Onko joku jäänyt kiinni pettämisestä tms S-kortin/K-plussatiliotteen ansiosta?
Mitä olet itse, tai joku muu, mokannut, eli käyttänyt väärällä ostoshetkellä K/S-korttia jolloin puolisosi on nähnyt mitä olet salaa ostanut?
Ei tarvitse olla pettämistasoista dramatiikkaa, voi olla pienempi, nolokin juttu.
Kommentit (44)
aapee täällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tosi spesifiä tilannetta haetaan :D Mistä lähtöisin?
Ihan muuten vain kyselen :) Eli ei sen kummempaa syytä. Enkä ole Iltiksen toimittajakaan.
Tai no. Tuli mieleen siitä kun tänään kaupassa perheenisä osti isot ostokset selkeästi lapsiperheelleen, ja nappasi lopuksi kondomipaketin ja vilkaisi sivuilleen ihmeellinen ilme naamallaan. Maksoi s-kortilla. Niin lähti mielikuvitus laukkaamaan, että siellä se vaimo sitten tsekkailee ostoksia ja toteaa kondomipakettiostoksen, näin pikkujoulu aikaan.
On mulla joo köyhä elämä :) mutta näillä mennään.
Mielikuvituksesi alkoi laukkaamaan jo heti, kun näit sen kondomipaketin ja kuvittelit, että mies katseli ihmeellisesti sivuilleen.
Monessa vakisuhteessa käytetään kondomia joko pysyvänä tai väliaikaisena ratkaisuna. Lisäksi lapsiperheessä saattaa olla teinejä, joille kondomeja voidaan hankkia.
Eipä silti, kyllähän minuakin on jostain syystä hymyilyttänyt aina välillä ostaessani kondomeja tavallisten ostosten seassa, jos vaikka kassa on ap:n kaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en näe muiden perheenjäsenten tekemiä ostoja.
Mutta semmoinen on käynyt, että mies sanoi töissä olleen kiireinen päivä ja antoi x syyn miksi meni ylitöiksi. Ja kuitenkin oli käynyt ko. päivänä prismassa ostoksilla. Kauppa ei edes ole työpaikan lähellä, vaan sinne on ihan asioikseen mentävä.
Tässä vaiheessa minulla oli jo ennestään vahva epäilys toisesta naisesta. Tämä vain vahvisti sitä.
Enpä viitsinyt asiasta mitään sanoa. Koska ero tuli joka tapauksessa.
Lopetti s etukortin käytön, kun ilmoitti haluavansa eron.Miksi jengi ei maksa niitä päivänvaloa kestämättömiä ostojaan käteisellä? Toki muut normaalit kaurapuurot, saippuat ja jauhelihat voi höylätä s-kortilla mutta ne skordarit ja ruusupuskat sivuhoidolle kannattaisi maksaa riihikuivalla? Ollaanko niin bonususkollisia? :)
Joskus ostan jotain karkkiostojani käteisellä "salaa" ettei mieheni nää ihan kuinka paljon syön karkkeja :) Ja sama jos ostan kalliimpia meikkejä, vaikka hassua sikäli, että omia rahojanihan mä tuhlaan, mutta en viitsi alleviivata sitä että ostan 32 euron huulipunan, kun Lidlistä saisi parilla egelläkin huulipunan :)
Minkä takia naiset salailee ostoksiaan? Eiköhän se ole ihan oma asia mihin rahansa käyttää, jos ne itse ansaitsee. Ei tarvitse nöyristellä ollenkaan.
Siksi ettei jaksa kuunnella sitä huokailua että miksi ostat 32 euron huulipunan kun Lidlistä saat 3 eurolla saman, tyyliin. Vaikka omiaan henkilö tosiaan tuhlaisikin. Ei sitä joka pennin puupyörylästä tarvitse olla tilivelvollinen jos itse kykenee elämänsä rahoittamaan.
Ja olen ymmärtänyt että kotirouva-perheissäkin aviomies antaa taskurahaa vaimolleen jonka voi törsätä, ns. huulipunarahana, eikä vaimo ole näistä pikku ostoistaan tilivelvollinen vaikka ostaisi jäätelöä koko rahalla itselleen.
Käsittääkseni ihan kehitysvammaisten kodeissakin asukkailla on erillinen viikkoraha käytäntö, eli sen voi käyttää mihin vain. Omasta eläkkeestään se on otettu mutta se on sitä hupirahaa, josta ekana on maksettu hoitomaksut, lääkkeet jne päältä pois.
