Storytel ja muut törkeät hinnankorotus
Ymmärrän, että yritystenkin kustannukset nousevat tällä hetkellä mutta Storytel veti kyllä pohjat ilmoittamalla tänään 35 % hinnan korotuksesta vanhoille asiakkaille. Tähän verrattuna Carunan noin 4 % korotus tuntuu suorastaan halvalta.
Tuliko muille samanlainen? Mitä muita törkeitä hinnankorotuksia on ollut?
Ilmoitin muuten asiakaspalveluun, etten hyväksy korotusta ja perun tilaukseni, jos korotus toteutuu. Suosittelen samaa muillekin,
Kommentit (37)
Bookbeat hyvä itselle 14,99€/kk ja 100h saa lukea e-kirjoja ja kuunnella, riittää hyvin tuo määrä, 20 tuntia tulee käytettyä viikossa.
Vaihdoin Storytellin rajoittamattoman hieman halvempaan (mutta saman hintaiseen kuin Bookbeatin) 100h/kk tilaukseen. Tunnit riittää. Jos nostavat myös tuon hintaa, vaihdan palveluntarjoajaa.
Huono päätös Storytell. Vanhoja luotettu ja asiakkaita pitäisi arvostaa vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoin Storytelin tilaukseni samantien. Kiitos mukavista hetkistä ja hyvästi. Olen tuolla palvelussa ollut e-kirjojen lukija, harvemmin kuuntelen kirjoja. Kirjastossa on jonkinverran tarjontaa e-kirjoista, mutta tarjonta on ainakin vielä suht ankeaa. Harmittaa vietävästi, mutta 35% korotus oli liikaa. Täytyy tutustua tuohon Elisaan, kiitos vinkistä! Mieluiten luen ruotsiksi, toivottavasti niitäkin olisi siellä tarjolla (tämä on ollut yksi syyni käyttää nimenomaan Storytelia).
Nextoryssa ja Bookbeatissa on myös ruotsiksi (ja englanniksi). Jos et ole vielä käyttänyt niiden kokeilujaksoja, niin kokeile seuraavaksi.
Itse maksan kuukauden tai pari silloin tällöin, ja usein tulee tarjouksia vanhoille asiakkaille kun on pitänyt taukoa. Bookbeat mainosti syksyllä pitkään 0,10e/20h/kk -pakettia. Kirjaston e-kirjoja ja äänikirjoja en jaksa edes jonottaa, vaan luen paperikirjoja silloin kun ei ole mitään tilausta.
Peruutin tilaukseni, ehkä palaan vanhan kunnon kirjaston asiakkaaksi. Tuleepa samalla ulkoiltua, kun sinne kävelee. Ja matkalla kuuntelen musiikkia, en kirjaa.
Aion peruuttaa tilaukseni. Korotus on kohtuuton. Voisin kokeilla tuota bookbeat 100 h kuukaudessa.
Tämä ei liity Storyteliin, mutta muuten tuntuu, että hinnat ovat nykyisin ihan epäsuhtaisia. Kaupassa mietin raaskinko ostaa jonkin joululehden, tilaanko Adlibriksestä kirjan, paljonko kansalaisopiston kurssi maksaa jne. ja sitten tajuan, että jollain lehden hinnalla saa tyyliin neljä maitopurkkia ja kansalaisopiston koko vuosi on suurin piirtein yksi yhtään isompi ostosreissu ruokakauppaan. Muu kuin ruoka, sähkö ja polttoaineet alkavat tuntua kohta suorastaan edullisilta...
Ilmoitus tuli eilen ja peruin tilaukseni samantien. Muutenkin oli jo ärsyttänyt aiemmin, että kaikki edut oli suunnattu uusille tilaajille.
Palaan takaisin kirjaston ja ylen podcastien pariin.
Vaihtoehtona on halvempi premium-tilaus. Kattaako se kaiken tarjonnan, kaikki kirjat, ja vain lukuaikaa on rajoitettu. Miten 100 tunnin käyttöaika lasketaan, jos lukee vain e-kirjoja?
