Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5000€ luottokorttivelkaa

Vierailija
02.12.2022 |

Hirvee ahdistus, tänään kaikki älysin miten päin peetä mun taloudenhallinta on. Pystyisin lyhentämään tuota 400€-400€ kuussa, eli ens vuonna tuo ois pois maksettu. Mutta hävettää ja ahdistaa.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan alat maksaa, sillä se lyhenee. Etkä yhtään käytä lisää. Meillä mies onnistui sössimään raha-asiansa siten, että kumpikin luottokortti tapissa ja yhden muunkin rahamokan teki, niin että yhtäkkiä meidän huushollilla oli 15 000 € kulutusluottoa. Mies ähki ja suunnitteli, että lyhentää ne minimit, jotka ei nekään olleet ihan pienet. No niin mentiin pari kuukautta mutta tolvana aina käytti osittain vahingossakin sitä luottokorttia lisää, eikä luotot lyhentyneet ollenkaan. Silloin multa meni käpy ja sanoin, että nyt mä hoidan tän asian, haluat tai et. Laadin tarkan takaisinmaksusuunnitelman ja koska meillä on palkoille yhteiset tilit, niin lyhennykset meni sitten siltä, ja pystyin asiaa valvomaan. Asiaa helpotti, että mies otti pienen lyhytaikaisen sivutyön, josta tuli muutama tonni. Kehtasi sanoa, että haluaa käyttää nämä mihin haluaa. Minä ohjasin ne rahat täysimääräisenä lyhennyksiin. Sama juttu, kun tuli toinen samanlainen ylimääräinen tulo. Vuodessa ne oli maksettu. En saanut tästä kehuja tai kiitosta, vaan ulinaa ja huutoa. 

Vierailija
42/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä lohduttaako tämä ketään.

Mutta puolitoista vuotta sitten tilanne oli se, pankkitilillä oli täysi nolla ja että harkitsin pikavippejä.

Muutin kulutusta ja suhdetta rahaan. Tänään tilillä on säästössä 25000 euroa ja tuntuu kuin raskas paino olisi päästetty hartioilta. Jokainen pystyy muutokseen jos itse niin haluaa.

Pystyy, pienilläkin tuloilla. Itselläni kuukauden netto 1200 - 2300 ja tuhlaan harrastukseeni ihan liikaa. Luottokorttivelkaa 3500, se pitäisi maksaa pois.  Maksoin jo kerran, mutta sorrun aina houkutuksiin.. Yritän myydä netissä kaikenlaista, tiedän että summa on kasassa aika nopsaankin jos vaan jaksaisi tehdä kauppaa. Itsestä se on kiinni vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotoissa on niin törkeät korot, että niitä pitää välttää viimeiseen asti. Jos tilaan jotain, joka on pakko maksaa luottokortilla, niin siirrän käyttötililtä juuri sen verran rahaa toiselle tilille, jotta on varmasti rahaa maksaa luottokorttivelka kokonaan pois.  En koskaan osta luottokortilla mitään, jos ei ole varaa siirtää just sen suuruista summaa. Näin ei tule koskaan ostaneeksi luotolla yli omien varojen, eikä luottokorttilasku ole kaamea yllätys.

Vierailija
44/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole pahakaan, mutta ainahan velka ahdistaa, itseä ainakin. Itsellä on n. 7000 euroa luottokorttivelkaa ja osamaksuja jotka yritän saada pois, vuoden sisään en varmaan pysty mutta ehkä pari vuotta menee.. Olen omaa tyhmyyttäni eron jälkeen yrittänyt pitää lapsilla parempaa elintasoa mihin olisi ollut varaa. Siihen sitten auton ja kodinkoneiden hajoamista niin kyllä velkaa nopeasti kertyy.

Vierailija
45/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli yht. 4000e joustolutto + luottokorttivelkaa. Kertyi pikkuhiljaa, kun maksoin aina minimilyhennystä.

Isompikuluinen velka ensin pois + ylimääräisiä lyhennyksiä, jos pystyy. Eikä lisää velkaa luonnollisestikaan pidä tehdä.