Että kai nyt normaalilla työssäkäyvällä kansalaisellakin jotain pientä yksityisyyttä saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plussakortilla ei ainakaan enää näe, missä ja millä summalla on maksanut. Tuo muuttui jo varmaan joku vuosi sitten. Nykyään on tosi hankala seurailla mitä koko perheen ostosten yhteismäärä on. Ennen näin pääkortin omistajana missä, milloin ja millä summalla oli ostettu. Nykyään näkee vain päättyneen kuukauden kokonaissumman. Pystyn näkemään muiden korteista ainoastaan sen, millä kortilla on käytetty kertynyttä plussarahaa ja milloin.
S-kortilla pystyn näkemään ostopaikat ja summat muiden ostoksista sovelluksesta.
Minulla on siis molemmista perheen pääkortit, muilla on rinnakkaiskortit.
Olin joskus ketjuhotellissa respassa töissä. Melkeimpä asiakkaasta pystyi arvioimaan ollaanko joron jäljillä. Käteismaksu ja ihmeellinen pälyilevä ilme ja kyräily respassa. Toki näitä kärähtäjiäkin oli, pieni paikkakunta jossa kaikki tunsi toisensa, eli kyllä ihmiset aika paljon näissä mokaa. Maksetaan perheen yhteiskortilla joku epämääräinen hotellikeikka josta kärähdetään.
Tiedän tapauksen jossa mies pihinä ihmisenä oli ottanut siivoojan kärrystä näitä kerta-annos saippuapusseja ja tunki taskuunsa ne. Unohti ne sinne. Kotona vaimo oli parin viikon kuluttua laittanut pyykkiin keväällä talvitakkeja ja löytänyt hotelliketjun saippuoita miehen taskusta. En tiedä käytetäänkö näitä enää missään, kertistuotteet on kalliita, tästä on jo aikaa.
Toivottavasti en koskaan osu sun hotelliin, kun seuraat asiakkaiden yksityiselämää kuukausienkin päästä hotelliyöstä ja retostelet sillä netissä.
Siitä on jo vuosia.
- se hotellirespatyttö
Vierailija kirjoitti:
aapee täällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan muuten vain kyselen :) Eli ei sen kummempaa syytä. Enkä ole Iltiksen toimittajakaan.
Tai no. Tuli mieleen siitä kun tänään kaupassa perheenisä osti isot ostokset selkeästi lapsiperheelleen, ja nappasi lopuksi kondomipaketin ja vilkaisi sivuilleen ihmeellinen ilme naamallaan. Maksoi s-kortilla. Niin lähti mielikuvitus laukkaamaan, että siellä se vaimo sitten tsekkailee ostoksia ja toteaa kondomipakettiostoksen, näin pikkujoulu aikaan.
Mielikuvituksesi alkoi laukkaamaan jo heti, kun näit sen kondomipaketin ja kuvittelit, että mies katseli ihmeellisesti sivuilleen.
Monessa vakisuhteessa käytetään kondomia joko pysyvänä tai väliaikaisena ratkaisuna. Lisäksi lapsiperheessä saattaa olla teinejä, joille kondomeja voidaan hankkia.
Eipä silti, kyllähän minuakin on jostain syystä hymyilyttänyt aina välillä ostaessani kondomeja tavallisten ostosten seassa, jos vaikka kassa on ap:n kaltainen.
No jos ne Sulttaanit tungetaan häveliäästi naama punoittaen johonkin jauhelihapaketin ja sämpyläpussin väliin, ja kaalikerä päälle, niin kyllä siinä jotain vilunkia on. Tässä voi käydä ihan mokakin kassalla, vanhasta tottumuksesta maksaa s-kortilla kun ei hoksannut maksaa rahalla. Ja näin ollen ostoista jää merkintä perheen bonuskirjanpitoon.
Teineille kondomeja? Tähän sanoisin kahden aikuisen lapsen äitinä, että jos teini ei itse uskalla kumejaan ostaa, eiköhän kannata vielä odotella "niihin hommiin" ryhtymistä! Huvtittava ajatuskin, että nuo olisivat joskus pyytäneet mua tuomaan Sulttaaneita kaupasta :DDDD
No minä ainakin jätin S-etukortin vinguttamatta aina kun olin pahoilla teillä hotellissa, ravintolassa tai väärässä suunnassa olevassa kaupassa. Alkeellinen moka, jos bonusten takia jäisi kiinni. Nyt ei tarvitse enää salailla, kun olemme eronneet.
