Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kolmasluokkalainen uskoo edelleen joulupukkiin. Pitäiskö tehdä jotain?

Vierailija
09.11.2006 |

Pari vuotta sitten paljastin, että pääsiäispupu ei kätkekään suklaamunia, vaan minä. Lapsi oli tosi vihainen ja pettynyt, että olin näin huijannut.

Ei oikein tee mieli paljastaa totuutta joulupukista...?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoo vielä, ainakin tänään selaili aamulla BR:n lelulehteä, ja sanoi mulle että " äiti ei se haittaa, vaikka nämä lelut on kalliita kun joulupukki ne tekee" ......

Vierailija
2/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet lähtenyt valhelinjalle? Pakko sun on se totuus kuitenkin kertoa, joten tee se edes nyt kun et ole jo aiemmin tehnyt

Mä EN YMMÄRRÄ millä oikeudella vanhemmat valehtelee lapsilleen tällaisissa asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa on joulupukkiin uskomisessa?

Antaa lapsen olla lapsi, kyllä se totuus sitten myöhemmin selviää.

Jos vielä lukiossa uskoo, voi asiaan puuttua.

Vierailija
4/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kenellekään kertonut totuutta, vaan lapset ovat sen itse jossain vaiheessa hoksanneet tai kuulleet kavereilta. Ei heitä ole asiasta kiusattu. Tuntuu, että tosi monet lastemme kavereista olivat yhtä " lapsellisia" . Juuri kesällä juttelin asiasta 14-vuotiaan tyttäreni kanssa ja hän niin kaipasi vielä sitä aikaa, kun sai uskoa. Hän ei ollenkaan tuntenut tulleensa huijatuksi siinä vaiheessa, kun totuus joulupukista valkeni. Ei kukaan muukaan lapsistamme ole kokenut asiaa niin. 4-vuotiaalle kuopuksellemme eivät isommat aio paljastaa, kuka pukin naamarin takana on. Isoistakin lapsistamme on kiva nähdä vielä oikeaa lapsen uskoa.

Vierailija
5/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taianomaista, tai ainakin todella tunnelmallista aikaa. Vaikka en enää joulupukkiin uskokaan, ehkä sitten uskon siihen, että joulun alla ihmiset välittävät toisistaan normaalia enemmän?

Vierailija
6/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti, että ihminenhän siellä parran alla on. On kyllä muutenkin erittäin hoksaavainen. Sanoi, että eihän kukaan voi kaikille lapsille ostaa lahjoja, äidit ja isäthän ne ostaa.

Vierailija
7/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siinä luulossa minä olen. Eikä siinä minusta mitään pahaa ole. Tietysti voi olla niinkin, että ovat uskovinaan, mutta väliäkös silläkään. Kyllähän kouluikäiset jo kuulevat kaikenlaisia ' totuuksia' kavereiltaan. Minusta saavat pitää uskonsa niin kauan kuin haluavat.

Vierailija
8/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...maailmaa asutte te, joidenka 10-vuotiaat uskoo joulupukkiin? Ei siinä mitään pahaa ole, mutta eikö heillä ole kavereita jotka valaisevat asiaa???

Vierailija
9/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna lapsen uskoa...

meillä uskoo 4-luokkalainen vielä jollain tavalla joulupukkiin

Vierailija
10/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:3