Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako vaimolle kertoa?

Vierailija
30.11.2022 |

Olen seurannut erään miehen avioliittoa tässä jo joitakin vuosia. Valitettavasti olin itse aikoinaan tämän miehen "toinen nainen" tietämättäni lähes puoli vuotta. Kun sain tietää, päätin suhteen, mutta pysyimme puheväleissä.

Mies pettää vaimoaan monen naisen kanssa. Ilmeisesti minäkään en silloin aikanaan ollut ainoa nainen kierroksessa. Perheessä on kolme lasta ja ymmärtääkseni vaimo on ainakin jossain vaiheessa kärsinyt masennuksesta.

Haluan kertoa vaimolle, koska mielestäni tuollaista kohtelua ei ansaitse kukaan. Mutta kannattaako se? Tiedän, että asiat varmasti pahentuisivat, mutta ehkä ne voisivat myös parantua. Iljettää katsoa vierestä. Suhde ei ole avoin, sen tiedän varmasti.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla.

Vierailija
22/56 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole ilkeä. Älä kerro.

1. Joudut vaikeaan välikäteen ja itse syytösten kohteeksi

2. Pahoitat petetyn mielen.

3. Se, että asia on julkinen, tavallaan painostaa häntä eroamaan, koska jos ei eroa vaikka tietää, on itsensä ja muiden silmissä alistunut tossukka. Hirveä tilanne, jos talous ym. eivät kuitenkaan helposti eroa mahdollista. Usko pois, jo tästä syystä moni mieluusti sulkee silmänsä pettämiseltä eikä halua saitä huomata.

-> Jo tuossa on 3 hyvää syytä olla sotkeutumatta tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole ilkeä. Älä kerro.

1. Joudut vaikeaan välikäteen ja itse syytösten kohteeksi

2. Pahoitat petetyn mielen.

3. Se, että asia on julkinen, tavallaan painostaa häntä eroamaan, koska jos ei eroa vaikka tietää, on itsensä ja muiden silmissä alistunut tossukka. Hirveä tilanne, jos talous ym. eivät kuitenkaan helposti eroa mahdollista. Usko pois, jo tästä syystä moni mieluusti sulkee silmänsä pettämiseltä eikä halua saitä huomata.

-> Jo tuossa on 3 hyvää syytä olla sotkeutumatta tähän.

Minä oikeasti toivon, että kaikki tällä tavalla puhuvat joutuvat itse kokemaan sen, kun puolison jatkuva sängystä toiseen hyppääminen paljastuu vasta vuosikymmenten jälkeen kun on itsellä jo juna mennyt uuden kumppanin löytämisen kanssa. Ja koko kylä on tiennyt, kukaan ei vaan ole viitsinyt kertoa.

Vierailija
24/56 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro! Petturit ovat pahinta syöpää, mitä maa päällään kantaa. He ovat ansainneet kaiken paskan. On kauhea kohtalo, jos joutuu vuosikausia elämään suhteessa, joka on pelkkää valetta ja petosta. Tee se, räjäytä mätäpaise!

Pettäjälle pettämisen paljastuminen on usein helpotus, eikä mitään paskaa. Olen jutellut usean pettävän kanssa, (jostain syystä näitä on lähipiiriini pesiytynyt) ja lähes kaikki ovat sanoneet, että jopa jollain tavalla toivoisivat pettämisen paljastuvan. Olisi pakkorako ulos huonosta suhteesta, johon mm taloudelliset asiat ja lapset ovat heidän mielestään heidät jotenkin jumittaneet ja josta on hankala lähteä. Yksi näistä jäikin kiinni, ja ainakin hänellä tuo mielipide piti.

Itsekin tilanteessa jossa osin toivon kiinnijäämistä, jotta puoliso päästäisi irti. En tunnusta, koska se käräyttäisi samalla toisen osapuolen, ja se ei taas ole minun päätökseni tehdä. Mutta paljastuminen ratkaisi monta asiaa.

Olet raukka, halveksittava, tunnevammainen. Ota nyt asia hoitaaksesi ja kerro sille puolisollesi että petät häntä ja haluat eron. Mitä pikemmin sen parempi. 

Vierailija
25/56 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti, mikä on motiivisi kertoa. Haluatko pahaa miehelle? Haluatko hyvää vaimolle? Oletko varma, että kertomisesta seuraa enemmän hyvää kuin pahaa?

Haluan vaimolle hyvää, mutta en tiedä, onko tässä tilanteessa parempi jättää kertomatta ja antaa vaimon elää sairaassa liitossa vai kertoa ja antaa mahdollisuus lähteä. Mutta todennäköisesti hän jäisi lasten kanssa ja minua huolestuttaa tuo masennustausta.

Mies lähinnä iljettää minua. Totta kai olin aikoinaan loukkaantunut ja surullinen, mutta minun elämääni ei tuhlaantunut kuin hetki. Mielestäni nainen ansaitsee paremman miehen.

