Onko tonnin takki kallis?
Ostin stockkalta cybermonday alesta takin
normaalisti 1300 nyt oli tonnin.
täysvilla nilkkaan asti.
Oliko kallista?
Kommentit (52)
On. TONNIN takki on kallis. Kahdensadanki takki on minulle kallis. 89 on hyvä takin hinta. Toki saa maksaa tonnin tai kaksi.
Onko se joku ihme tekninen takki millä tarkenee hiihtää grönlannin läpi,eikä tuu ees liian hiki ?
Mutta ei sellasetkaan takit tonnia maksa...
Montako vuotta sitä käyttäisit? Jos käytät 10 vuotta etkä osta joka vuosi satasen takkia, ei ole kovinkaan kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka idiootti maksaa takista tonnin?
Minä
Mies nikotteli hetken mutta maksoi
Säästin 300 .ap
Siis sinä maksoit vai mies?
Joku on ostanut takin ja sitten täällä kyselee. En voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
3 vuotta tonnin takin käyttöajaksi on lyhyt. Jos ostit laatua, voit pitää takkia yli 10 vuotta. Tällöin on hintansa tienannut ja vastuullinen hankinta-edellyttäen että jätit ne 30 euron hömppätakit ostamatta.
Itse tykkään jakaa hinnan käyttövuosilla jolloin kallis tuleekin usein halvemmaksi. Bonuksena jälleenmyyntiarvo.
Entä jos käyttää 50 euron takkia 5 vuotta, onko sekin vastuutonta?
Vierailija kirjoitti:
Takki oli merkkitakki
mutta täyspitkiä on vaikea löytää
keinokuitua en halunnut
Merkistä en maksaisi kyllä, mutta jos takki on kunnollista materiaalia ja kunnollista työtä maksaisin ja maksan kyllä laatutuotteesta ihan mielelläni. Paino sanalla laatu - ei merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis tai ei, mutta painava se on!
Takissa ei ole vuoria.
Siinä on kuitenkin leveä helma tyyliin Kardashian ja tuplanapitus .ap
Varmasti on vuori jos on noin kallis takki, halvemmissakin on, aivan perusjuttu. - vai onko joku kotimaisen pienen ateljeen tekemä? Joskus myyvät myös vuorettomia, ja vuoren saa lisämaksusta. Ehkä se oli tuollainen se sinun ostoksesi.
Mutta muutoin, vuoreton villakangastakki kuulostaa kyllä oikein suunnittelun kukkaselta. Siitä menee tuuli läpi heittämällä. Tuohon hintaan on tosi vaikea uskoa, ettei olisi suunnittelija osannut perusjuttuja.
Vuoren lisäksi laadukkaassa villakangastakissa on myös tuulenesto siellä vuoren ja villakankaan välissä, on siis kolminkertainen.
Laadukkaasta (kolminkertaisesta) villakangastakista tuo hinta ei olisi ihan kohtuuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka idiootti maksaa takista tonnin?
Minä
Mies nikotteli hetken mutta maksoi
Säästin 300 .ap
Mielenkiintoinen ajatuskuvio. Mies maksoi, mutta nainen säästi.
Riippuu takista. Aito turkis tai untuvatakki ok hinta.
Ei tarvitse pelätä ryöstetyksi joutumista, kun mies kuljettaa joka paikkaan uudenkarhealla Geländewagenilla :D
Mitä oikein selität? Hinnasta per käyttökertahan tässä puhuttiin. Oma tavoite on, että pääsisin max. 1€/käyttökerta. Femman vaatteen voi laittaa kiertoon 5 käytön jälkeen. Tonnin vaatetta pitäisi käyttää tuhat kertaa. Eli jos pakkaspäiviä on toiveikkaasti ajatellen sata vuodessa, 10 vuodessa takki on ok.