Mä vaihdoin siihen sataan tuntiin, mutta voi olla että pian lopetan kokonaan. Muutenkin oon ajatellut että on liian kallis.
Mulle äänikirjapalvelu on ihan ehdoton, paperikirjaan en ole jaksanut tarttua aikoihin vaikka lapsena olin melkoinen lukutoukka. Nyt sekä kuuntelen että luen e-kirjoja noin 80 tuntia kuukaudessa, lenkkeilykin on nykyään kivaa ja matkat pidentyneet kun kuulokkeissa hyvä kirja, musiikkia en tykkää kuunnella ollenkaan. Kaikki uutuudet saa luettavaksi saman tien eikä kirja jää sen jälkeen keräämään pölyä hyllyyn eikä tarvitse jonottaa kirjaston jonossa, ei mielestäni edes kallista, bookbeat itsellä käytössä enkä tästä luovu.
Huono ratkaisu Storytelliltä! Vaihdoin Elisan vastaavaan palveluun.
Mä en koskaan oo tykännyt storytellistä, bookbeatiä käyttänyt, mutta siinä poistettiin rajaton kuuntelu mahis nyt hintojen noustua. Muttä tosta alla olevasta linkistä/loppuosan koodilla uudet tyypit saa 60päivää Bookbeatiä. ja sieltä saa monesti tilausta peruessa jonkun kivan tarjouksen jos jatkaa 😄 httpss://www.bookbeat.fi/kutsu-ystava?campaign=BBASTJF2
Torrenttaamalla ne saa ilmaiseks
i
Bookbeatissa saa kuunnella maksimissaan 150 h/kuukaudessa. Sieltä ei saa siis edes rahalla kuunnella enempää.
Minulla oli ennen rajaton, mutta hinta nousi sen verran reilusti, että otin 100 h/kk. Sitten rajaton lopetettiin kokonaan. Sadan tunnin jälkeen saa ostaa kahdesti 25 h/kk lisää ja enempää ei saa. Bookbeatilla samat paskat selitykset korotuksille näköjään kuin storytellilläkin.
Jatkan kuitenkin heidän asiakkaana, koska ainakin tässä kuussa 100 tuntia riittää juuri ja juuri. Kuuntelen työni ohessa paljon kirjoja, mutta nyt olen kuunnellut myös muita juttuja.
Mistähän se johtuu että laittoivat tuollaisen tuntirajan? Pystyykö sitä rajattomuutta käyttämään jotenkin hyväksi? Itse otin elisakirjan, kun siinä oli vielä tuo rajaton kuunteluoikeus, mutta nyt sekin on poistumassa niin lopetan tilaukseni. Mulla ei välttämättä tule edes tuo sata tuntia kuussa täyteen, mutta aloitan usein uutta kirjaa ja parin kolmen tunnin jälkeen totean, ettei tää ollutkaan mun juttu ja etsin toisen kirjan. En haluaisi kuluttaa tunteja tuohon, jos niitä on vain joku tietty määrä käytettävissä.
Joo toi on kyl aika iso korotus, ite hyödynnän ainakin näitä erilaisia kokeiujaksoja niin saa äänikirjoja kuunneltua maksuttonasti. Täältä löysin ainakin 40pv kokeilun https://aanikirjapalveluvertailu.fi/storytel-tarjous/
Irtisanoin Storytelin tilaukseni samantien. Kiitos mukavista hetkistä ja hyvästi. Olen tuolla palvelussa ollut e-kirjojen lukija, harvemmin kuuntelen kirjoja. Kirjastossa on jonkinverran tarjontaa e-kirjoista, mutta tarjonta on ainakin vielä suht ankeaa. Harmittaa vietävästi, mutta 35% korotus oli liikaa. Täytyy tutustua tuohon Elisaan, kiitos vinkistä! Mieluiten luen ruotsiksi, toivottavasti niitäkin olisi siellä tarjolla (tämä on ollut yksi syyni käyttää nimenomaan Storytelia).