Ei ihmekään että on masentunut jos on tuollainen avioliitto. Jospa ovat jo sopineet erosta mutta jos lapset niin pieniä etteivät vielä halua erota. Hyvin yleinen järjestely. Itse en kertoisi vaimolle, kertokoon mies sopivassa elämänvaiheessa ja osoittakoon olevansa mies eikä raukkamainen, halveksittava olio. Jos lapset kovin pieniä ja vaimon terveys- ja työtilanne ei vielä ihan kunnossa synnytysten jäljiltä niin ei ole hyvä aika kertoa tuollaista asiaa. 

Vierailija
26/56 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan FB:na mies, joka osoittautui muutamien kuukausien kuluttua varatuksi ja kaiken lisäksi heille oli tapailumme aikana syntynyt vauva. Ei tullut pieneen mieleenikään kertoa asiasta hänen vaimolleen. Jos naiselle on ihan ok, että mies on lähes joka viikonloppu viihteellä, jopa pe JA la-iltana, ja palaa kotiin 4-5 aikaan aamuyöllä, niin kyllä hän ihan tietoisesti sulkee silmät totuudelta.

Inhoan näitä "käräyttäisinkö"-ketjuja, koska joskus nämä käräyttäjät aiheuttavat toiminnallaan tragedioita, joista kärsii eniten se syytön osapuoli ja täysin syyttömät lapset. Jokaiselle käräyttäjälle ja etenkin anonyymista osoitteesta käräyttäjälle toivon sydämestäni samaan kohtaloa; että he itse jonakin päivänä saisivat viestin, että heidän puolisonsa pettää. Mutta koskaan he eivät saisi tietää, kuka sen lähetti ja oliko se totta.

Ei tarvitse nimitellä minua pettäjäksi, minä en petä enkä ole pettänyt ketään.

Vierailija
27/56 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikoinaan FB:na mies, joka osoittautui muutamien kuukausien kuluttua varatuksi ja kaiken lisäksi heille oli tapailumme aikana syntynyt vauva. Ei tullut pieneen mieleenikään kertoa asiasta hänen vaimolleen. Jos naiselle on ihan ok, että mies on lähes joka viikonloppu viihteellä, jopa pe JA la-iltana, ja palaa kotiin 4-5 aikaan aamuyöllä, niin kyllä hän ihan tietoisesti sulkee silmät totuudelta.

Inhoan näitä "käräyttäisinkö"-ketjuja, koska joskus nämä käräyttäjät aiheuttavat toiminnallaan tragedioita, joista kärsii eniten se syytön osapuoli ja täysin syyttömät lapset. Jokaiselle käräyttäjälle ja etenkin anonyymista osoitteesta käräyttäjälle toivon sydämestäni samaan kohtaloa; että he itse jonakin päivänä saisivat viestin, että heidän puolisonsa pettää. Mutta koskaan he eivät saisi tietää, kuka sen lähetti ja oliko se totta.

Aika moni käräyttäjä käräyttää nimenomaan siksi, että se on juuri se mitä haluaisi itselle tehtävän. Joten joo, todellakin haluan että puolisoni pettäessä joku siitä minulle kertoo. Oli sitten tuttu tai tuntematon, nimellä tai anonyymina. Tärkeintä, että joku tässä maailmassa viitsii kunnioittaa minua ihmisenä sen verran, että antaa minulle takaisin avaimet omasta elämästäni päättämiseen. Minusta on jotenkin hirveän ylimielistä päättää tuolla tavalla toisen ihmisen puolesta, että ei sen varmaan tartte tietää että koko sen elämä on valhetta. Kyllä minä tiedän paremmin miten sen pitää elää ja mitä sen tarvitsee tietää. Jotenkin siinä asettaa itsensä sen petetyn yläpuolelle, holhoaa kuin lasta.

Vierailija
28/56 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro! Petturit ovat pahinta syöpää, mitä maa päällään kantaa. He ovat ansainneet kaiken paskan. On kauhea kohtalo, jos joutuu vuosikausia elämään suhteessa, joka on pelkkää valetta ja petosta. Tee se, räjäytä mätäpaise!

Pettäjälle pettämisen paljastuminen on usein helpotus, eikä mitään paskaa. Olen jutellut usean pettävän kanssa, (jostain syystä näitä on lähipiiriini pesiytynyt) ja lähes kaikki ovat sanoneet, että jopa jollain tavalla toivoisivat pettämisen paljastuvan. Olisi pakkorako ulos huonosta suhteesta, johon mm taloudelliset asiat ja lapset ovat heidän mielestään heidät jotenkin jumittaneet ja josta on hankala lähteä. Yksi näistä jäikin kiinni, ja ainakin hänellä tuo mielipide piti.

Onpa sinulla outo kaveripiiri!

Kaikki pettämistapaukset joita itse tiedän, ovat tahallista pettämistä, kahden tai useamman välistä palloilua, peliä jossa tarvitsee ne kaksi jotta jännitys säilyy. Ilman kakkosta ei avioliitto pysyisi, ilman avioliittoa ei kakkostakaan jaksaisi.

Pettäminen on valinta, ero on valinta. Vain ääretön raukka ei eroaisi jos oikeasti haluaisi vain sen "kakkosen".