Tapailin varattua joka bongasin Tinderistä. Oli maksanut kyseisen sovelluksen yhteisellä luottokortilla. No,erohan siitä tuli kun taisi olla tarkkailun alla jo muutenkin. Terveisiä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta semmoinen on käynyt, että mies sanoi töissä olleen kiireinen päivä ja antoi x syyn miksi meni ylitöiksi. Ja kuitenkin oli käynyt ko. päivänä prismassa ostoksilla. Kauppa ei edes ole työpaikan lähellä, vaan sinne on ihan asioikseen mentävä.
Tässä vaiheessa minulla oli jo ennestään vahva epäilys toisesta naisesta. Tämä vain vahvisti sitä.
Lopetti s etukortin käytön, kun ilmoitti haluavansa eron.Miksi jengi ei maksa niitä päivänvaloa kestämättömiä ostojaan käteisellä? Toki muut normaalit kaurapuurot, saippuat ja jauhelihat voi höylätä s-kortilla mutta ne skordarit ja ruusupuskat sivuhoidolle kannattaisi maksaa riihikuivalla? Ollaanko niin bonususkollisia? :)
Joskus ostan jotain karkkiostojani käteisellä "salaa" ettei mieheni nää ihan kuinka paljon syön karkkeja :) Ja sama jos ostan kalliimpia meikkejä, vaikka hassua sikäli, että omia rahojanihan mä tuhlaan, mutta en viitsi alleviivata sitä että ostan 32 euron huulipunan, kun Lidlistä saisi parilla egelläkin huulipunan :)
Minkä takia naiset salailee ostoksiaan? Eiköhän se ole ihan oma asia mihin rahansa käyttää, jos ne itse ansaitsee. Ei tarvitse nöyristellä ollenkaan.
Siksi ettei jaksa kuunnella sitä huokailua että miksi ostat 32 euron huulipunan kun Lidlistä saat 3 eurolla saman, tyyliin. Vaikka omiaan henkilö tosiaan tuhlaisikin. Ei sitä joka pennin puupyörylästä tarvitse olla tilivelvollinen jos itse kykenee elämänsä rahoittamaan.
Ja olen ymmärtänyt että kotirouva-perheissäkin aviomies antaa taskurahaa vaimolleen jonka voi törsätä, ns. huulipunarahana, eikä vaimo ole näistä pikku ostoistaan tilivelvollinen vaikka ostaisi jäätelöä koko rahalla itselleen.
Käsittääkseni ihan kehitysvammaisten kodeissakin asukkailla on erillinen viikkoraha käytäntö, eli sen voi käyttää mihin vain. Omasta eläkkeestään se on otettu mutta se on sitä hupirahaa, josta ekana on maksettu hoitomaksut, lääkkeet jne päältä pois.
Että kai nyt normaalilla työssäkäyvällä kansalaisellakin jotain pientä yksityisyyttä saa olla.
OT mutta paljonko tällainen kotirouvan "huulipunaraha" on esim. kuukausitasolla? Kymppejä? Satasia? Siis jos ei puhuta mistään miljonääriperheistä vaan ihan tavis perheistä? Antaako mies sen pyytämättä vai pitääkö vaimon anoa sitä jotenkin erikseen?
Aina joutunut elämänsä kustantamaan, niin oispa hienoa heittäytyä tuollaiseksi kotirouvaksi niin ei tarvitsisi huolta kantaa ja saisi viikkorahaakin.... Ei kai sitä tosissaan osaisi enää heittäytyä noin mutta ajatuksena mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin varattua joka bongasin Tinderistä. Oli maksanut kyseisen sovelluksen yhteisellä luottokortilla. No,erohan siitä tuli kun taisi olla tarkkailun alla jo muutenkin. Terveisiä vaan!
Kaverille kävi näin: löysi pyykätessään miehen taskusta alusasuliikkeen kuitin, jossa oli ostettu käteisellä noin 200 euron edestä ostoja. Vaimo (siis kaverini) ensin oli hyvillään että ihanaa, kerrankin mies muistaa hänen synttärinsä jollain kivalla. Synttärit olivat noin 2 kuukauden päästä. Ajatteli vielä että kiva kun mies on kerrankin ollut ajoissa liikkeellä eikä tule aina sitä hätäpäissään ostettua 5 euron pirkka-ruusu-puskaa, minkä vielä monasti unohtikin.
