Miten te talletatte kännykän kuvat ja muut koneelle että ne säillyy jos vaikka tietokone hajoaa?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Pilvi on epävarma, sehän on ihan sama kuin palvelin jossain isossa palvelinsalissa eli kun yksi käämi kärähtää, katoaa kuvat eikä välttämättä ole mitään iloa varmuuskopioista.
Harvoin se pilvi kaatuu samalla sekunnilla kuin kone.
Varmin on varmasti kone, eri paikassa säilytettävä ulkoinen kovalevy (kuinka monelta onnistuu?) ja pilvi.
Vierailija kirjoitti:
Teen kuvakirjat merkittävistä kuvista. Poltan dvd-levylle ja lisäksi meillä on kovalevy jossa on kaksi osiota joissa on tavallaan kovalevyssä itsessään varmuuskopio jos toinen puoli kosahtaa.
Itse en pidä kuvakirjan muovipinnasta. Kuvat ovat jotenkin himmeitä.
Minulla on kaikki kuvat iponessa ja ipadissa, ei ole pöytäkonetta. Pilveen menee, mutta miten voin tallentaa johonkin kovalevylle tai muistitikulle? Neuvokaa tyhmää. Googlasin kyllä ,mut ei selvinnyt.
Minulla on sellaine muistitikku johon mahtuu 10000 kuvaa. Minulla on niitä kaksi. Vuosien aikana olen tietokoneelta tallettanut kuvat muistitikulle. Kännykästä kuvat läppärille ja läppäriltä muistitikulle.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä saannut siirrettyä ainuttakaan kuvaa kännykästä koneelle koska ne ohjelmat ei toimi. Joku voisi selittää miten se onnistuu.
Liitän usb-johdolla kiinni ja luuri näkyy sitten levyasemana. Ei siihen mitään ohjelmia tarvita
Jos ne on pilvessä, se on ihan turvallista. Voit varmuuden vuoksi laittaa pariin eri pilveen jos haluat. Ulkoinen kovalevy tai muistitikku liitetään tietokoneen usb asemaan, mutta ilaitteissa noita ei taida olla?
Riittää että tiedostot ovat edes kahdessa eri paikassa kopioituna. Aika harvinainen tilanne saa olla sellainen että kummatkin tallennusmediat hajoaisi samaan aikaan. Toki silloin jos vaikka koti palaa ja kummatkin siellä, mutta noin muuten normaalissa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on pilvessä, se on ihan turvallista. Voit varmuuden vuoksi laittaa pariin eri pilveen jos haluat. Ulkoinen kovalevy tai muistitikku liitetään tietokoneen usb asemaan, mutta ilaitteissa noita ei taida olla?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikki kuvat iponessa ja ipadissa, ei ole pöytäkonetta. Pilveen menee, mutta miten voin tallentaa johonkin kovalevylle tai muistitikulle? Neuvokaa tyhmää. Googlasin kyllä ,mut ei selvinnyt.
Niissä on USB joka liitetään koneeseen . Sieltä vaan siirretään tiedostot tikulle
Käyn aina kerran kuussa kännykän kuvat läpi ja siirrän talteen ne, jotka varmasti haluan säästää (tulee karsittua samalla, ettei säilytä ihan kaikkea roskaa).
Varmuuskopiot on kovalevyllä, mutta haluaisin ne talteen myös varalta pilveen. Jos tulee tulipalo tms. niin kaikki katoaa. Kovalevyllä on kuvien lisäksi paljon tiedostoja töistä ja harrastuksista.
Mutta mitä pilvipalvelua suosittelette, kun säilöttävänä on monenlaisia tiedostoja ja paljon dataa? Mietin Googlen palvelua varmana valintana (todennäköisesti luotettava ja pitkäikäinen), mutta mitä mieltä?
Mulla on yli 20 vuoden ajalta cd-r ja dvd -levyille poltettuja kuvia sekä tiedostoja, yksi ulkoinen kiintolevy ja muistitikkuja. Ensimmäiseksi on hajonnut MicroSD muistikortteja, niistä ei selvästikään ole pitkäaikaiseksi varmuuskopioksi eikä niitä näköjään hajottuaan saa toimintakuntoon enää alustamallakaan.
Kiintolevykin voi hajota, yksi hajosi jo kuukauden päästä oston jälkeen, takuuna lähti läppäri huoltoon, joitain menetyksiä tuli tiedostoille ja kuville.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yli 20 vuoden ajalta cd-r ja dvd -levyille poltettuja kuvia sekä tiedostoja, yksi ulkoinen kiintolevy ja muistitikkuja. Ensimmäiseksi on hajonnut MicroSD muistikortteja, niistä ei selvästikään ole pitkäaikaiseksi varmuuskopioksi eikä niitä näköjään hajottuaan saa toimintakuntoon enää alustamallakaan.