Vierailija
29/56 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni käräyttäjä käräyttää nimenomaan siksi, että se on juuri se mitä haluaisi itselle tehtävän. Joten joo, todellakin haluan että puolisoni pettäessä joku siitä minulle kertoo. Oli sitten tuttu tai tuntematon, nimellä tai anonyymina. Tärkeintä, että joku tässä maailmassa viitsii kunnioittaa minua ihmisenä sen verran, että antaa minulle takaisin avaimet omasta elämästäni päättämiseen. Minusta on jotenkin hirveän ylimielistä päättää tuolla tavalla toisen ihmisen puolesta, että ei sen varmaan tartte tietää että koko sen elämä on valhetta. Kyllä minä tiedän paremmin miten sen pitää elää ja mitä sen tarvitsee tietää. Jotenkin siinä asettaa itsensä sen petetyn yläpuolelle, holhoaa kuin lasta.

Ja lisään vielä, että ymmärrän täysin sen että joku jättää kertomatta siksi että on selkärangaton nössö. Hei, en tiedä olisiko itselläkään siihen rohkeutta jos tosipaikka tulisi vastaan. Sen sijaan tuo on minusta jotenkin ällöttävää, että siitä pimittämisestä tehdään joku ihailtava hyve. Olisitte edes rehellisiä itsellenne jos ette muille viitsi. Ei siinä ole mitään ylevää.

Vierailija
30/56 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on hyvin vaikea nähdä että kertomisesta olisi mitään hyötyä.

Vierailija
31/56 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kerätä ensin jonkinlaisia todisteita miehen toiminnasta. Lähetän vaikka minun ja hänen keskinäisiä viestejä, jos niitä löydän vielä jostain. En halua vaikuttaa siltä, että keksin ilkeyttäni jotain valheita.

Ap

Vierailija
32/56 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sinulla outo kaveripiiri!

Kaikki pettämistapaukset joita itse tiedän, ovat tahallista pettämistä, kahden tai useamman välistä palloilua, peliä jossa tarvitsee ne kaksi jotta jännitys säilyy. Ilman kakkosta ei avioliitto pysyisi, ilman avioliittoa ei kakkostakaan jaksaisi.

Pettäminen on valinta, ero on valinta. Vain ääretön raukka ei eroaisi jos oikeasti haluaisi vain sen "kakkosen".

Mitä enemmän näitä tapauksia on nähnyt, sitä selvemmäksi se tulee. Pettäminen on riippuvuussairaus.

Vierailija
33/56 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin, että kerron.

Onko ajankohdalla tässä vaiheessa enää merkitystä? Pitäisikö odottaa joulun yli?

Vierailija
34/56 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin, että kerron.

Onko ajankohdalla tässä vaiheessa enää merkitystä? Pitäisikö odottaa joulun yli?

No odota nyt hyvä ihminen edes joulun yli. Anna lapsille yksi viimeinen hyvä joulu.

Vierailija
35/56 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun alla kyllä paljastuu paljon näitä pettämisiä. Sääliksi käy lapsia, jotka siihen väliin joutuvat.

Vierailija
36/56 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö se jaksaa?

Vierailija
37/56 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin moneen kertaan tuon kirjoituksen, mutta en saanut varmuutta kirjoittajan sukupuoli-identiteestistä.

Jos kirjoittajana on mies, niin miten voit olla mainitsemasi  - tämän miehen-  "toinen nainen". ja samalla mainitset että sinulla on perhe ja oma vaimo, jolle haluaisit kertoa olleessi sen toisen miehen "toinen  nainen".

Vierailija
38/56 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla pahimmat sarjapettäjät ovat kaksi miestä joilla kummallakin kolme lasta. Itse haluaisin miehen vaimona ehdottomasti kuulla pettämisestä. Olin varmasti tosi mulkku työkaveri, mutta kerroin toisen näistä vaimolle anonyymisti miehensä pettämisestä. (Koska olin tavannut hänet ja lapset muutaman kerran työpaikalla, toisen pettäjän vaimoa en ole tavannut.) Jos joku nyt kommentoi että ei ole mun asia, niin ei olekaan, mutta naisena ja äitinä en katso tollaista sikailua sormien läpi. 

Vierailija
39/56 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pitää kertoa. Minusta kaikki pettäjät ansaitsevat sen, sekä miehet että naiset.

Valitettavasti kaikki petetyt eivät kuitenkaan usko asiaa, vaikka jonkinlaisia todisteita olisi. Pettäjät voivat olla melko taitavia vesittämään koko jutun. Milloin muka väärinkäsitys tai ei mulla oo ketään tai kyseenalaistaa petetyn mielenterveyden ja kaikkea muutakin nuo petturit voi keksiä päästäkseen tilanteesta kuin koira veräjästä.

Vierailija
40/56 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo olet mies ja olen ollut toisen miehen vaimona, ja sulla miehenä on oma vaimo, niin voi voipi käydä niin että ainakin tyynyt siinä lentää jos kerrot ja pahimmassa tapauksessa saat kaulimesta ja löydät vaatteesi pihalta viimestään seuraavana aamuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme