Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanini haluaa, että kaikki maksetaan kahtia. Mun tulot ovat noin 1200€ ja sen reilu 4000€

Vierailija
09.11.2006 |

Nyt hän haluaisi lähteä mun kanssa ulkomaan reissulle, mutta mulla ei ole rahaa matkaan. Ottaa aivoon.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en voi käsittää sitä, että jos yhdessä asutaan, erotellaan silti sun ja mun rahat...

Sano kumppanillesi ettei sinulla ole varaa.

Vierailija
2/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko yhdessä vai omissa asunnoissa, oletteko kihloissa tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun meillä on niin erilainen tulotaso, että mä en pysty elämään niin " tasokkaasti" kuin hän. Ja se ottaa aivoon.

Seurustelemme ja olemme etsimässä yhteistä asuntoa.

Vierailija
4/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos asutte saman katon alla ja tarkoitus on että pysyvästi niine i voi ymmärtää...

Vierailija
5/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette avoliitossa tai vielä sitoutuneempia, en hyväksy tuollaista rahojen jakoa. Itse en tuohon suostuisi, tai vaatisin ainakin todella hyvät perustelut tuolle! Ja tosiaan sano selvästi että sinun tuloillasi ei tuollaisia matkoja voi kuvitellakaan.

Vierailija
6/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 6kk säästettyä opiskelijana etelänmatkan ja minulla oli vielä elätettävänä lapsikin : )

Vierailija
7/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kuka maksaa viulut äitiysloman + mahdollisen hoitovapaan aikana?

2. Kuka maksaa lapsen/ lasten kustannukset, harrastukset, vaatteet yms?

Ja olen nyt ihan tosissani. Olen sivusta seurannut montaa liittoa, joissa nainen tuntuu vastaavan yksin kaikista perheen perustamiseen liittyvistä kuluista. Nainen yksin kantaa vastuun äitiysloman aikaisesta tulonmenetyksestä ja kun palaa töihin, niin maksaa yksin hoitomaksut, lasten vaatteet ja harrastukset.

Ja mies tuhlaa samanaikaisesti omiin harrastuksiin vaikka kuinka paljon rahaa.

Vierailija
8/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 8, kuka tahtoo säästää puoli vuotta päästäkseen matkalle miehen kanssa joka ei viitsi maksaa huomattavasti köyhempää rakastaan reissulle mukaan???

Vierailija
9/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt haluaisin käyttää rahaa johonkin muuhun. Matka tulisi vielä tänä vuonna, varoilleni se on mahdollista vasta joskus puolen vuoden päästä.

Vierailija
10/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(oma rahatilanne)

Vierailija
11/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolla on isommat tulot maksaa enemmän. Millaista tulee yhteinen arki olemaan tuollaisen tyypin kanssa?

Vierailija
12/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta vielä. HMM. Itse en koe olevani velvollinen kustantamaan varakkaampana osapuolena avecin matkaa tai esim. lapsuuden ystävän ravintolailtaa. Olenkin hieman hämmentynyt MIKSI sen varakkaamman pitäisi jakaa rahojaan? Olen tähän kyllä törmäänyt.

t. se ex- yh-opiskelija

Vierailija
13/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni se varakkaampi saisi kyllä tulla edes tuossa ulkomaanmatka-asiassa vastaan ja maksaa sun matka ihan kokonaan. Taitaa olla aika pihi tyyppi, kun ei voi mitään jakaa. Onko hän muuten kasvanut ainoana lapsena?

Seurustelin muinoin erään miehen kanssa, joka opiskeli (minäkin silloin) ja joka pystyi säästämään jopa pelkästä opintotuesta (ei ollut koskaan ottanut opintolainaa). Aluksi ihailin hänen kykyään säästää, kunnes tajusin mistä on kyse. Joka päivä, siis ihan joka päivä, tämä mies meni äitinsä luo katettuun pöytään syömään ja useimminten tuli sieltä mukanaan kantokassillinen ruokaa. Kun mies tuli luokseni, hän oli aina mielettömän nälissään (tietysti, kun ei raskinut edes käydä opiskelijaruokalassa saatikka ostaa ihan itse sitä ruokaa) ja jopa ihan alkuaikoina tyhjensi sumeilematta jääkaappini. Olin hämilläni, kun en ensin osannut sanoa asiaan mitään. Mutta hyvin pian kyllä sain sanottua, että tuollainen ei vetele. Ja seurustelukin päättyi pian, tuollaista kakaraa tuskin kukaan itsenäinen ihminen seurakseen ja kiusakseen haluaa.

Vierailija
14/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit jo aikaisemmin että olette muuttamassa yhteen, miten olette ajatelleet rahoittaa tulevan elämänne silloin? Lainan ymmärrän, että se maksetaan puoliksi (tosin meillä sen maksaa mies tällä hetkellä, minä maksan muut laskut + ruoat), meinaatteko pitää jääkaapissakin omat hyllynne ja omat ruokanne?

