Miksi sossuja ei arvosteta?
Kommentit (23)
Kuka arvostaa, kuka ei. Ehkä ois hyvä jos näinä insta ja onlyfans-aikoina arvostettaisiin ylipäätään työtä tekeviä ihmisiä jotka oikeasti tekee jotain, kuten sossut ja muut yhteiskunnan puurtajat.
No omat kokemukseni sossujen janssa työskentelystä ei ole häävejä. Olen siis työkennellyt sekä vanhus että nuorten puolen sossujen kanssa. Yhdistävä tekijä on totaalinen munattomuus todella monessa asiassa. Toinen on, että tosi moni sossu tuntuu potevan jotain pelastetaan kaikki!- syndroomaa.
Ja kolmas on se, että yritetään todella paljon ulkoistaa vastuuta muille tahoille. "Sinun pitää nyt selvittää, käyttääkö nuori huumeita!" todettiin minulle kerran eräästä nuoresta, kun olin kouluterkkana.
Jos ei ole heiltä kokenut arvostusta itse, niin ei se herätä arvostusta sinne toiseenkaan suuntaan.
Heistä on enempi haittaa kuin hyötyä, siitäkin huolimatta että heillä on valtaa enemmän kuin muilla viranomaisilla yhteensä, ja toisessa kädessä pohjaton säkki mistä voivat repiä rahaa mihin tahansa mielinmäärin, jännästi jakavat ne rahnat silleen että itelle ja kavereille menee melkeen kaikki, ja sitten "asiakkaat" saa jotai hiluja, mutta vain jos kehuu ja mielistelee heitä.
Sossu on täynnä pahoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Heistä on enempi haittaa kuin hyötyä, siitäkin huolimatta että heillä on valtaa enemmän kuin muilla viranomaisilla yhteensä, ja toisessa kädessä pohjaton säkki mistä voivat repiä rahaa mihin tahansa mielinmäärin, jännästi jakavat ne rahnat silleen että itelle ja kavereille menee melkeen kaikki, ja sitten "asiakkaat" saa jotai hiluja, mutta vain jos kehuu ja mielistelee heitä.
Sossu on täynnä pahoja ihmisiä.
Aika on vaatimaton valta ja veronmaksajien säkki on hyvin tarkkaan säännöstelty ja tyhjä. Oletko kuullyt, että lainarahalla täällä julkinen valta elää?
En arvosta kollegoitani koska monella heistä vallanhalu ajaa ammatillisuuden edelle.
T:sosionomi
Vierailija kirjoitti:
No omat kokemukseni sossujen janssa työskentelystä ei ole häävejä. Olen siis työkennellyt sekä vanhus että nuorten puolen sossujen kanssa. Yhdistävä tekijä on totaalinen munattomuus todella monessa asiassa. Toinen on, että tosi moni sossu tuntuu potevan jotain pelastetaan kaikki!- syndroomaa.
Ja kolmas on se, että yritetään todella paljon ulkoistaa vastuuta muille tahoille. "Sinun pitää nyt selvittää, käyttääkö nuori huumeita!" todettiin minulle kerran eräästä nuoresta, kun olin kouluterkkana.
Samanlaisia kokemuksia..kovasti puhetta riittää ja maailmaa parannetaan, mutta vähän tekoja. Aikoinaan tein lastensuojelun sossujen kanssa yhteistyötä (itse työssä psykiatrialla) ja olin todella järkyttynyt, miten paljon sossut katsoivat läpi sormien asioita. Asiakkaiden lapset elivät karmeissa oloissa, ja sossulle riitti, että äiti osasi maksaa laskut, kaikki siis kunnossa ym..eivät ymmärtäneet mielenterveysasioista yhtään mitään.
Sossuja ei arvosteta siksi kun he tekevät työtä sellaisten ihmisten kanssa, joitten vaikeuksia suurin osa väestöä väheksyy ja mitätöi.
Terveet hyvinvoivat ihmiset eivät käsitä, että kaikki eivät tule toimeen omillaan. Vasta sitten kun itse tai joku läheinen sairastuu, jää työttömäksi tms niin vasta sitten silmät aukeaa huono- osisuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kolmas on se, että yritetään todella paljon ulkoistaa vastuuta muille tahoille. "Sinun pitää nyt selvittää, käyttääkö nuori huumeita!" todettiin minulle kerran eräästä nuoresta, kun olin kouluterkkana.Samanlaisia kokemuksia..kovasti puhetta riittää ja maailmaa parannetaan, mutta vähän tekoja. Aikoinaan tein lastensuojelun sossujen kanssa yhteistyötä (itse työssä psykiatrialla) ja olin todella järkyttynyt, miten paljon sossut katsoivat läpi sormien asioita. Asiakkaiden lapset elivät karmeissa oloissa, ja sossulle riitti, että äiti osasi maksaa laskut, kaikki siis kunnossa ym..eivät ymmärtäneet mielenterveysasioista yhtään mitään.
