Kannattaako vaimolle kertoa?
Olen seurannut erään miehen avioliittoa tässä jo joitakin vuosia. Valitettavasti olin itse aikoinaan tämän miehen "toinen nainen" tietämättäni lähes puoli vuotta. Kun sain tietää, päätin suhteen, mutta pysyimme puheväleissä.
Mies pettää vaimoaan monen naisen kanssa. Ilmeisesti minäkään en silloin aikanaan ollut ainoa nainen kierroksessa. Perheessä on kolme lasta ja ymmärtääkseni vaimo on ainakin jossain vaiheessa kärsinyt masennuksesta.
Haluan kertoa vaimolle, koska mielestäni tuollaista kohtelua ei ansaitse kukaan. Mutta kannattaako se? Tiedän, että asiat varmasti pahentuisivat, mutta ehkä ne voisivat myös parantua. Iljettää katsoa vierestä. Suhde ei ole avoin, sen tiedän varmasti.
Kommentit (56)
Mut siinä on sekin,miten herkkä vaimo on ja miten ottaisi asian?? masentuisiko uudestaan ja miten lapset? ihmiset on erilaisia,mutta onhan tuo ikävä liitto noinkin,toisaalta haluaisin auttaa naista ja kertoa hänelle,mahtaako olla miestään kohtaan millaisia tunteita ?
Vierailija kirjoitti:
Luin moneen kertaan tuon kirjoituksen, mutta en saanut varmuutta kirjoittajan sukupuoli-identiteestistä.
Jos kirjoittajana on mies, niin miten voit olla mainitsemasi - tämän miehen- "toinen nainen". ja samalla mainitset että sinulla on perhe ja oma vaimo, jolle haluaisit kertoa olleessi sen toisen miehen "toinen nainen".
En oikein ymmärrä, miten olet päässyt tähän johtopäätökseen. Olen sukupuoleltani nainen eikä minulla ole vaimoa tai perhettä.
(Sukupuoli-identiteetti on vain kiertoilmaisu sukupuolirooleille ja keksintönä naisille haitallinen.)
Vierailija kirjoitti:
Mut siinä on sekin,miten herkkä vaimo on ja miten ottaisi asian?? masentuisiko uudestaan ja miten lapset? ihmiset on erilaisia,mutta onhan tuo ikävä liitto noinkin,toisaalta haluaisin auttaa naista ja kertoa hänelle,mahtaako olla miestään kohtaan millaisia tunteita ?
Tätä olen itsekin miettinyt. En oikein voi tutustua naiseen ja se olisi muutenkin mielestäni ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti tietää ainakin osatotuuden. Ehkä siksi on ollut masentunutkin.
Tuntemassani vastaavassa tilanteessa pettäjä toi taudin kotiin. Seurasi paljon p*skaa, mutta jäivät yhteen, koska petetty lopulta pystyi elämään asian kanssa. Oli niin hirveää kyllä, että en usko petturin toistaneen sekoiluaan. Yhteiset lapset olivat niin iso juttu molemmille.
Joo tosi iso juttu ollut, kun edes alun alkaen lähtenyt hajottamaan perhettä pettämällä puolisoaan.
Vanhoja ho mosteluita! Mitä noista nyt tässä vaiheessa puhumaan.
Jos kerrot, niin tee se vasta joulun jälkeen. Itse sain kuulla mieheni syrjähypystä vähän ennen joulua ja kyllä siinä meni kaikilta joulu pilalle, vaikka parhaamme mukaan yritämme olla riitelemättä lasten edessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerrot, niin tee se vasta joulun jälkeen. Itse sain kuulla mieheni syrjähypystä vähän ennen joulua ja kyllä siinä meni kaikilta joulu pilalle, vaikka parhaamme mukaan yritämme olla riitelemättä lasten edessä.
AP olisi voinut kertoa jo aiemmin ja lapset saisivat ehkä elämänsä ensimmäisen OIKEAN joulun ilman valheita.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti tietää ainakin osatotuuden. Ehkä siksi on ollut masentunutkin.
Tuntemassani vastaavassa tilanteessa pettäjä toi taudin kotiin. Seurasi paljon p*skaa, mutta jäivät yhteen, koska petetty lopulta pystyi elämään asian kanssa. Oli niin hirveää kyllä, että en usko petturin toistaneen sekoiluaan. Yhteiset lapset olivat niin iso juttu molemmille.
Ehkä mies käy vieraissa koska nainen on masentunut ja makaa sohvalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP olisi voinut kertoa jo aiemmin ja lapset saisivat ehkä elämänsä ensimmäisen OIKEAN joulun ilman valheita.
Muistan kanssa lapsuudesta ne OIKEAT joulut kun kaikki tiedettiin kenen sumpussa isin kikkeli on ollut
Miksi menisit moralisoimaan jollekulle hänen avioliitostaan. Vastaus kettuiluun voi olla "Mitä pahusta se sinulle kuuluu mitkä järjestelyt meillä ovat"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen lapsen kanssa ei ole helppoa jäädä yh. Vaikea tilanne.
Ero ei tarkoita yh-vanhemmuutta.
Ei niin, mutta kuormitusta se lisää kaikille.
Ei muuten lisää. Jos mies on mitään tekemätön miesvauva tai kuten omassa tapauksessani, jatkuvasti riitelevää ja määräilevää sorttia, ero on vain helpotus. Vaikka jäin lasten lähivanhemmaksi ja yksin omakotitaloon, arki muuttui paljon vähemmän kuormittavaksi. Se aika ja energia mikä vapautui riitelystä tai muusta jatkuvasta vääntämisestä tai miehen tahtoon taipumisesta oli jotain ihan uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisit moralisoimaan jollekulle hänen avioliitostaan. Vastaus kettuiluun voi olla "Mitä pahusta se sinulle kuuluu mitkä järjestelyt meillä ovat"
Aikuiset ihmisethän osaavat tuollaisessa tilanteessa todeta vain rauhallisesti, että meillä on tällainen järjestely ja se on meille ok. Jos pitää ryhtyä raivoamaan parhaassa tapauksessa tuntematolle taustalla on jotain muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmisethän osaavat tuollaisessa tilanteessa todeta vain rauhallisesti, että meillä on tällainen järjestely ja se on meille ok. Jos pitää ryhtyä raivoamaan parhaassa tapauksessa tuntematolle taustalla on jotain muutakin.
No kyllä mua ainakin ottaisi päähän, jos joku tuntematon hut su tulisi avautumaan mulle mun parisuhteesta.
Pysy erossa varatuista miehistä niin ongelma ratkeaa!!!
Apua, en ymmärtänyt tuota 41:n sanomisia.