Synttärit tulivat ja alusasusettiä ei näkynyt. Tällä kertaa ei tullut sitä vitosen pirkka-puskaakaan. Mies oli totaalisesti unohtanut. Kuittilöydöstä oli sen verran jo aikaa ettei vaimo voinut enää kysellä että mikäs se alusasukuitti oli jonka pyykätessä löysi. Eli varmasti mennyt toiselle naiselle. Alkoi seuraamaan miestään ja kärähtihän hän vielä samana vuonna.
Eli mies ei mokannut s-bonusten kanssa kun osti rahalla, mutta teki virheen säilyttäessään kuittia liian huolettomasti. Kuittia säilytti varmaan siksi jos olisi esim. väärän koon takia tarvinnut palauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plussakortilla ei ainakaan enää näe, missä ja millä summalla on maksanut. Tuo muuttui jo varmaan joku vuosi sitten. Nykyään on tosi hankala seurailla mitä koko perheen ostosten yhteismäärä on. Ennen näin pääkortin omistajana missä, milloin ja millä summalla oli ostettu. Nykyään näkee vain päättyneen kuukauden kokonaissumman. Pystyn näkemään muiden korteista ainoastaan sen, millä kortilla on käytetty kertynyttä plussarahaa ja milloin.
S-kortilla pystyn näkemään ostopaikat ja summat muiden ostoksista sovelluksesta.
Minulla on siis molemmista perheen pääkortit, muilla on rinnakkaiskortit.
Olin joskus ketjuhotellissa respassa töissä. Melkeimpä asiakkaasta pystyi arvioimaan ollaanko joron jäljillä. Käteismaksu ja ihmeellinen pälyilevä ilme ja kyräily respassa. Toki näitä kärähtäjiäkin oli, pieni paikkakunta jossa kaikki tunsi toisensa, eli kyllä ihmiset aika paljon näissä mokaa. Maksetaan perheen yhteiskortilla joku epämääräinen hotellikeikka josta kärähdetään.
Tiedän tapauksen jossa mies pihinä ihmisenä oli ottanut siivoojan kärrystä näitä kerta-annos saippuapusseja ja tunki taskuunsa ne. Unohti ne sinne. Kotona vaimo oli parin viikon kuluttua laittanut pyykkiin keväällä talvitakkeja ja löytänyt hotelliketjun saippuoita miehen taskusta. En tiedä käytetäänkö näitä enää missään, kertistuotteet on kalliita, tästä on jo aikaa.
Toivottavasti en koskaan osu sun hotelliin, kun seuraat asiakkaiden yksityiselämää kuukausienkin päästä hotelliyöstä ja retostelet sillä netissä.
Saippuamies linjoilla?
Kaverin mies otti plussat talteen, kun maksoi hotellihuoneen omalla kortillaan. Piheys ei kannattanut ja johti eroon. Tästä on vuosia, mutta silloin ne näki ketjuttain, että mistä kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo käytti joka kuukausi käteistä johonkin. Epäilin hänellä olevan jotakin sutinaa, kun oli muutakin käytöstä. Epäilin häntä pettämisestä ja sanoin hänelle siitä. Nyt ei tee käteisnostoja ja moni muukin käytöshäiriö on palautunut normaaliksi. Tarkistin yhdessä vaiheessa plussaostokset. Ne saa lajiteltua hygieniatuotteisiin, mutta en löytänyt sieltä mitään ihmeellistä. Ehkä varasti kortsut mun laatikosta, kun kävivät vähiin yllättäen.
Itselleni ei tulisi mieleenkään kytätä toisen plussaostoksia, enkä muutenkaan haluaisi olla suhteessa, jossa vahditaan toisen liikkeitä ja tarkistellaan eri tavoin, että toisella on ns puhtaat jauhot pussissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aapee täällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ne Sulttaanit tungetaan häveliäästi naama punoittaen johonkin jauhelihapaketin ja sämpyläpussin väliin, ja kaalikerä päälle, niin kyllä siinä jotain vilunkia on. Tässä voi käydä ihan mokakin kassalla, vanhasta tottumuksesta maksaa s-kortilla kun ei hoksannut maksaa rahalla. Ja näin ollen ostoista jää merkintä perheen bonuskirjanpitoon.
