Aamubussissa,
aikaisin piti lähteä, olisi pitänyt valita se varhempi bussi, se 5:45 bussi, sillä kuuden bussiin tulikin sitten se kylän tuntema tyyppi, joka omaa ääntänsä niin jumalattomasti rakastaa, ettei osaa olla hiljaa hetkeäkään.
No, se tuli bussiin, takaosaan päin tietenkin, mun kohdalla se pysähtyi, ja sanoi solvauksen "mitä,..... vttu", no, meni kuitenkin vielä taaemmas, asettui sitten kai istumaan jonkun naisen viereen kun rupesi tätä jututtamaan jostain elokuvasta, jostain rakkauselokuvasta jossa lemmenparina on s-marketin kassa ja joku...
Tämän kaiken kuuli siinä lähellä olevat, vaikkei olisi halunnutkaan. Se nainen, jonka viereen istui, kuului sanovan, ettei tiedä elokuvaa.
No, mitä hittoa. Se jätkä lähti pois siitä mihin oli asettunut ja tuli mölisten mun kohdalla ja rupes tunkemaan istumaan siihen vapaalle penkille.
No, minäpä siihe, kun sen tyypin tiedän mikä se on, niin sanoin sitten että et muuten istu siihen ennen kuin minä vaihdan paikkaa. Se tyyppi nimittäin olis alkanut yrittämään jotain juttua mulle vääntämään... mitäs rouva... tai jotain...
No, pääsin pois ja menin bussin etuosaan jonkun viereen istumaan, niin jopas alkoi sieltä takaa kuulua sen jätkän puhetta "et sinä mulle kelpaa, minä olen vain kauniitten naisten kanssa" ja sitten se rupes jankkaamaan "n-tsit ne paikkaa vaihtaa, n-tsit ne paikkaa vaihtaa"... Tollanen sekopää, kylähullu.
No, tietty jos olisin ollut samanlainen kylähullu, niin olisin voinut huutaa tai vaikka mennä sen luo ja sanoa "jaa, no, mites luuleks että kauniit naiset sun kanssa on, ja mitäs, justhan sulla tuolla joku oli kierroksessa, mutta päätit sitten lähtee sieltä tähän penkille istumaan..."
"Ja pidä jätkä suus kiinni!"
Se siis tosiaan rakastaa sitä omaa ääntään, lauleskelee kylillä ja vaikka bussissa Dingon Autiotaloa, puhuu jumalasta ja jeesuksesta, sönköttää milloin mitäkin, ja juu, häiritsee muita matkustajia kun rupeaa tivaamaan jotain kysyen... Viinaa vetää pullosta.
Mut siis, hei, tyypillinen taukki: hän se on vain kauniitten naisten kanssa... ja bussissa penkin vaihtaminen niin se on niin kuin rukkaset vai....
Nauraa!
Kaikenlaisia hulluja sitä kaduilla kulkee. Vai olikohan se menossa päiväosastolle....
Kerran kun pysäkiltä nousin bussiin se jätkä istui jo siellä takana, voi juma aattelin ja vaikka olin taakse menossa käännyin ympäri ja otin edempää paikan... No, sitten vielä joltain pysäkiltä tuli toinen ihminen joka teki saman, eli meni jo sinne taakse, mutta vaihtoi edemmäs, niin sitten se sekopää äänensä rakastaja rupes huutaan Mä vihaan teitä, mä vihaan teitä!
Hoksas minkä takia jotkut ei viittiny sinne taakse mennä...
Joo joo, kaikilla on oikeus matkustaa bussissa, kun lipun vaan ostaa... No, mut jotkut vois opetella käyttäytymään, mutta varsinaissuomalaisille se on mahdoton tehtävä!
Niin, miten se solvas tänään... En viitti kirjottaa... Ai niin kuulu sitä jätkää joku eukko komppaavan vielä kun olin vaihtanut paikkaa. Ei sitten sekään eukko vissiin töihin ollut aamubussissa menossa?
Ja tämä on siis aivan tuntematon tyyppi mulle, kylähullu joka on sekopääporukoineen kytännyt ja vääntänyt juttujaan!
Kommentit (2)
häirikön voinee poistaakin bussista?
Juu, bussissa jos missä on oikeus valita kenen hölinöitä haluaa korvansa vierestä kuunnella.
Että ei siinä tarvitse sitten kenenkään ruveta n-tsiksi haukkumaan tai muutenkaan solvaamaan.
Mutta varsinaissuomalaisilla ei todellakaan ole paljonkaan tietoa laista ja hyvästä, edes kohtuullisen hyvästä käyttäytymisestä!