Kiintolevykin voi hajota, yksi hajosi jo kuukauden päästä oston jälkeen, takuuna lähti läppäri huoltoon, joitain menetyksiä tuli tiedostoille ja kuville.
Ai niin ja online -palvelutkaan eivät välttämättä säily ikuisesti, ainakaan maksuttomana, esim. Geocities loppui jo 2009 muistaakseni, Photobucket kävi ahneeksi ja olisi pitänyt alkaa maksamaan, joka johti käyttäjien massapakoon alustalta, Luukku.com muuttui maksulliseksi, mikä varmaan myös johti käyttäjien massapakoon, liekö sitä enää olemassakaan, jne.
Vierailija kirjoitti:
Flash-muistit ja kiintolevyt ovat erittäin huonoja pitkäikäiseen varastointiin. Muistitikut ja -kortit menettävät käyttämättömänä jotain mitä lie muistisolun jännitettään ja kun se laskee liian alhaiseksi niin tietoa menetetään. Samalla periaatteella kiintolevyn magneettikenttä heikkenee ja tieto katoaa ja kummatkin vaatii tasaista käyttöä jotta näitä jännitteitä ja kenttiä vahvistetaan.
Osta pilvitallennustilaa Applelta tai Googlelta. Yksi vaihtoehto on hankki NAS network access storage peilaavilla levyillä ja tallentaa sinne kaikki.
En omista tietokonetta eikä puhelimeeni saa erillistä muistikorttia, joten ainoa vaihtoehto on pilvipalvelu. Käytän kahta eri palvelua varuiksi. Kun käyttää Facebookia, Instagramia yms, niin on aika typerää ajatella yksityisyyttä sitten vain pilvipalvelujen osalta.. Minulle on yks hailee, tärkeintä että kuvat ovat jossain tallessa. Parhaimmat tilaan ihan valokuvina ja laitan kansioon, edelleen.
Ensiksi säästin muistitikulle mutta sitten hankin suuremman muistilevyn jonne mahtuu 5000 tuhatta kuvaa. Pilveen en säästä kun eräs tietäväinen ystäväni selitti miten epävarmoja ne ovat ja varsinkin sen jälkeen kun eräs ystävä oli säästänyt kuvia joita ei sitten enää löytänyt. Kaikki säästää tavalla joka sopii ja johon luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flash-muistit ja kiintolevyt ovat erittäin huonoja pitkäikäiseen varastointiin. Muistitikut ja -kortit menettävät käyttämättömänä jotain mitä lie muistisolun jännitettään ja kun se laskee liian alhaiseksi niin tietoa menetetään. Samalla periaatteella kiintolevyn magneettikenttä heikkenee ja tieto katoaa ja kummatkin vaatii tasaista käyttöä jotta näitä jännitteitä ja kenttiä vahvistetaan.
Eikös ne siitä virkisty jos silloin tällöin käyttää tietokoneessa kiinni niitä tikkuja ja kortteja, katselee tai muuttaa, lisää tiedostoja sinne tms.
Multa on hajonnut ainakin yksi säännöllisesti käytössä ollut MicroSD muistikortti, autokamerassa. Tallensi, mutta video oli jotenkin aikajanaltaan epäjärjestyksessä, hyppi ajallisesti sinne tänne, häiriöitä kuvassa, eikä korjaantunut alustamallakaan. Yritin tietokoneella tyhjentääkin kortin, mutta sekään ei onnistunut. Kaikki videohäiriöt korjaantuivat uudella kortilla, joten kamera itse oli kyllä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn aina kerran kuussa kännykän kuvat läpi ja siirrän talteen ne, jotka varmasti haluan säästää (tulee karsittua samalla, ettei säilytä ihan kaikkea roskaa).
Varmuuskopiot on kovalevyllä, mutta haluaisin ne talteen myös varalta pilveen. Jos tulee tulipalo tms. niin kaikki katoaa. Kovalevyllä on kuvien lisäksi paljon tiedostoja töistä ja harrastuksista.Mutta mitä pilvipalvelua suosittelette, kun säilöttävänä on monenlaisia tiedostoja ja paljon dataa? Mietin Googlen palvelua varmana valintana (todennäköisesti luotettava ja pitkäikäinen), mutta mitä mieltä?
Meillä on Googlen palvelu. Edullinen ja helppo käyttää laitteesta riippumatta. Etenkin kuvien kanssa kiva, kun tallentuvat suoraan pilveen.
Vierailija kirjoitti:
Teen kuvakirjat merkittävistä kuvista. Poltan dvd-levylle ja lisäksi meillä on kovalevy jossa on kaksi osiota joissa on tavallaan kovalevyssä itsessään varmuuskopio jos toinen puoli kosahtaa.
Einstein.
Niin ja dvd-levyt ja kovalevy on eri rakennuksissa.