Teineille kondomeja? Tähän sanoisin kahden aikuisen lapsen äitinä, että jos teini ei itse uskalla kumejaan ostaa, eiköhän kannata vielä odotella "niihin hommiin" ryhtymistä! Huvtittava ajatuskin, että nuo olisivat joskus pyytäneet mua tuomaan Sulttaaneita kaupasta :DDDD
Luulisi että kassatytöllä 19vee olisi naurussa pitelemistä kun Seppo 55 v ostaa perheensä ruokaostokset: jauhelihaa, lasten vaippoja, lauantaimakkaraa, sämpylää, tomaatteja, suolaa ja vanukkaita... ja kaiken seassa olisi piilotettuna joku kordaripaketti. Ostokset tämä Seppo maksaa käteisellä, ja hermostuksissaan kolikotkin vierivät lattialle, hikikarpalot kihoavat otsalla ja maski on naamalla ettei niin helposti tunneta. Ja Seppo pakkaa ostot huolellisesti kauppakassiin ja tarkkana miehenä ottaa kordarit povariinsa ettei ne penteleet vaan unohdu sinne ostosten sekaan.
Ei ole heikkohermoisten touhua, kuvittelen. Jo pelkkä tuo kordarien hankintareissu, siinä pitää ottaa monta asiaa huomioon eikä flaksi ole mitenkään taattu. Voi olla ettei se konttorin Pipsa tänäkään vuonna lämpene, kun ei ole 20 vuoteenkaan lämmennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en haluaisi olla suhteessa, jossa toinen valittaa jostain huulipunan hinnasta ja miksei osteta Lidlin huulipunaa. Yleensähään en haluaisi olla suhteessa, jossa toisen tekemisiin jatkuvasti puututaan ja valitetaan milloin mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tindermaksut eivät näy tinder-nimellä. Ne voi maksaa paypalilla ja näkyy vain epämääräinen spple-ostos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyttäättekö oikeasti toistenne ostoksia tuolla lailla? Itse ainakaan en jaksaisi sellaisessa suhteessa olla.
Paljon ostoksia prismasta. Vehtaa varmaan jonkun kassan kanssa.
Miehen työt usein venyi iltaan tai paljon työmatkoja. Vaimo ihmetteli ostoksia pikku K-marketissa , kaukana työpaikalta. Semmoisia korsut ja röökiaski tyylisiä summia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo käytti joka kuukausi käteistä johonkin. Epäilin hänellä olevan jotakin sutinaa, kun oli muutakin käytöstä. Epäilin häntä pettämisestä ja sanoin hänelle siitä. Nyt ei tee käteisnostoja ja moni muukin käytöshäiriö on palautunut normaaliksi. Tarkistin yhdessä vaiheessa plussaostokset. Ne saa lajiteltua hygieniatuotteisiin, mutta en löytänyt sieltä mitään ihmeellistä. Ehkä varasti kortsut mun laatikosta, kun kävivät vähiin yllättäen.
Ilmainen vinkki: jos palauttaa kotoaan tyhjät panttipullot, niistä saadut kolikot voi ottaa erikseen ja NIILLÄ maksaa skordarit käteisellä. En usko että kukaan kyttäävä puoliso olisi niin kalkkyyli-hai, että tuonkin ottaisi huomioon, eli siis muistaisi että paljonko tyhjiä pulloja/tölkkejä on eteisen kaapissa. Toki vaimo voi puistoista kerätä tyhjiä ja täten puolison on mahdoton päästä jyvälle kun vaimo saa niistä palautusrahaa joilla kustantaa skordarinsa. Toki nykyään niin paljon ulkomaantuontia, että puistoissa monasti vain pantittomia. Toki tilanne paranemaan päin: verottaja alkanut kiinnittää huomiota Saksasta tilattuihin alkoholeihin joten kotimaasta tehdyt alkoholiostot lisääntyvät.
Monia nolottaa ostaa kortsuja. Ei siihen pälyilyyn muuta syytä tarvita.
Kyllä aviossa olevat ihmisetkin voivat keskenään käyttää kondomeja. Kaikille ei sovi esimerkiksi hormonaalinen ehkäisy. Vaikkapa synnytyksen jälkeen kondomit ovat yleensä tarpeen, kun ei sitä uutta kierukkaa siellä synnytyssalissa asenneta.
Parempi olisi olla tekemättä tuollaisia ihme päätelmiä, kun ei asiasta tai ihmisestä mitään tiedä.