Minun palkkani on 4200 €/kk ja elän pääkaupunkiseudulla
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
onko taloudessa muita palkansaajia?
Ei.
AP
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu olla rikas? Minun mielestä tuo palkka on aivan valtavan suuri! Mitä töitä teet kun tuollaista valtavaa palkkaa saat?
Olen itse 3000e/kk bruttona tienaava ja koen olevani köyhä koska asumiskulujen,autoilun kulujen ja laskujen jälkeen jää enää noin 800e/kk ruokaan yms rahaa.
T: Koen olevani urani huipulla.
Sairasta. Mulla netto 1000 e kk ja mullekin jää noiden samojen kulujen jälkeen 800e/kk.
Vierailija kirjoitti:
MIten pärjäät tuolla palkalla?
Mielestäni ihan hyvin. En erityisemmin kaipaa mitään. Ehkä asunnon myisin ja vaihtaisin toiseen, mutta juuri nyt on huono aika myydä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Paljon jää nettona käteen?
Olisko 2900 €/kk. Vaihtelee hieman, kun töihin liittyy matkustelua, joista tulee päivärahoja, olosuhdelisiä ja paikallaololisiä riippuen kohdemaasta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu olla rikas? Minun mielestä tuo palkka on aivan valtavan suuri! Mitä töitä teet kun tuollaista valtavaa palkkaa saat?
Olen itse 3000e/kk bruttona tienaava ja koen olevani köyhä koska asumiskulujen,autoilun kulujen ja laskujen jälkeen jää enää noin 800e/kk ruokaan yms rahaa.
T: Koen olevani urani huipulla.
Koetko että sinusta tulisi rikas jos saisit 500-600e enemmän kuukaudessa lapaseen? Koska tuota luokkaa se teidän nettotulojen ero on.
En eläisi millään tuolla rahalla. T. toinen pk-seudulta
Vierailija kirjoitti:
Miten suuret kulut sulla on?
En juuri seuraa niitä. Mutta syön aika paljon kotona, enkä juuri matkustele vapaalla, joten kyllähän tuota rahaa jää. Yleensä teen suuremmat hankinnat Black fridayna ja muina aleaikoina. Puskuria on aina yllättäviin menoihin.
AP
Minun palkka on 3800 euroa ja elän satakunnassa. Täällä on halpaa asuminen, kiinteistöverot on alle 500 euroa vuosi. Kulut asumisessa ok talossa 10000 vuosi. Sen jaemme kahdestaan avovaimoni kanssa joten asuminen on halpaa.
Köyhä ap
Kymppitonni käteen kuussa tai sossun luukulle
Minulla suunnilleen sama palkka ja luulin sen olevan ihan ok, kunnes luin tämän ketjun kommentit. Nyt minun on uskottava, että tulen hädintuskin toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko, että se on sopivasti? Koetko kuuluvasi hyvin toimeentuleviin?
Asuntolaina lyhenee nopeasti, autoon saa bensiiniä ja ei tarvitse joka euroa pihistellä. Mutta ei mitään luxusta.
AP
Minulla on 200€ pienempi kuukausipalkka, enkä asu pääkaupunkiseudulla. Mulla ei ole asuntovelkaa mutta minulla on velaton uudehko rt- kolmio järven rannassa ja kesämökki. Auto on velaton, mutta 10 vuotta vanha. Niin vähän omalle autolle käyttöä että eipä siihen kannata turhia satsata. Ja kesät ajan mielummin moottoripyörällä, kelien salliessa. Nämä on näitä elämän valintoja.
Onko se susta paljon vai vähän? Itse saan satasen enemmän, asun maalla, enkä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
En eläisi millään tuolla rahalla. T. toinen pk-seudulta
Mä elän pk-seudulla 1700 e nettotuloilla. Ei ihme että varhaiskasvatus ja terveydenhuolto on kriisissä. Ei ole varaa asua täällä pienituloisena.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen vai mies? Minkä ikäinen? Millä alalla, mikä koulutus? Paljonko työkokemusta?
Ja jos olet nainen ni ootko hyvännäkönen ja etenitkö reittä pitkin?
Etenitkö sinä, palstamiesoletettu?
ohis
Pääkaupunkiseudulla on aika paljon erilaisia alueita, halvimmilla alueilla yksiön saa 100te ja kolmion 150te.
Elintarvikkeiden hinnat on samat lähes koko maassa (Lapissa kalliimpaa).
Helsingissä kunnallisverotus keskimääräistä vähemmän.
En minä tuota ihmettele että 4200 palkalla tulee toimeen, se on keskimääräistä enemmän.
MIten pärjäät tuolla palkalla?