Vierailija
46/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa pois niin nopeasti kuin voit. Siihen tulee laskutuskuluja joka kuukausi n. 20 € päälle ainakin.

Vierailija
47/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nolla egeä velkaa. En tiedä miten se on mahdollista, kun kuitenkin omistan auton ja asunnon sekä puolikkaan omakotitalon. En edes käy enää töissä. 

Vierailija
48/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä sillä meillä ei ole koskaan ollut luottokortti velkoja. Täytyy ihmisen olla tyhmä että tuollaiseen sortuu. Oletko yhtään ajatellut että ne täytyy maksaa. 

Vierailija
49/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusumma. varallisuuteni kasvoi kuukaudessa 3 kertaa tuon summan verran.

Vierailija
50/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.. kunnes mä heräsin vieressäni läppäri, jossa oli auki Ylilauta. 

Vierailija
51/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä sillä meillä ei ole koskaan ollut luottokortti velkoja. Täytyy ihmisen olla tyhmä että tuollaiseen sortuu. Oletko yhtään ajatellut että ne täytyy maksaa. 

Kyllä minä tiedän että olen ollut tyhmä. Älä huoli.

Vierailija
52/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et minusta edes ollut tyhmä, ihan normi luottokorttivelka.

Av:lla vaan on outoa porukkaa, työttömiä, mutta kellään ei oo velkaa.

Pitäiskö ruveta lusmuilemaan?

Vierailija
53/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et minusta edes ollut tyhmä, ihan normi luottokorttivelka.

Av:lla vaan on outoa porukkaa, työttömiä, mutta kellään ei oo velkaa.

Pitäiskö ruveta lusmuilemaan?

Kiitos

Vierailija
54/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai luulet että kaikki ovat persaukisia eivätkä osaa käyttää rahaa. Varallisuuden kasvattaminen onnistuu hyvin kun ymmärtää miten korkoa korolle toimii.  Valtaosa tosin ei ymmärrä...

Vierailija
55/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai luulet että kaikki ovat persaukisia eivätkä osaa käyttää rahaa. Varallisuuden kasvattaminen onnistuu hyvin kun ymmärtää miten korkoa korolle toimii.  Valtaosa tosin ei ymmärrä...

Mä vähän luulet että kommentoit väärää topiccia. Alahan mennä jonnekkin sijoitus gurut keskustelupalstalle.

Vierailija
56/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän luulet että kommentoit väärää topiccia. Alahan mennä jonnekkin sijoitus gurut keskustelupalstalle.

Velka on negatiivista varallisuutta. Jokainen päättä itse haluaako vaurastua vai köyhtyä. AP selkeästi halunnut köyhtyä. Muutenhan hän ei ottaisi todella kallista luottokorttivelkaa.

Vierailija
57/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa luottokorttivelkaa lyhennetään. Tosin sitä oli vuosi sitten 5000e ja 2000e kahdella eri kortilla.

Pienemmän velan ole saanut jo puolitettua ja isompaakin lyhennettyä n. 700e. Eli jäljellä ~5300e. Tammikuun alusta alkaa 4kk mittainen lisätyö jonka palkan (nettona n.450e/kk) aion kokonaisuudessaan käytää velkojen lyhennykseen. Eli toukokuuhun menessä velkaa pitäisi olla enää 3500. Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa.

Ja tsemppiä kaikillresamassa veneessä oleville!

Vierailija
58/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velka on negatiivista varallisuutta. Jokainen päättä itse haluaako vaurastua vai köyhtyä. AP selkeästi halunnut köyhtyä. Muutenhan hän ei ottaisi todella kallista luottokorttivelkaa.

Jep näinhän se on että ihmiset köyhtyä, tarkoituksella :D

Vierailija
59/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^*haluaa* köyhtyä

Vierailija
60/61 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Itse olen nyt tässä tilanteessa ja ahdistaa suunnattomasti.. nettotulot 2000€/kk ja luottovelka tuon 5000€. Onko täällä muita ketkä kamppailee velkojensa kanssa?