Lastensuojelussa laki on vanhempien puolella ja viranomaisen pitää lakeja noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kolmas on se, että yritetään todella paljon ulkoistaa vastuuta muille tahoille. "Sinun pitää nyt selvittää, käyttääkö nuori huumeita!" todettiin minulle kerran eräästä nuoresta, kun olin kouluterkkana.Samanlaisia kokemuksia..kovasti puhetta riittää ja maailmaa parannetaan, mutta vähän tekoja. Aikoinaan tein lastensuojelun sossujen kanssa yhteistyötä (itse työssä psykiatrialla) ja olin todella järkyttynyt, miten paljon sossut katsoivat läpi sormien asioita. Asiakkaiden lapset elivät karmeissa oloissa, ja sossulle riitti, että äiti osasi maksaa laskut, kaikki siis kunnossa ym..eivät ymmärtäneet mielenterveysasioista yhtään mitään.
Lastensuojelussa laki on vanhempien puolella ja viranomaisen pitää lakeja noudattaa.
Ei, vaan lastensuojelussa laki on lapsen puolella, aina! Tai ainakin pitäisi olla, mutta kyllähän esim. pikku-Erikan raaka murha osoitti muuta. Sossut siinäkin mokasi ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan lastensuojelussa laki on lapsen puolella, aina! Tai ainakin pitäisi olla, mutta kyllähän esim. pikku-Erikan raaka murha osoitti muuta. Sossut siinäkin mokasi ja pahasti.
Laki on vanhempien puolella. Syyllisiä voi etsiä eduskunnasta.
Yksikin sossuntäti hännystelee.... Erään tietyn tahon toimijan asiakas tai asiakkaat saavat paremmat edut, koska nämä virka ihmiset ovat kiinnostuneita toisistaan. Molemmat perheellisiä, mutta töiden kautta helppo pidellä yhteyksiä. Kuvottava toimintaa. Molemmille potkut perseelle.
Harvalla on sosiaalitoimesta omakohtaista kokemusta. Näin ollen ei ole oikein mielipidettäkään. Itse ajattelen, että he tekevät tärkeää ja raskasta työtä alipalkattuna. Mutta ajattelen myös, että noin vaikeiden asioiden äärellä inhimillisten virheiden tekeminen on varmasti aika helppoa, vaikka yrittäisi toimia oikein. On hankala pysyä ammatillisena ja asialinjalla, kun puhutaan ihmisten loppuelämän asioista ja vastapuoli on täysillä ja tunteella mukana.
Sossujen kanssa henk.koht. asioineilla ihmisillä on elämässään vähintäänkin jotain, joka on huolen ja asiakkuuden saanut aikaan. Usein ongelmia on paljon ja monilla osa-alueilla. Tässä yhtälössä sossu on helppo syntipukki, kun oikeasti pitäisi katsoa peiliin. Nykyään sen oman mölynsä saa kuuluviin helposti, joten siksi tuntuu, että sossun mielivaltaa on kaikkialla. Oikeasti näin ei ole. Eivätkä he virkamiehinä voi asioihin myöskään kommentoida. Mutta osa sitten uskoo tätä sossujen herjausta kyselemättä.
Joskushan nämä on liian virkaintoisia ja käyttää omaa mielivaltaansa (tai sitä valta asemaa) joka heillä on mm simputtaakseen tai nöyryttääkseen ihmisiä. Ja toki joillekin antavat auliisti apuaan, jos sattuu miellyttämään tai olemaan tuttu. Eli varmaan voi johtua suhtautuminen siitä, jos on liikaa vääryyttä ja väärinkäytöksiä näillä virkailijoilla.
Vierailija kirjoitti:
He tekevät paholaisen työtä.
Mielenkiintoinen näkökulma omaan päivittäiseen toimeeni. Voi olla tietysti näinkin.
Onneksi joskus tulee kiitostakin tehdystä työstä.
Miksi arvostaisin henkilöä joka yksipuolisesti päättää, että perheestämme on "huoli" ja sitten tämän "huolensa" pohjalta ryhtyy perusoikeuksia rikkoviin toimenpiteisiin?
Mielivalta ei kuulu länsimaiseen oikeusvaltioon, mutta sossuille jostain syystä on annettu erivapaus mielivallan harjoittamiseen.
Ne on liian vaativia ja jotkut myös idealisteja, antavat vedättää itseään.
Vai yrittävätkö...