Ihoon tullut vuoden, parin sisään pintakuivuutta ja sen seurauksena miliumeja. Miten eroon?
Olen jo nelikymppinen ja kai jotain hormonaalisia muutoksia alkaa olemaan kun tuntuu että ihoon on tullut pintakuivuutta. Samaan aikaan kumminkin välillä tulee näppylöitä. Noita miliumeja on ilmestynyt yksittäisiä. Joskus nuorempana niitä oli enemmän mutta muutin ihonhoitotottumuksiani ja ne hävisivät vuosikausiksi.
Olen aina hoitanut ihoani säntillisesti, nyt rutiiniin kuuluu puhdistuksen lisäksi kasvovesi, anti-age seerumi ja päivävoide sekä yövoide erikseen. Pari kolme kertaa kuussa aha-kuorinta. Varsinkin nyt ilmojen kylmetessä tuntuu että ihoa kiristelee taas enemmän.
Millaisista tuotteista olet löytänyt apua erityisesti tuohon pintakuivuuteen?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Nuo apteekin perusvoiteet käyttäisin vartalon iholle ja hankkisin jonkun kasvoille tarkoitetun kosteuttavamman voiteen, yöksi kasvoöljyä. Perusvoiteet eivät ole mikään paras valinta kasvoille.
Päivällä käyttämäni Ceraven voide on kasvovoide. Olen kokeillut kaikenlaisia, edellinen oli Widmerin kasvovoide. Tuo Apobase on nyt kokeilussa, josko se auttaisi pitämään kosteutta iholla. Sisältää ainakin karbamidiä ja glyserolia joiden pitäisi auttaa siinä hommassa. Alle laitan kasvovettä.
Ap
Mitä se sun anti-age tuote sisältää? Niissä on usein monia kuivattavia ja ärsyttäviä aineosia. Joten jos siinä on vaikka retinolia ja sun iho ei sitä kestä, ei auta mitkään muiden tuotteiden vaihdot niin kauan kuin edelleen laitat sitä anti-age voidetta.
Ceravellahan on kosteuttavakin kasvojen pesuaine, testaa vaihtaa siihen.
Buffetissa on mikromuovia, se ei haittaa sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttämäsi kasvovesi ei ilmeisesti kosteuta tarpeeksi, monta kerrosta laitat? Vaihda kosteuttavampaan.
Tuo käyttämäsi kasvopesuaine kuivattaa ja sisältää mikromuovia. Pese puhdistusöljyllä tai -emulsiolla kasvot. Buffet kuivattaa myös.
Mikä Buffetissa on kuivattava aineosa?
ApSe ettei sulla ole siellä alla kunnollista kosteuttavaa kasvovettä montaa kerrosta iholle taputellen kerrostettuna.
Mikä on sitten se kunnollinen kasvovesi? Kaksi kerrosta laitan yleensä kasvovettä, juurikin taputellen ihoon tai sumutinpullosta, en ikinä pumpulilla. Ennen ja jälkeen tuon Buffetin.
ApBybi megamist, Pure beauty birch sap mist tai Fiini naturally ruusu-kaura.
Laita ainakin 3 kerrosta. Buffetin jälkeen ei kannata kasvovetä laittaa vaan se buffet sitoo sen kasvoveden kosteuden sinne ihoon kun laitat sen kasvoveden päälle.
Bybin megamistissä hajusteita, itse ostaisin vaikka halvemman, kotimaisen ATOPIK HYDRATE KOSTEUTTAVA KASVOVESISUIHKE
Tuo atopik on iha ok kasvovesi mutta incin etupäässä ei ole kosteuttavat aineet.
ai, juuri tutkin incin ja mielestäni on montakin kosteuttavaa heti alussa. (propanediol, betaine, xylitol jne)
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta eihän tuolla ole juuri mitään väliä ellei ole ihan äärimmäinen ympäristöhörhö. Joku pienessä määrin käytettävän kosmetiikkatuotteen mikromuovi on ihan yksi hyttysen pissa meressä. Enitenhän niitä tulee auton renkaiden kulumisesta ajossa ja pyykinpesusta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sun anti-age tuote sisältää? Niissä on usein monia kuivattavia ja ärsyttäviä aineosia. Joten jos siinä on vaikka retinolia ja sun iho ei sitä kestä, ei auta mitkään muiden tuotteiden vaihdot niin kauan kuin edelleen laitat sitä anti-age voidetta.
Ordinary Buffet
https://incidecoder.com/products/the-ordinary-buffet
Bella-voide on myös anti-age, siinä oli joku retinolin sukulaisaineosa. Olen retinolituotteita käyttänyt kauan, esim Ordinaryn retinoliseerumeita mutta nyt en pitkään aikaan. Tuo Bellakin tullut kokeiluun vasta tänä syksynä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin on myös noissa Ceraven tuotteissa, ja ap:n mainitsemissa kasvovoiteissa myös silikonia kummassakin. Pahoittelen, mutta apteekki ei todella ole mikään paras ostopaikka ihonhoitotuotteille.
Olen käyttänyt vuosikausia luonnonkosmetiikkaa eikä ole minkäänlaisia iho-ongelmia ikinä. Suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdistusvaahdot ja geelit on aina liian kuivattavia. Jo ne pois vaihtamalla ihon kunto paranee.
Kaikille ei sovi pelkät puhdistusemulsiot, itse saan aina epäpuhtauksia niillä. Geelejä on myös erilaisia, esim aiemmin suosittamani Erisan myydään geelinä, mutta se ei vaahtoa eikä sisällä sodium laureth sulfatea kuten moni muu.
Kasvovesi voi olla kiva, mutta vaikka kosmetologit näitä kauppaavat ahkeraan en ole kuullut vielä yhdenkään ihotautilääkärin suosittavan sellaista. Vesi toimii kasvovetenä jos ei päästä sitä ulos iholta vaan lisää seerumit ja sulkevat voiteet heti.
Vesi ei toimi kasvovetenä, koska kasvovesi ei ole pelkkää vettä vaan sisältää usein lajitelman erilaisia humektantteja.
Kyllä on!
Citronellol, Farnesol, Geraniol, Linalool
Kaikki löytyvät listalta '26 yleisintä hajusteallergeenia'
https://www.allergia.fi/allergia/allergiset-iho-oireet/hajusteallergia/…