Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein töissä todella pahan virheen

Vierailija
01.12.2022 |

En tiedä miten jatkaa tästä. Määräaikaista sopimusta on vielä muutama viikko jäljellä. Työ oon täyttä helvettiä muutenkin, mutta nyt mokasin itse todella pahasti.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuuhan sitä kirjoitti:

No kuinka isosta tappiosta puhutaan? 10, 100 vai 1000€? Olen itse aiheuttanut suoraan noin 100k€ tappion ja töissä vielä ollaan.

Tyhmä. Ei kaikki ole rahalla mitattavissa. Ja sitä paitsi, raha on vain rahaa. On n8itä pahempiakin virheitä.

Tietenkään kaikki ei ole rahassa mitattavissa ja rahaa on vain tapa mallintaa hierarkiaa ja prioriteetteja. Vesi on myös märkää ja Kepu pettää aina. Nämä asiat yleensä opitaan jossain vaiheessa elämää.

Rehellinen ja rohkea työntekijä kykenee kuitenkin arvioimaan työssä tekemänsä virheet myös rahassa, jos työ on sen luontoinen että sen virheet voi mitata rahassa.

Vierailija
22/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheettömiä tekijöitä ei ole olemassakaan.

Jos on työvoimapula alalla, niin eipä ole mahdollista sanoa irti, kun saa todennäköisesti samanlaisen tumpelon tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen että olet nainen, kukaan ei odotakkaan että kantaisit vastuun omista tekemisistä. Kannattaa odottaa sopiva hetki ennen kun vedät nainen ja uhriutumis kortit esille

Vierailija
24/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinka isosta tappiosta puhutaan? 10, 100 vai 1000€? Olen itse aiheuttanut suoraan noin 100k€ tappion ja töissä vielä ollaan.

Tyhmä. Ei kaikki ole rahalla mitattavissa. Ja sitä paitsi, raha on vain rahaa. On n8itä pahempiakin virheitä.

Tietenkään kaikki ei ole rahassa mitattavissa ja rahaa on vain tapa mallintaa hierarkiaa ja prioriteetteja. Vesi on myös märkää ja Kepu pettää aina. Nämä asiat yleensä opitaan jossain vaiheessa elämää.

Rehellinen ja rohkea työntekijä kykenee kuitenkin arvioimaan työssä tekemänsä virheet myös rahassa, jos työ on sen luontoinen että sen virheet voi mitata rahassa.

Sitten vielä kehdataan ihmetellä minkä takia ihmiset vihaa sossupummeja. Kaikki sen tietävät että raha on ainoa asia mitä ilman ei elämässä pärjää

Vierailija
25/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei virheen takia yleensä ketään irtisanota, ellei ole syytä olettaa että se on tahallinen, tehty juovuksissa tms. Jokainen tekee virheitä joskus, toisinaan pahojakin. Itse olen mm. kerran virheelläni aiheuttanut työnantajalle miljoonaluokan korvaukset. Olen edelleen siinä työpaikassa.

Mutta tämä oli tosi paha.

Ap

Jos et ole ilmoittanut virhettäsi pomolle, niin se on kyllä pahin virheesi.

Vierailija
26/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pomosi tietää virheestä? Luulen, että ensimmäisenä mielessä on se, että yrittää korjata asian, jos vain suinkin on mahdollista. Sinut ehtii potkaista pihalle vähän myöhemminkin.

En tiedä tietääkö. Luulen, että ei nyt tiedä, kun mitään ei ole kuulunut. 

Ap

Ilmoita heti virheestäsi pomolle tai niin nopeasti kuin mahdollista.

Vierailija
27/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kertoa minkälainen virhe? Tiedän tunteen, tuntuu maailmanlopulta. Juttele esihenkilösi kanssa heti kun mahdollista, kerro virheestäsi ja tukeudu muihin ihmisiin. Puhu asiasta esim.työkavereillesi, puhuminen auttaa. Käy juttelemassa työterveyspsykologilla. Tsemppiä!

Vierailija
28/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kepu pettää aina"

Olet näköjään se, joka tehtailee tänne typeriä trolliavauksia. Kun ne ei saa tuulta alleen tulet ketjuihin trollaamaan.

Vierailija
29/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli vain läheltä piti- tilanne, niin tuohan on melkein parasta mitä voi tapahtua. Muistat varmasti tuon lopun ikääsi etkä tee samaa virhettä uudestaan. Nyt kannattaa tuoda virhe julki, niin muutkin oppivat samalla. Se voi pelastaa jonkun hengen jatkossa.

Vierailija
30/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisestä kertoo tosi paljon miten hän käyttäytyy ja toimii virheen tullessa. Ei kannata vaatia itseltään virheettömyyttä eikä varsinkaan odottaa sitä toisilta, koska siihen ei kukaan pysty. Turha stressi.

Olen itse aikanaan suositellut eräälle nuorelle kesätyöntekijälle vakipaikkaa erään virheen korjauksen jälkeen. Osoitti, että on kylmähermoinen nainen jolle uskaltaa antaa vastuuta ja joka hoitaa varmasti oman ruutunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi