Miten te talletatte kännykän kuvat ja muut koneelle että ne säillyy jos vaikka tietokone hajoaa?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kovelvy ei hajoa vaikka joku muu osa hajoaa
Kyllä kovalevykin voi hajota.
Tulin vaan katsomaan minä vuonna aloitus on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa antaa alastonkuvansa ulkomaisille yhtiöille joita ei suomen lait edes koske, niin pilvipalvelu on hyvä vaihtoehto
Minun kuvissa ei ole mitaan mika kiinnostaisi yhtaan ketaan. Ei alastomuutta, ei laittomuuksia.
Olisit varmasti ihmeissäsi, kuinka moni henkilö on kiinnostunut esimerkiksi legginseistä. Ei siihen alastomuutta tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Muistitikut ja ulkoiset kovalevyt ei maksa nykyään mitään.
Pilvipalvelut on tallennustilaa ulkomailla, hölmö olet jos luulet niiden olevan jotain ikuisia tallennuspaikkoja.
Muistitikutkin voivat korruptoitua. Aina useampi säilytyspaikka tärkeille asioille!
Vierailija kirjoitti:
Pilvipalvelut on tallennustilaa ulkomailla, hölmö olet jos luulet niiden olevan jotain ikuisia tallennuspaikkoja.
Ja kenellä on kaistaa niin paljon, että teratavuja voisi johki pilveen siirrellä järjellisessä ajassa?
Vieläkö joutuu muuten maksamaan Teosto-maksun kautta vaikkapa Jari Sillanpäälle piiloveroa, jos ostaa ulkoisen kovalevyn? Vai onko tästä Teosto-maksusta jo saatu luovuttua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa antaa alastonkuvansa ulkomaisille yhtiöille joita ei suomen lait edes koske, niin pilvipalvelu on hyvä vaihtoehto
Nii on
ja mitään korvausta et saa
jos kuvat "vuotaa nettiin"
joskus välillä niiden salaus murretaan ja se on voi voi shitte
Suurimmalla osalla kuvat ovat jotain maisema- ja pizzakuvia Italian matkalta ym. tavallista. Pilvipalveluissa on puolensa ja myös yritykset käyttävät sellaisia. Mielummin näen ne pizzakuvani netissä kuin menetän ne kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kuvissa ei ole mitaan mika kiinnostaisi yhtaan ketaan. Ei alastomuutta, ei laittomuuksia.
Olisit varmasti ihmeissäsi, kuinka moni henkilö on kiinnostunut esimerkiksi legginseistä. Ei siihen alastomuutta tarvita.
No siinapahan sitten on. Jos minun kinttukuville haluaa runkuttaa niin ihan vapaasti.
Oikeasti tärkeät kuvat vaikka valokuvakirjaan. Sen lisäksi pilveen, ulkoiselle kovalevylle tms. Mikä nyt itsestä tuntuu parhaalta. Kännykällä otetut kuvat tallentuvat monella automaattisesti pilveen (esim Google kuvat), jolloin sen eteen ei tarvitse itse tehdä mitään.
Kuvat menee maksulliseen pilveen, yrityksen tositteet ja muu tärkeä kahdelle ulkoiselle kovalevylle.
Minulla on oma pilvi joka liittyy asiaan. Se on vähän outo ja kesäpäivinä saatan nähdä sen muuten pilvettömällä taivaalla. Talvella ei tiedä.
Lähetän ne puhelimesta sähköpostiini.
En ole ikinä saannut siirrettyä ainuttakaan kuvaa kännykästä koneelle koska ne ohjelmat ei toimi. Joku voisi selittää miten se onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Pilvi on epävarma, sehän on ihan sama kuin palvelin jossain isossa palvelinsalissa eli kun yksi käämi kärähtää, katoaa kuvat eikä välttämättä ole mitään iloa varmuuskopioista.
Tää. Enkä luottaisi kun jonkun toisen osapuolen pilvi se kuitenkin on eikä omassa hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Muistitikusta et ole kuullut?
Itselläni mennyt moni muistitikku itsestään käyttökelvottomaksi. Ovat täysin epäluotettavia.
Digikuvat on tyhmiä katsella postimerkin kokoisesta ruudusta, sanoisin koko nykyistä kuvauskulttturia kuvan alennustilaksi. Kuka katsoo kännykällä otettuja kuvia kuin kerran, kaksi, jollei ole rakastunut kuvan kohteeseen? :)
Muutenkin kaikki mitä älypuhelimella tehdään, näyttäisi olevan sellaista puolihuolimatonta, ja kuvia vain vilkaistaan. Ei riitä visuaalisille tyypeille kuten minä.
Itse en ole kovin innostunut, jos joku haluaa kännykältä näyttää jotain maisemakuvaa tai vastaavaa. Tylsää.
Itse teetän Ifolorilla kopiot niistä kuvista, jotka haluan säilyttää eräänlaisina maamerkkeinä perhehistoria, liimaan ne albumiin ja laitan niihin kuvatekstit. Osan haluan mustavalkoisina, siis jo ottovaiheessa otettuna kunnon kameralla, osa värikuvina. Osa normaalikokoisina, osa isoina.
Digikuvat voi hyvin olla säilössä koneella ja varalla muistitikulla, jos printtivärikuvat rupeaa haalistumaan, mutta en niitä kyllä sieltä katsele. Albumia voi näyttää perheenjäsenille ja itsekin katsella.
Myös vanhempien vanhoja albumeja on kiintoisaa välillä katsella, elämää 70 vuoden takaa. Kuka katselee teidän digikuvianne 70 vuoden päästä? Onko edes sähköä?
Ja yleensä otan tai perheenjäsenet ottaa kuvat oikeilla kameroilla, ei kännykkäkameralla. Pojalla on filmikameroitakin, joilla saa vähän eri sävyjä.
On kumma miten tärkeässä roolissa nykyään kuvaaminen on vaikka niitä kuvia katsotaan vain hetki, niillä ei tunnu sittenkään olevan paljon arvoa. Jotkut nuoret koulussa sanoi ottavansa noin 20 kuvaa päivässä jakoon. Huoh!
Varmuuskopiot 2 irrallisella kovalevyllä, toinen mökillä toinen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten olet ottanut niin tylsiä kuvia?
Teen kuvakirjat merkittävistä kuvista. Poltan dvd-levylle ja lisäksi meillä on kovalevy jossa on kaksi osiota joissa on tavallaan kovalevyssä itsessään varmuuskopio jos toinen puoli kosahtaa.