 2022 ostetuista telkkareista, joissa on SCART-, S-VHS- ja komponenttiliitännät?
Kerro toki missä kohtaa puhutaan telkkarin iästä. Onko tämän vuotinen, viime vuotinen. Onko edes uusi vai käytetty. Tai voit toki antaa jotain ohjeita ja ehdotuksia keskusteluun. Pystytkö?
Ihminen, joka ostaa SCART-liittimellä varustetun telkkarin vuonna 2022 on todennäköisesti niin onneton tekniikan suhteen, että ei näkisi mitään syytä säätää kuvaa, saati että osaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juotitko puolet "viinistäsi" telkkarille? Ensimmäinen vaihe on palauttaa tehdasasetukset. Jos kuva on edelleen "suhruinen", niin taisit tehdä jotain mihin ei säädötkään auta. Tai olet päissäsi räpeltänyt videon sisääntulolähteeksi jonkin muun TV:n (HDMI, SCART, S-VHS, Component jne.)
Juu-u. Tiesitkö, että kaukosäätimen toiminnan voi tarkistaa kameran avulla? Käynnistä esim. puhelimen kamera, osoita kaukosäätimen päässä oleva ledi kameraa kohti ja paina mitä tahansa nappia. Kameran läpi näet miten kaukkarin päässä oleva ledi välkkyy. Normaalisti et sitä pysty näkemään.
Kokeile.
Vau. Mykistävä tieto. Kerrotko vielä lisää niistä vuonna 2022 ostetuista telkkareista, joissa on SCART-, S-VHS- ja komponenttiliitännät?
Kerro toki missä kohtaa puhutaan telkkarin iästä. Onko tämän vuotinen, viime vuotinen. Onko edes uusi vai käytetty. Tai voit toki antaa jotain ohjeita ja ehdotuksia keskusteluun. Pystytkö?
Ihminen, joka ostaa SCART-liittimellä varustetun telkkarin vuonna 2022 on todennäköisesti niin onneton tekniikan suhteen, että ei näkisi mitään syytä säätää kuvaa, saati että osaisi.
En vaan ymmärrä. Scart? Mihin sitä tarvitaan, jos katsoo ohjelmia?
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile.
Tiesitkö, että tämä ei toimi kaikille kaukosäätimille.
Näitä uusia televisioita ei pitäisi lainkaan säätää itse, silloin joutuu ojasta allikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telkkari on olohuoneessa ja viinat kulauttelin keittiössä, joten en sillä ainakaan pilannut konetta.
Mulla on semmonen huono ominaisuus, että en malta lukea manuaaleja. Pitäisi kyllä.
- apNo jospa lukisit edes tämän kerran ne käyttöohjeet? Ehkä olisi kannattanut aloittaa sillä?
Nii-i. Olen käynyt vain peruskoulun ja se ei valmistanut minua ongelmien ratkaisuun. Kai sitä olisi tähän ikään voinut jo itsekin opiskella.
- ap
Kyllä peruskoulun käynyt kykenee ratkaisemaan ongelmia. Itsensä juominen tolkuttomaan humalaan taas tuhoaa aivosoluja, ja pitkään jatkunut juominen heikentää ratkaisevasti ihmisen kognitiivisia kykyjä, siis myös taitoa ratkaista ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telkkari on olohuoneessa ja viinat kulauttelin keittiössä, joten en sillä ainakaan pilannut konetta.
Mulla on semmonen huono ominaisuus, että en malta lukea manuaaleja. Pitäisi kyllä.
- apNo jospa lukisit edes tämän kerran ne käyttöohjeet? Ehkä olisi kannattanut aloittaa sillä?
Nii-i. Olen käynyt vain peruskoulun ja se ei valmistanut minua ongelmien ratkaisuun. Kai sitä olisi tähän ikään voinut jo itsekin opiskella.
- apKyllä peruskoulun käynyt kykenee ratkaisemaan ongelmia. Itsensä juominen tolkuttomaan humalaan taas tuhoaa aivosoluja, ja pitkään jatkunut juominen heikentää ratkaisevasti ihmisen kognitiivisia kykyjä, siis myös taitoa ratkaista ongelmia.
Mutta hei! En ollut tolkuttomassa humalassa. Olen myös ollut Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa ja pärjäsin siellä hyvin. Se 60 000€ jäi kuitenkin saamatta. V*ttu se historia!
Mulla on vissiin poikkeuksellisen paljon aivosoluja, kun niitä riittää tuhottavaksikin.
Osaan vaikka mitä, mutta autoa en osaa ajaa.
- ap
- ap
- ap