Vierailija
15/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole valmis joustamaan, ei suhteella ole tulevaisuutta. (jos ei sitten satu nauttimaan alisteisesta isäntä-alamainen asetelmasta)

Miten muuten voit verrata kumppaniasi lapsuudenystävään? Mielestäni puoliso ja kaverit ovat hieman eri kastia...

Minä olen hämmentynyt taas siitä, että MIKSI se varakkaampi ei tahtoisi auttaa rakastaan? Minä olen ainakin ilolla ostanut puolisolleni kaikkea ja nautin siitä kun voimme olla yhdessä. En todellakaan oleta hänen kituuttavan viikkokausia vain, jotta voimme käydä esim ravintolaillallisella! Jos raha menee rakkauden edelle, on mielestäni henkilössä jotain vikaa. Mihin sinä niitä rahojasi säästelet?

Vierailija:

Ja tuosta vielä. HMM. Itse en koe olevani velvollinen kustantamaan varakkaampana osapuolena avecin matkaa tai esim. lapsuuden ystävän ravintolailtaa. Olenkin hieman hämmentynyt MIKSI sen varakkaamman pitäisi jakaa rahojaan? Olen tähän kyllä törmäänyt.

t. se ex- yh-opiskelija

Vierailija
16/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä jokainen saa pitää tienaamansa rahat itsellään, esimerkiksi ystävien illallisia ei tarvi mennä maksamaan, eikä seurusteluaikanakaan, ainakaan ulkomaanmatkoja. Illallinen ravintolassa tai elokuva kuuluu miehen maksaa joka tapauksessa:)

Vierailija
17/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen oikein varta vasten haluaa, että menette yhdessä sinne matkalle. Kuulostaa vähän samalta kuin yksi heppu, jota joskus tapailin.

Ruinasi ja ruinasi, että voitaisiinko viettää vuorilla viikonloppu yhdessä. Asuttiin siis Keski-Euroopassa, mutta eri maissa. No, vihdoin suostuin ja meitä lähti sellainen pieni seurue. Kiva viikonloppu ja makseltiin vähän ristiin ja rastiin asioita.

Matkan jälkeen hra teki excel-taulukon, josta kävi ilmi selkeästi kunkin osuus kuluista, ja tämän taulukon mukaan olin hänelle vielä 200 markkaa velkaa. Ohitin sen, koska ajattelin, että ei mies kehtaa sitä pyytää, kun oli itse kinunnut ja olin siis todellakin osallistunut jo kuluihin, mutta tuolla kaikki tasan periaatteella olisin 200 markkaa vielä velkaa.

Tiesin, että mies tienasi n. 30 000 markkaa kuussa ja minä tienasin 5000 markkaa kuussa, joten ajattelin ihan vilpittömästi, että ei mies tosissaan. Hah, ensimmäisiä asioita, minkä mainitsi seuraavan kerran tavatessamme, oli tuo velka. Maksoin heti, mutta se suhde loppui siihen tapaamiseen. Ja miestä kutsun lempinimellä exceltaulukko-xxx.

Vierailija
18/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kaiketi ole puoliso? Kyllä minulle lapsuudenystävä on jopa tärkeämpi kuin serustelukaveri : )

Toki usein ne jotka on varattomia kokee että joku hei voisi piffata, mutta kun se ei vaan mene niin. Jokainen tienaa omat rahat. SITTEN kun ollaan puolisoita VOI (ei aina) lähtökohta olla että on yhteiset rahat.

Ja tämä ihan kaikella ystävällisyydellä.

Ainoa mitä ap voi realisitisesti odottaa kaverilta/miesystävältään on se, ettei hän lähde ilman ap:ta vaan matka tehdään sitten kun rahatilanne on parempi.

Vierailija
19/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi normaali, terve mies niin hän yllättäisi sut ja ojentaisi liput sulle kynttiläillallisen (jonka HÄN tarjoaisi) aikana.

Kun hänellä kerran on siihen varaa niin tietenkin mies haluaisi hemmotella ja vikitellä mahdollisesti tulevaa puolisoaan. Minä en ainakaan hetkeäkään voisi seurustella noin pihin ja epämiehekkään tyypin kanssa.

Vierailija
20/77 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei hänen tule kyllä vaatia toista lähtemään myöskään mukanaan minnekään, jos tällä toisella ei ole siihen varaa. Kyllä miehen tulisi tajuta, että kaikki ajankäyttö ja rahankäyttö mene hänen toiveidensa mukaan ja jos kuvittelee, sitten miehen tulisi myös rahoittaa tällainen tekeminen.

Jos muutatte yhteen, selvittäkää todella tarkoin miten aiotte jakaa kustannukset jatkossa. Jos toinen tienaa toista enemmän, oikeudenmukainen tapa jakaa elinkustannukset on ansioprosentin mukaan: se joka tienaa kaksi kertaa enemmän, maksaa myös yhteisiä kuluja kaksi kertaa enemmän. Ja sitten on myös pidettävät huoli, että kotityöt jaetaan tasa-arvoisesti, useinhan ne jää naisen niskoille. Nainen saa maksaa tasan kaikki menot ja vielä tehdä suurimman osan kotihommista. Se jos jokin on naisen hyväksikäyttöä ja riistoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi