G: Kuinka usein pesette 3-4 vuotiaan lapsen hiukset?
Kommentit (21)
kastellaan ehkä kerran siinä välissä. Itsekin pesen kerran viikossa.
Kauheaa hinkkausta ja myrkyillä läträämistä. Miksi ihmeessä pikkulapsen tukkaa pitäisi pestä noin usein? Ei meidän lapsen tukka ainakaan likaannu tuota tahtia. Johtuisko siitä ettei olla syntymästä asti hinkattu aineilla harva se päivä.
Meillä on pakko pestä joka toinen päivä, tytön tukka on muuten aivan rasvainen. Yritä nyt ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia. Ja myrkkyjä? Älä nyt viitsi!
t:3
Vierailija:
Meillä on pakko pestä joka toinen päivä, tytön tukka on muuten aivan rasvainen. Yritä nyt ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia. Ja myrkkyjä? Älä nyt viitsi!t:3
Oletteko tutkituttaneet, mistä tuo rasvoittuminen johtuu?
Vierailija:
Kauheaa hinkkausta ja myrkyillä läträämistä. Miksi ihmeessä pikkulapsen tukkaa pitäisi pestä noin usein? Ei meidän lapsen tukka ainakaan likaannu tuota tahtia. Johtuisko siitä ettei olla syntymästä asti hinkattu aineilla harva se päivä.
Ainakin silmämääräisesti lasten tukat ja päänahat ovat hyvässä kunnossa. Eivät raavi jne. Mutta kerro toki!
Lapsi vain hikoilee kovasti, aivan kuin minä ja minun vanhempanikin. Neuvolasta kysyimme pitäisikö viedä johonkin tutkimuksiin mutta ei kuulemma, lapsi on saanut geeniperintönä tämän " rasvaisuuden" . En muista ihan kaikkea mitä silloin neuvolasta sanoivat, pesuja paljon vaan.
Lapsen iho on hyvä emmekä ole käyttäneet pesuainettakaan kuin muutaman kuukauden ajan (pyllypesut erikseen vauva-aikana, silloin käytössä mieto pesuneste).
Mutta ei meille ole ongelma saunoa joka toinen päivä, mukavaahan se on :)
t:3
Ja kahdenlaisia vastauksia on tullut. Toiset sanovat että lapsi ei tartte ollenkaan shampoota ja toiset sanovat että silloin tällöin.
Viimeksi kesällä poikani parturi sanoi, että jatka samalla mallilla. Pojan päänahka on ihan hyvässä kunnossa ja samoin hiukset.
Kertoi myös sellaisista 10-vuotiasta, joilla on ollut karstaa päässä. He olisivat sitä shampoota tarvinneet.
Pesen siis 2 x kuussa lapsen hiukset shampoolla, ainakin toistaiseksi.
Koululaiset pesevät joka päivä tai joka toinen päivä, koska heidän hiuksensa rasvoittuvat nopeasti.
Muuten käytetään pelkkää vettä. Kesällä pesimme useammin.
Meillä pestään 1-2 krt viikossa (kaikki poikia joten ei kauheen pitkät hiukset) ja kesällä päivittäin (likaa, hiekkaa ja hikeä...).
Mutta vaikka olisin pesemättä viikkoja niin tuskin ne silti rasvottuis?
Kerran viikossa pesen shampoolla.
Ja useammin jos jostain syystä on puuroa tms. hiuksissa =)
Lapseni hiukset eivät rasvotu lainkaan.
Vierailija:
Ainakin silmämääräisesti lasten tukat ja päänahat ovat hyvässä kunnossa. Eivät raavi jne. Mutta kerro toki!
Pesee vedellä joka ilta, kun käy suihkussa, ja tarvittaessa hoitoaineella, jos latvat ovat kuivat ja sähköiset. Mutta hiukset eivät vielä rasvoitu, joten miksi pesemään shampoolla?
Ekaluokkalainen ei myöskään käytä vielä saippuaa peseytymisessä. Paitsi käsien ja pyllyn pesuun. Ja iho on tosi hyvässä kunnossa.
Minä olen sitä mieltä, että vesi riittää peseytymiseen niin kauan, kunnes lapsen hiki alkaa haisemaan ja päänahka rasvoittumaan.
kun lämmitetään sauna.