Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Oletko koskaan avustanut LEIKKAUKSESSA?

Vierailija
30.11.2022 |

Suositteletko?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksessä oli pakollista. En suosittele kenellekään.

Vierailija
2/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan avustanut en ole  mutta kyllä tehnyt avustavaa työtä koskematta itse potilaaseen. Kaksi kertaa ottanut vastaan ja pakannut amputoidun jalan mm. Yllättävän painava muuten, pakannut mustiin säkkeihin ja viimeisenä keltaiseen tartuntavaarapussiin.

Olen laskenut leikkauksessa käytettyjä tuffereita. Sen sellaista hommaa kyllä. Tämä opiskeluaikoina.

Leikkuriharjoittelu oli erittäin mielenkiintoista, siellä näki monenlaista. Jos ei kestä nähdä verta ja haavoja ja sisäelimiä on kyllä väärällä alalla. Myös ruumiinavauksessa ollut mukana itse avauksessa ja näytteiden otossa sekä niiden toimittamisessa patologille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys.

Leikkaussalisairaanhoitaja, kirurgi tai em. opiskeleva voi olla myös mies. Kynnyskysymys ei siis ole naiseus, vaan ammatti. 

Vierailija
4/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Omien kissojeni leikkauksissa ja parin muunkin eläimen. Kävin huvikseni auttelemassa eläinlääkärillämme niin olen useamman kerran ollut ojentelemassa instrumentteja. Mielenkiintoista puuhaa. Nyt tiedän miten kissalta leikataan kivekset pois vain yhden viillon kautta ja miten haava tikataan kiinni siististi riippuen haavan paikasta ja ihon kunnosta.

Vierailija
5/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avustanut leikkausalissa ja valmiina röntgenhoitajana    kuvannut paljon leikkausalissa. Sappitiehyjä  , lonkk proteeseja, nilkkoja   polvia ja vaikka mitä. Joskus etsitään haulikon luoteja ja vaikka mitä kummallista vierasesinettä potilaasta. Kultaketjuja  , kolikoita. Olen ollut mukan oman lemmikkini sektiossa.

Vierailija
6/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksessa en mutta kerran jouduin bussiin Firenzessä aamutuimaan sunnuntaina; bussissa oli kolme miestä ja yksi nainen. Nainen rupesi siinä synnyttämään ja bussikuski pysäytti ja äijät poistuivat äkkiä bussista. Kuski soitteli ambulanssia ulkona ja minä auttelin synnyttäjää, saaden sen pikkuisen pojan käsiini alta aikayksikön. Hyvin meni. 

Vierailija
7/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan työkseni anestesiahoitajana paljonkin. 

Vierailija
8/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on jopa naisia jotka LEIKKAAVAT. Järkytyitkö?

Vierailija
9/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksessa en mutta kerran jouduin bussiin Firenzessä aamutuimaan sunnuntaina; bussissa oli kolme miestä ja yksi nainen. Nainen rupesi siinä synnyttämään ja bussikuski pysäytti ja äijät poistuivat äkkiä bussista. Kuski soitteli ambulanssia ulkona ja minä auttelin synnyttäjää, saaden sen pikkuisen pojan käsiini alta aikayksikön. Hyvin meni. 

Miksköhän ei kuulosta kovin uskottavalta? :D

Vierailija
10/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai äijät? Etkö tiedä että katolisessa maassa hyvin harvinaista että mies mukana synnytyksessä? Saati sitten vieras mies.

Vierailija
11/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ristisideleikkauksessa. Lisäksi olen katsonut vierestä koirien ja kissojen sterilointeja ja kastrointeja ja patinpoiston nukutuksessa.

Vierailija
12/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai äijät? Etkö tiedä että katolisessa maassa hyvin harvinaista että mies mukana synnytyksessä? Saati sitten vieras mies.

Niin? Tuossahan sanottiin että ne äijät menivät pois.

Vierailija
13/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Tuossahan sanottiin että ne äijät menivät pois.

"Äijä" on naisen suussa halventava sana ja ilmaisee että tuon mielestä miehet eivät olisi saaneet poistua. Satuahan koko juttu toki on. Kuka muka ryhtyy moiseen ilman koulutusta ja kielitaitoa? Eikä soittaisi iltapäivälehteen jälkeenpäin?

Vierailija
14/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Oman koiran kastroinnissa. Annostelin nukutuslääkettä. Eläinlääkäri käski koputella sormella silmien väliin ja jos silmät räpsyy, niin painaa männästä vähän lisää ainetta.

Vierailija
15/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri nainen?!?!

En ole avustanut leikkauksessa!

Vierailija
16/16 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on jopa naisia jotka LEIKKAAVAT. Järkytyitkö?

Naisen osa on olla hoitsu joka täysi povi kohoillen ja silmät maskin yli ihailusta sädehtien avustaa tohtori kildareaan. Se on luonnon tie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi