Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi äitini toimii näin, vai olenko vain turhan herkkä?

Vierailija
30.11.2022 |

Sairastuin vuosia sitten vakavasti ja menetin toimeentuloni. Kaikki säästöt menivät tutkimuksiin, lääkäreihin, lääkkeisiin jne. Nyt olen kituuttanut hyvin pienillä rahoilla. Kelan kanssa on ollut jos jonkinlaisia ongelmia. Sairauteni on parantumaton ja tulevista elinvuosien määrästä ei ole tietoa. Etenee onneksi tällä hetkellä hitaasti.

Vanhempani ovat tietenkin huomanneet mitenkä tiukkaa minulla on ollut. Äitini lupautui vuosi sitten maksamaan yhdet lääkkeet joka kuukausi, ovat harvinaiseen sairauteen enkä saa niistä mitään korvauksia tms. Niihin menee vuodessa n. 1300e. Tämä on auttanut minua paljon koska jokainen euro on tärkeä! Vanhempani antavat saman summan myös siskolleni koska eivät halua suosia minua. Ymmärrän kyllä. Mutta sitä en ymmärrä että miksi tästä auttamisesta pitää kailottaa kaikille sukulaisille ja tutuille?! Ja mainita minulle joka kuukausi kuinka meni taas niin ja niin monta euroa lääkkeisiini. Että kylläpä on kallista, älä nyt vaan odota mitään synttäri taikka joululahjoja! Ei heitä ole koskaan autettu vaikka vaikeaa joskus oli. Ymmärränkö varmasti mitenkä hyvin asiani ovatkaan? Äitini sanoo nämä aina jotenkin ilkeällä äänellä. Tulee ihan kyykytetty ja alistettu olo. On tarpeeksi vaikeaa ottaa apua vastaan kaikessa muussakin elämässäni. Haluaisin tehdä asioita itse, käydä töissä jne. Mutta kun en voi. Makaan sängyssäni ja avustajat auttavat. On niin noloa kun vanhemmat maksavat kulujani!!! Sitten äitini pitää vielä olla kuin joku valtias joka antaa köyhälle almuja ja kettuilut siihen päälle? En tajua.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/32 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivovamma ap:llä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanavalintasi paljastaa sinut. Liioittelet epäuskottavasti, se vie luottamuksen tekstisi sisältöön.

Laadukkaampaa trollausta ensi kerralla.

Vierailija
24/32 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te vähän jälkeenjääneitä, sillä lääkekatto on jotain 600-700 euroa vuodessa.

Jos syöt jotain käärmeöljykapseleita joita lekuri ei ole määrännyt ja maksat ne kaikki itse, kannattaa hakea edunvalvojaa taloudellisten ongelmien helpottumiseksi.

Lääkekattoa ei kerrytä kaikki lääkkeet vaikka kuinka ne lääkäri olisikin määrännyt. Oletko itse jälkeenjäänyt?

https://www.kela.fi/laakkeet

Niin, eli kaikkia lääkärin määräämiä lääkkeitä ei korvata. Kelan sivuja vähän tonkimalla löytyy taulukko, jossa lukee, mitkä lääkkeet korvataan ja mitkä ei. Minullakin on yksi lääke, joka on välillä korvattava, välillä ei. Koko ajan piti olla kartalla, milloin korvattavuus päättyy että ehti ostaa lääkkeitä ajoissa.

eri

Vierailija
25/32 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö joka keskusteluun tulla häiriköimään? Hankkikaa elämä idioo tit.

Vierailija
26/32 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset puhu asiasta vanhempiesi kanssa?

Myönnän että olen sen verran heikko. En uskalla. Joskus nuorempana kun yritin pitää pääni jossain asioissa niin äitini hyökkäsi sanallisesti niin pahasti päälle etten kestäisi enää sellaista. Arvasin että tästä auttamisesta saan kuulla ja "kärsiä", siksi en ole mitään apuja heiltä pyydellyt. Itse en omille lapsilleni näin tekisi. Auttaisin mutta en näin toimisi. Tämmöistä käyttäytymisestä en tajua. ap

Et ole enää pieni tyttö. Olet aikuinen ja voit asettaa rajoja.

Vierailija
27/32 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla varma, että nimenomaan vanhempasi ovat kailottaneet alunperin tämän tutuille?

Vierailija
28/32 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla varma, että nimenomaan vanhempasi ovat kailottaneet alunperin tämän tutuille?

Ihan siitä kun äitini on tämän minulle kertonut. Jopa yhden kassan kanssa jutellut jota näkee joka viikko kaupassa. Äidillä on semmoinen tapa että kertoo minulle mitä on kenellekin sanonut ja mitä tämä on ollut jostain mieltä. Että kyllä elämääni on kauhisteltu varmaankin ympäri kyliä, hoh hoijaa.  ap

Vierailija
29/32 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo 0/5.

Vierailija
30/32 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te vähän jälkeenjääneitä, sillä lääkekatto on jotain 600-700 euroa vuodessa.

Jos syöt jotain käärmeöljykapseleita joita lekuri ei ole määrännyt ja maksat ne kaikki itse, kannattaa hakea edunvalvojaa taloudellisten ongelmien helpottumiseksi.

Lääkekattoa ei kerrytä kaikki lääkkeet vaikka kuinka ne lääkäri olisikin määrännyt. Oletko itse jälkeenjäänyt?

Niin, eli kaikkia lääkärin määräämiä lääkkeitä ei korvata. Kelan sivuja vähän tonkimalla löytyy taulukko, jossa lukee, mitkä lääkkeet korvataan ja mitkä ei. Minullakin on yksi lääke, joka on välillä korvattava, välillä ei. Koko ajan piti olla kartalla, milloin korvattavuus päättyy että ehti ostaa lääkkeitä ajoissa.

eri

Onpas outoa? Välillä korvattava välillä ei? Sanohan lääkkeen nimi edes?

Joka tapauksessa vähävarainen saa sossusta lääkerahat, jos lääke on välttämätön sairauden hoidossa.

Vierailija
31/32 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kaikkea hyvää elämääsi. Lähetän myös Jumalan parantavaa rakkautta sinulle ap. Jumalalle on kaikki mahdollista, sinun tulee vain ottaa rakkaus vastaan uskoen siihen. Sellaista kuin parantumaton sairaus ei ole oikeasti olemassakaan. Se on pelkkää epäuskoa, harhaa. Usko, niin paranet.

Vierailija
32/32 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Mikä lääke sulla ?