Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Storytel ja muut törkeät hinnankorotus

Vierailija
01.12.2022 |

Ymmärrän, että yritystenkin kustannukset nousevat tällä hetkellä mutta Storytel veti kyllä pohjat ilmoittamalla tänään 35 % hinnan korotuksesta vanhoille asiakkaille. Tähän verrattuna Carunan noin 4 % korotus tuntuu suorastaan halvalta.

Tuliko muille samanlainen? Mitä muita törkeitä hinnankorotuksia on ollut?

Ilmoitin muuten asiakaspalveluun, etten hyväksy korotusta ja perun tilaukseni, jos korotus toteutuu. Suosittelen samaa muillekin,

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon maksaa nyt? Olen harkinnut tilausta.

Vierailija
2/37 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä peruste noin isolle hinnankorotukselle?

Katsoin muuten videota YouTubesta tästä aiheesta joku aika sitten ja siinä väitettiin, että nämä firmat, jotka tarjoavat tuotettaan ilmaiseksi, tai tosi halvalla alkuun ovat suunnitelleet toimintansa nimenomaan sen varaan, että jossain vaiheessa hinta moninkertaistuu. Joko kuluttajat hyväksyy sen, tai sitten osa vaan ei muista perua tms. ja rahaa tulee. Se on koko homman juoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta äänikirjaa ehdit kuukaudessa kuunnella?

Olen niitä kokeilujaksoja ottanut, mutta en montaa euroa olisi valmis maksamaan. Mieluummin luen kirjoja, kuuntelen ainoastaan lenkillä.

Vierailija
4/37 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastosta saa ilmaiseksi myös äänikirjoja.

Vierailija
5/37 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tuli mulle. Luen kyllä paljon. Noin neljä kirjaa viikossa.

Vierailija
6/37 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moista infoa saanut. Kuuntelen paljon. Monta tuntia päivässä töiden ohessa. Täytyy varmaan vaihtaa johonkin toiseen palveluun.

Vierailija
7/37 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelu ei ole lukemista

Vierailija
8/37 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Storytelissa voi myös LUKEA kirjoja. Niitä sanotaan e kirjoiksi.

Vierailija
9/37 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitettu peruste: "Jotta voimme jatkossakin tarjota sinulle entistä laadukkaampia tarinoita, laajemman valikoiman sekä parhaan mahdollisen kokemuksen Storytelin sovelluksessa, nostammekuukausihintaa"

Todellinen peruste: Vaikka joku minun lisäkseni irtisanoisi palvelun, Storytel saa korotusten myötä enemmän rahaa.

Olisin pitänyt 5-6 % korotusta, ihan max 10 % kohtuullisena inflaation takia. Olisi myös parempi peruste, jos vaikka kirjailijoille maksettaisiin enemmän mutta mitään tällaista ei ole kerrottu.

Vierailija
10/37 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin tilaukseni halvempaan ja suppeampaan. Jos se osoittautuu huonoksi ratkaisuksi, täytyy kokeilla olla kokonaan ilman. Olenkin pitänyt tuota jo viisi tai kuusi vuotta putkeen. 

Vierailija
11/37 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on ihan oikeita kirjoja tarjolla vaikka kuinka paljon, joten pistäkää aivot töihin lukemisen merkeissä. Ei tekisi pahaa kenellekään, varsinkaan ikääntyville.

Vierailija
12/37 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nextory on hyvä eikä ole nostanut hintoja

Vierailija
13/37 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi blondille epäselväks, että jos tilaa Premiumin ennen 1.1. niin saako sen vielä nykysellä 16.99€ hinnalla?

Vierailija
14/37 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin muuten videota YouTubesta tästä aiheesta joku aika sitten ja siinä väitettiin, että nämä firmat, jotka tarjoavat tuotettaan ilmaiseksi, tai tosi halvalla alkuun ovat suunnitelleet toimintansa nimenomaan sen varaan, että jossain vaiheessa hinta moninkertaistuu. Joko kuluttajat hyväksyy sen, tai sitten osa vaan ei muista perua tms. ja rahaa tulee. Se on koko homman juoni.

No shit?

Vierailija
15/37 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä sitten ymmärrä.

Miksi korottaa hintaa palvelussa, jolle on ilmainen kilpailija nimeltä kirjasto...?

Vierailija
16/37 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Elisa Kirja. 16,99€ kuussa ja mielestäni melko hyvä valikoima. Ei mitään rajoja kuuntelulle tai kirjojen lisäämiselle omaan hyllyyn. 

Vierailija
17/37 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä sitten ymmärrä.

Miksi korottaa hintaa palvelussa, jolle on ilmainen kilpailija nimeltä kirjasto...?

Koska monet ovat valmiita maksamaan siitä että saavat uusimmat kirjat välittömästi luettavaksi. Kirjastossa uutuuksiin on usein monen kymmenen ihmisen varausjono.

Itse olen ollut Elisa Kirjan tilaaja tämän vuoden tammikuusta. Otin yhden kuukauden kokeilun ja innostuin niin että todellakin olen jatkanut. Se  maksaa tällä hetkellä 16.99 mutta olen valmistautunut hinnankorotuksiin; olisin valmis maksamaan noin 25 euroa kuussa max. 

En kuuntele äänikirjoja ollenkaan mutta luen e-kirjoja ja on aivan mahtavaa miten kattava valikoima tuolla on. Luin ennenkin aika paljon, mutta nyt lukuharrastus on kasvanut massiivisesti. Plus olen lukenut useita kirjoja joihin en olisi muuten koskaan tarttunut. Kun tuohon kuukausimaksuun saa lukea rajattomasn määrän, niin kynnys kokeilla jotain uutta on todella matala.

Se joka tässä eniten häviää on kirjakauppa; aiemmin ostin parikymmentä pokkaria vuodessa. Tänä vuonna en ole ostanut yhtäkään. 

Vierailija
18/37 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Bookbeatin joku 3 kk tarjousjakso, 2.20€/kk ja saa kuunnella 20 h kuukaudessa. Aika vähän, mutta kuuntelen tuon lisäksi paljon myös (ilmaisia) podcasteja, joten riittää mulle tässä kohtaa. Kun tarjousjakso loppuu, ajattelin ottaa opiskelijatilauksen (4.99€/20 h kuukaudessa).

Vierailija
19/37 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis tottakai, toihan on itsestään selvää. Ei kai kukaan kuvittele että yritykset harrastavat jotain hyväntekeväisyyttä?

Vierailija
20/37 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastosta saa ilmaiseksi myös äänikirjoja.

Totta mutta hyvin rajoitetusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan