Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut asuvat koko elämänsä samassa kylässä, jopa samassa talossa

Vierailija
01.12.2022 |

Mitä se sellainen on?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MGTOW

Vierailija
2/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän elämäänsä.

Onko se sinulle suurikin "ongelma"?

Oletpa surullinen tapaus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkauskollisuutta. Kaikki eivät lentele Uuteen Seelantiin ja Tiranaan saadakseen huomiota!

Vierailija
4/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oma ihana maksettu mökki unelmapaikalla,niin mihin siitä pitäis lähteä jos siellä tuntee itsensä onnelliseks ? 

Vierailija
5/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljelyä se sellainen on. Maatilaa ei noin vain pakata muuttoautoon, vaikka haluttaisikin vaihtaa maisemaa.

Vierailija
6/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tämä tila on suvussa muutaman sata vuotta ollut

Vierailija
7/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten minä. Olen asunut koko ikäni samassa kylässä ja samassa talossa. Kylä on kylläkin aika suuri: Helsinki.

Vierailija
8/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari helsinkiläistä tuttua, joilla ikää jo yli 65v ja asuneet koko ikänsä samassa talossa, yksi jopa samassa asunnossa. En ole koskaan miettinyt, että siinä olisi jotain outoa. Jotkut kiintyvät kotikonnuihinsa Töölössä tai Eirassa.

Vierailija
9/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele, ja sit jotkut länkkärit menevät tuonne maailmalle "hienosti matkustelemaan eksoottisissa paikoissa" ja sitten vähättelevät ihmisiä, jotka eivät koskaan pääse kotoa mihinkään. 

Vierailija
10/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten minä. Olen asunut koko ikäni samassa kylässä ja samassa talossa. Kylä on kylläkin aika suuri: Helsinki.

Tarkoitat kai, että aika pieni. Maailman mittakaavassa.

Vierailija
11/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattele, ja sit jotkut länkkärit menevät tuonne maailmalle "hienosti matkustelemaan eksoottisissa paikoissa" ja sitten vähättelevät ihmisiä, jotka eivät koskaan pääse kotoa mihinkään. 

Tarkoitat kai, että menevät jatkuvasti tuhoamaan maapalloa. Ja sitten vinkuvat kuin pienet porsaat, että miksei kukaan ajattele ilmastonmuutosta, mokomat juntit!

Vierailija
12/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on nurkkapatriootteja.

Vierailija
13/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat kai, että aika pieni. Maailman mittakaavassa.

Kyläksi Helsinki on suuri. Kaupunkina pieni. Ja kylästähän tässä oli kyse

Vierailija
14/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ei yleensä ole tarve hävetä villiä historiaansa ja peittää jälkiään muuttamalla jatkuvasti.

Vierailija
15/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä on, jotka eivät uskalla muuttaa ikinä muualle ja pysyvät samalla paikkakunnalla, jopa samassa talossa. Elämänkokemukset jäävät köyhiksi.

Vierailija
16/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

viherdemarit paniikissa miten 1700 luvulta olevat omistukset voidaan ENNALLISTAA ilman korvauksia nykyisille omistajille. onneksi kepu edes kosmeettisesti yrittää vastustaa. se on varma jos tätä tilaa tulevat pakko suojelemaan  siinä lähtee moni itu hippi mulla ei menetettävää. ennen kunnioitin suomea.

Vierailija
17/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuota miettinyt paljon, että miten joku pystyy tuohon? Tosin itse olen täysin toista ääripäätä eli muutan jatkuvasti ja en oikeasti edes vitsaile tuolla jatkuvuudella. Olen nykyisessä asunnossa asunut vuoden, vähän kuin pakon sanelemana ja olen todella ahdistunut ja ärsyyntynyt. Olen toki todella iloinen ja onnellinen heidän puolestaan, jotka pystyvät asumaan samassa paikassa pidempään ja ehkä hieman kateellinenkin siitä, että ovat tyytyväisiä elämäänsä noin. Tällä hetkellä asun Berliinissä, mutta toiveena olisi muuttaa viimeistään puolen vuoden sisällä Müncheniin tai vaihtaa maata. Suomi ei ole vaihtoehto. Miehiä ei yllättäen ole, koska olen näin eläväinen ja jatkuvasti menossa.

Vierailija
18/23 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitoutumiskykyä, turvallisuuden tunnetta ja juuret ihmiselle. En sano, että ihmisen on pakko asua samassa paikkaa samassa talossa koko elämää, mutta on sellainen tietynlainen pysähtyminen terveellisempää, kuin muuttaa 6 kertaa vuodessa. Lähipiirissä yksi "muuttolintu", jolla elämä mukana purkamattomissa muuttolaatikoissa, mitään pysyvää hänellä ei kauheasti tunnu olevan elämässä muutenkaan. Sitä vierestä katselleena sanoisin, että ihan hyvä jos ihmiset osaavat pysyä paikoillaankin ja kotiutua johonkin paikkaan. Se on oikeastaan aika ihanaa sitoutua johonkin. Ei talosta tule kotia, eikä suhteista parisuhteita, jos ei niihin osaa "jämähtää" terveellä tavalla ja nähdä ajan ja kausien muutokset. Minusta on ihanaa rakentaa elämä pysyvän paikkakunnan ja kodin ympärille eikä niin että muuttaisin vaihtuvien työpaikkojen mukana. Osalle voi toki sekin sopia.

Vierailija
19/23 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin vuokra-asuntoja ja hakutuloksissa oli asunto samasta kerrostalosta jossa asuin lapsena 1978 - 82 (olin 4-8v), samasta kerroksestakin ja nähtävästi vain parin asunnon päässä siitä missä me silloin asuttiin. Asunnossa oli vielä paljon alkuperäistä jäljellä, kun katselin meidän silloin ottamia valokuvia, keittiön ruskeat kaakelit, keittiökalusteiden ovet oli maalattu, mutta vetimet oli edelleen samanlaisia ruskeita pyöreitä, tiskipöydän valo oli edelleen samanlainen, sähköliesikin oli samannäköinen, lieköhän tosiaan alkuperäinen 1978 vai uusittu jossain vaiheessa samanlainen tilalle, mene tiedä. Suorastaan kauhistutti että tällaisia aikakapseleita on vielä olemassa!

Jos joku tietysti olisi asunut siinä koko tämän ajan, tietämättä muusta, ei varmaan ihmettelisi yhtään.

Vierailija
20/23 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agraarikulttuuria?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme