Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5000€ luottokorttivelkaa

Vierailija
02.12.2022 |

Hirvee ahdistus, tänään kaikki älysin miten päin peetä mun taloudenhallinta on. Pystyisin lyhentämään tuota 400€-400€ kuussa, eli ens vuonna tuo ois pois maksettu. Mutta hävettää ja ahdistaa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Erehtyminen on inhimillistä." Mitäs tuosta, kun kerran kykenet maksamaan velkasi.

Vierailija
22/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans creditti jossain 5000e,mut ei oo tarvinnu koskea vielä kertaakaan. Kaikkea mulla on, enkä mitään tarvii. Puolisollekki sanoin, etten tarvii joululahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikille joilla vielä ei ole luottokorttivelkaa ..niin mieti

Joskus 10 keur velan lyhennys oli minimi 40€ / kk ja kun katsoin erittelyä niin velka lyheni tyyliin 13€ kk ja loput oli korkoa ja kk kulua.

Vierailija
24/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viiteen tonniin mikään kaadu. Jos olet työssä käyvä ja lyhennät esim 300€ kuussa, on ihan ok. Liian pieniä eriä ei kannata maksaa ja toisaalta on raskas kituuttaa liian tiukasti.

Vierailija
25/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kerran vahingossa nostin creditiltä 20e automaatilta. Siirsin heti sen 20e takas sinne. Ei ehtiny tulee ylimääräsiä kuluja.

Toki ymmärrän jos apllä lapsia tai tulee olemaan joskus lapsia, mistä ne sit perii sen asenteen: kaikki mulle heti.

Aion oppia tästä, ja pyyhkiä kyseisen asenteen pois itsestäni. Minulla ei siis ole lapsia (vielä). Voin sen verran kertoa, että olen varakkaasta perheestä, ja siihen asti kunnes menin naimisiin vanhemmat sponssasi paljon elämääni. Liikaakin. Sitä tottuu tiettyyn elämänlaatuun, ja kun omat rahat ei riitä käy näin. Tämä tilanne mikä minulla nyt on, on ollut opettavainen.

Vierailija
26/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole varmaan yksin.

Vierailija
27/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten puolisokaan ole ihmetellyt rahan käyttöäsi?

Ei ihme kyllä! Sitä olen itsekkin miettinyt. Hän on nyt työreissussa, niin meillä on vakava keskustelu kun hän tulee kotiin. Ehkä on saattanut aavistaa tämän. En tiedä.

Vierailija
28/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin työstän alun perin 4000e luottokorttivelkaa. Minulla pienemmät tulot ja elän yksin, joten on hidasta. Eroaminen ja oman elämän aloittaminen oli pari vuotta sitten niin vaikeaa, että en pystynyt hallitsemaan rahatilannetta. Nyt oon just viime kuussa saanut summan painettua alle 2000e. Onneksi ei ole muita velkoja.

Vierailija
29/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lohduttaako tämä ketään.

Mutta puolitoista vuotta sitten tilanne oli se, pankkitilillä oli täysi nolla ja että harkitsin pikavippejä.

Muutin kulutusta ja suhdetta rahaan. Tänään tilillä on säästössä 25000 euroa ja tuntuu kuin raskas paino olisi päästetty hartioilta. Jokainen pystyy muutokseen jos itse niin haluaa.

Vierailija
30/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta puolitoista vuotta sitten tilanne oli se, pankkitilillä oli täysi nolla ja että harkitsin pikavippejä.

Muutin kulutusta ja suhdetta rahaan. Tänään tilillä on säästössä 25000 euroa ja tuntuu kuin raskas paino olisi päästetty hartioilta. Jokainen pystyy muutokseen jos itse niin haluaa.

Kuulostaa hyvältä. Seuraava haave minulle on (tuon luottokorttivelan maksamisen jälkeen) on alkaa säästämään!

-ap

Vierailija
31/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mulla on paljon enemmän, meinaan urakoida koko ens vuoden jaksaa ne pois. Tsemppendaalia!

Vierailija
32/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro vielä miten säästit 1,5 vuodessa 25 000 e?

Vierailija
33/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusumma työssäkäyvälle. Maksat pois ja otat opiksi.

Vierailija
34/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa alkaa säästämään, kun olet maksanut luottokortin nollille.

Se on Velkaa se credit puoli. Sen vastakohta on säästäminen.

Vierailija
35/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mikään ongelma kahden tulon taloudessa. Rahat mennyt yhteisen kodin elektroniikkaan ja lomamatkoihin. Ukolla vielä päivärahoja ja kulukorvauksia, siihen päälle vielä molempien loma-ja lomaltapaluurahat. Ja jos nyt vielä keksit väittää että ostit 5 tontun käsilaukun velaksi tai muuta typerää, niin pyydä ukkoasi avittamaan maksamisessa ja korvaa sitten hänelle. Pääasiat että korot ja kulut saadaan pois.

Vierailija
36/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä ulosotoon. Aisiat korjaanuu niin parhaiten.

Vierailija
37/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mikään ongelma kahden tulon taloudessa. Rahat mennyt yhteisen kodin elektroniikkaan ja lomamatkoihin. Ukolla vielä päivärahoja ja kulukorvauksia, siihen päälle vielä molempien loma-ja lomaltapaluurahat. Ja jos nyt vielä keksit väittää että ostit 5 tontun käsilaukun velaksi tai muuta typerää, niin pyydä ukkoasi avittamaan maksamisessa ja korvaa sitten hänelle. Pääasiat että korot ja kulut saadaan pois.

Noh, noi ulkomaanmatkat ovat olleet semmoisia reissuja että olen mennyt yksin, ilman puolisoa. Eli hänen menojaan en ole maksellut.

Mutta joo, veikkaan että mies tarjoaa että kuittaa ton mun velan pois. Ja sitten maksan hänelle. Se minua puistattaakin, koska tiedän että hänellä on ollut suunnitelmia tilillään ylimääräisenä olevilleen rahoilleen. Kiva alkaa vaimon velkoja kuittailee. Tietenkin maksan hänelle takaisin, mutta 1/2 - 1 vuosi siinä menee.

Vierailija
38/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokorteissa järkyttävät korot! Ota vaikka pankistasi remppalainaa pienemmällä korolla ja maksat luottokorttivelan pois.

Vierailija
39/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokorteissa järkyttävät korot! Ota vaikka pankistasi remppalainaa pienemmällä korolla ja maksat luottokorttivelan pois.

Mietin täsmäluttoa, mutta jotenkin tuntuu toi että maksaa suoraan luottokortilta pois niin tehokkaammalta ja motivoimalta. Remppalainaa ei saa, koska muutinme juuri meidän rakentamaan taloon.

Vierailija
40/61 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vielä miten säästit 1,5 vuodessa 25 000 e?

Tein töitä ja säästin.

Suurin muutos oli kuitenkin suhde rahaan.